Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

KL idag körde jag iväg Leia till utbildning inför kvaliten. Hon har en rimlig chans till dubbeldiplom men självklart blir jag väldigt nöjd med ett diplom. Råkade också beställa lite saker till henne, nördig som jag är... Så det vart en sadelgjord med magplatta och spännen med fjäder i (så man behöver bara dra i stroppen o inte peta dit pinnen när man spänner gjorden) från Glen Gordon, sen vart det även ett par magnesium stigbyglar från Prestige, svarta. Nu har jag bara på en månad shoppat för mer pengar åt den hästen än vad jag köpte henne för! Men nu är det bara en hoppsadel kvar o den är det inget bråttom med ;O

Håller med, jag plockar bort dem.

Gillar man det så finns det gummiband att köpa som kan sättas på alla gjordar.

kl

Köpte ett Baucherbett till Hottie imorse och invigde det idag. Hon är väldigt trixig i munnen och har svårt att finna något stabilt stöd på bettet och blir ostadig + gapar ibland (fast mest drar hon upp läpparna så det ser ut som att hon gapar :banghead: ). På dagens betsling öppnade hon munnen lite i en del steg (red utan snok) men känslan var väldigt mycket bättre på detta bettet, hade en helt annan kontakt med "fronten" och hon kändes över lag nöjd så jag hoppas hon fortsätter vara nöjd med detta och lägger sig ännu mer tillrätta.
I hennes svåra varv (vänster) kunde jag "rida loss" henne eftersom hon behöll kontakten med bettet.
6652dda2f54711e28df922000a9f1991_7.jpg

Pinnarna i spännena ramlar inte ner när du släpper dem, utan en fjäder håller pinnen uppe, men jag tycker dom är bökigare att få in i hålen, speciellt när man ska dra sista hålet, när det börjar gå lite trögt liksom.

Det är en nyhet från Glen Gordon. På equality line har man ännu inte dem i webshoppen så såg dem när de visade upp sina höstsaker i februari. Jag skiter mer eller mindre i spännena, utan jag vill ha en mjuk o stabil gjord som inte kostar skjortan (denna ligger runt 1500 till kund har jag för mig). Jag vill också ha ring för graman, inte för att jag rider med det ofta alls, o aldrig gjort på Leia, men rent praktiskt ska det finnas en.

Pinnarna i spännena ramlar inte ner när du släpper dem, utan en fjäder håller pinnen uppe, men jag tycker dom är bökigare att få in i hålen, speciellt när man ska dra sista hålet, när det börjar gå lite trögt liksom.

Skiljer säkert en hel del i kvalitet på h**ksgjorden och den Mariaauto har köpt.

Ja, gjorden är ju säkert bättre-men det gör ju inte spännet mindre störande när den ska spännas:p.

Känner igen mig lite i ditt problem. Har du provat Sprengers bett? Min häst går med deras tvådelade 16mm tjocka tränsbett och det är bara det som accepteras, smakar godare kanske :)

Nej det har jag inte provat, men hon verkade trivas på detta iallafall. Ska se om det fortsätter -annars är nog Sprenger nästa steg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama