Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Tja.. jag hade inte betalat 2000 för en cm. Då hade jag hellre valt lite större fot och tagit typ 2cm till på höjden. Finns fantastiskt många stl, den tabellen från Horze jag gick efter var inte samma som denna butiken hade.

Man kan inte få ett PM om vart de finns till 50% ? :) Hade nämligen också tänkt beställa och detta lät ju grymt om de fortfarande är aktuellt erbjudande! :)

Jag hade lätt kunnat avstå en cm för 2000 kr!
Men jag beställde ju dem igår, och betalde dem. :(
Är oxå nyfiken på butik :)!

Jaha, här har man gått runt och velat i EVIGHETER!! Och till slut tar jag steget att äntligen beställa ett par stövlar. Så klart, som jag alltid gör, googlar jag innan för att se hur priset ligger till på nätet. Men min lokala ridsportsbutik har prisgaranti, och ligger billigast. Hade jag bara väntan EN dag till, så hade jag ju kunnat ta detta erbjudande direkt! Men nu, kan jag verkligen ångra mitt köp? Butiksägaren kommer ju bli duktigt sur, än så länge borde det ju gå att avbeställa från Cavallo iaf. Hur hade ni gjort? Det handlar ju liksom om 2000 kr!

Kan även säga att jag behöver stl 4½ i fot, 51 höga och 36 breda.
Med det som finns är
4½, 51, 35
4½, 50, 36
5, 51, 36
Vilken hade ni tagit?

Jag väljer alltid en storlek högre på skaften och en storlek mindre på fot och bredd. Fötterna i mina första König-stövlar töjde sig ganska mycket och det är en tabbe jag inte gör om. Jag har fått smalare vader sen jag köpte mina stövlar för dryga två år sedan, men sånt beror ju lite på var man är i sin träning och hur gammal man är och sånt.

Ja, jag vill ju inte tappa foten när jag rider. Vilket jag gör i mina nuvarande som jag köpt på Hööks för två år sedan. De har töjt sig ganska mkt. Brukar sätta på sporrar bara för att foten inte ska åka ner.
Men stl 4 och 4½ verkar ha samma skaftstorlekar. Det jag funderar på är om 35 bred blir för smalt. Vi mätte när jag bara hade ett par mjuka bomullsbyxor på mig, och då var den ena vaden 35,5 och den andra 35,8. Jag provade 5 50 37, och den var för stor i foten (jag har normalt 36-37), aningens kort (eg helt ok, men så får den inte sjunka) och lite för vida (man kunde trycka ihop dem lite runt vaden).

kl

Huu! Är hos tandläkaren med lilla damen och ställde henne på vågen. *ehemm*
Hon vägde stadiga 610kg O_o :nailbiting: :cautious:

Jag ringde till Sharpman, och de säljer endast ut de stövlarna som de har hemma. Och de hade ingen stl i närheten av mina mått. Så nu kan jag pusta ut :p:D. Hade varit jäkligt najs med halva priset, men hur ofta har man sådan tur att de har MIN stl hemma O_o?! Så, jag får nog vara nöjd med min beställning iaf :) Det kunde gått, men nu får det vara som det är helt enkelt. :meh:

Nä det har jag inte. Hon är dock smällfet så borde väl ner 50kg eller så...

Min erfarenhet av dyrare Cavallo är att de inte töjer sig speciellt någonstans. Köpte mina senaste 2003 och de är precis som de var när jag köpte dem. Att däremot mina ben har blivit tjockare är en helt annan historia...;-)

Hur hög är hon? Wille ligger nog strax över den vikten och han är 174 cm i mkh. Nu är han lite tunn fortfarande men bättre än i höstas och är på g uppåt i vikt och muskler. När han var min skolhäst på strömsholm för 10 år sedan så vägdes alla hästar en gång i veckan. Wille höll en vikt på ~660 kg då som riktigt vältränad :)

Oups! :D hon kan få dela med sig lite till Wille, han leker för mycket i hagen så det tar tid att gå upp i vikt. Och mer mat går typ inte att stoppa i honom. Men men, han är pigg och har kul iaf :)

Jag tog större fot, högre skaft och större omkrets. Hellre få plats med strumpa och hälkilar än stövlar jag inte får på mig och som är snygga i hallen.

Edit, såg att du redan kollat :) Hoppas vi båda blir nöjda!
Jag hade gärna haft bruna istället för svarta men för 2 000 är jag inte kinkig ;)

Mooi, hon har sett något rund ut på bilderna senast ;)

J)

Mooi, hon har sett något rund ut på bilderna senast ;)

Jaaa! Hon har svällt upp massor.. Var mycket smalare i somras när hon gick på nästan samma mängd hösilage, kraftfoder + gräs. Men vi har väldigt bra hösilage -tyvärr får man väl säga när man har en lättfödd häst. Har tagit bort kraftfodret sen en tid tillbaka så hon är :rage::arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka