Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Tror inte heller det.. mina är +0.5 men är från 1999 då fanns det typ 2 modeller och den bredaste var +2 typ. Mina sadlar är ju då väldigt basic och ser nog inte ut som dagens cc skulle jag tro..känner knappt igen den nya cc sadeln.

KL

Har kikat igenom på hingstarna som gårr vidare till 3:e omgången i kwpns hingstprov. Alla tre Totilas-söner gick vidare, och de är ju läckert svarta alla tre, men jag tyckte det fanns många(!) andra hingstar som var betydligt finare med mindre markbunden gång.
Smaken är väl som baken, enligt Ridsport så verkar de ju ha hyllats av närvarande.

Nej verkligen inte utan jag fick känslan av att folk höll andan bara för man vill se Toto nr. 2 dyka upp. Så mycket förväntningar liksom.

Såg att min favvo Glamourdale e. Lord Leatherlade vann Championship Keuring för dressyrhästarn =) Nu skall jag alltså bara hoppas att jag på något sätt kan betäcka med honom kanske nästa år....

*kl*
Jag som aldrig gillat Amerigo har idag köpt en Amerigo Alto, min tid med ridsår är över :P Men mjukheten och följsamheten som Childeric har är svårslaget så någon gång ska jag köpa en måttad sådan.

Men GRATTIS till sadelköpet!!! Hoppas verkligen att du kommer slippa dina ridsår! :bump::banana::up:

Har ridit med den i fyra dagar och inte en skråma på min bak, känslan är otrolig :bump:

Är det "bara" sadeln eller är det också att din häst rör sig annorlunda? Z gick super i sin (till han musklade på sig pga tömkörning) och var lättare att rida i den än i den han har idag... Annat rörelsemönster på något sätt!

Sätter sadeln ryttaren i bra position (alltså sadeln är i balans och passar ryttaren) så bör man ju ha såpass bra grundsits och styrka så man sitter bra utan stöd överallt. Annars är det bara sätta igång att öva

Vad ska man öva och hur?

woho! Har precis skickat efter en Alto jag med. Ska prova om en +3 räcker till min lilla dam eller om det måste till ännu mer. Den skickas imorgon! :laugh::bump::banana:

Han travar större i Childericen men alertare i Alton, dock gillar jag ridkänslan bättre i Childeric men Alton är väldigt trevlig. Men det sägs att det brukar behövas lite tillvänjning i Amerigo, särskilt Alton, både för häst och ryttare. Men skaven har nog bara med sadelbytet att göra.

Spännande, hoppas det funkar! Alla sadlar brukar ju glida på min säl men Alton ligger faktiskt still.

men tillvänjning krävs ju för alla byten av sadel både för ryttare och häst, det är ju inget unikt för amerigo sadlar än mindre just modell i fråga om märke? har jag missuppfattat hur du menar? :)

*kl*
Ett evigt inpassande av de där sadlarna. Jag hoppas att jag ska slippa det på ett tag när det gäller dressyrsadel. Nu ska jag bara ha en hoppsadel oxå, råkade ju sälja den jag hade, för någon vecka sedan...

MEN, idag har jag beställt RIDSTÖVLAR!!! :bump::bump::banana::banana::)
Har skjutit upp på det så länge och alltid haft en undanflykt. Men nu gjorde jag det! Har tagit ett beslut att det blir ett par stövlar och INGEN shopping på GHS ;). Och hoppsadeln får vänta:o!
Känner mig nöjd iaf :)

Om du går in på Ridins sida och läser om Alton står det tillochmed "en varning" (kunde inte kopiera in texten, telefonen vägrar). Men handlar om ökad rörlighet och tillvänjningsperiod.

Jag är så trött på regnig och lerig vinter så jag beställde nya ridstövlar.
Blev ett par klassiska Cavallo till 50%. Nåt kul denna pissvintern iaf :meh:

Ååh, jag med :meh:
Jag skulle iof inte ha standardstorlek, men bara 1 cm längre än tabellen. Men jag hade ju oxå velat ha 50% rea :p!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka