Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Jag är övertygad om att du känner din häst efter så många och vet om han trivs i sina sadlar eller ej, ville bara tipsa om möjligheterna med Wow och min syn på JES. :)

Jag skulle som sagt ha köpt en "vanlig" sadel till min med om jag hade hittat ngt som passade.

Över huvud taget, oavsett märke, så gillar jag att tillverkarna har börjat fundera på ryttarens anatomiska förutsättningar :)

För övrigt så tänkte jag idag rida en runda som det var länge sen vi red sist. Det var visst ingen annan som hade ridit där heller så gräsvägen över fältet var typ borta :D Jag trodde jag var på den när Wille bara hade snö till strax under knäna så vi testade en galopp men måste ha vinglat av vägen för typ 7 galoppsprång senade stannade han med ett stön och snö till magen :D Jag tror den vägen får bli oriden tills det töat lite!

Är den bomlös? som jag förstått det är wowsadlar som vilken vanlig bomsadel som helst?

Har ingen aning om varför jag fått för mig att WOW är bomlösa:confused:;o. Troligen pga utseende skulle jag gissa, för sitsen ser ut som nån av de bomlösa dressyrsadlarna.

*kl*

Har en undran på ett het annat ämne. Travar ni i nerförslut när ni rider ut?

Ja det är grymt förädiskt med all snö nu!! Toppen fick frispel en gång och hoppade ut i en snödriva i tron att det var fast mark under men det var ett djupt dike så han höll på att slå en kullerbytta.. :cool:

Nej jag travar aldrig utför då Toppen ju har sina problemfötter. Skrittar t o m långsamt för att stärka upp bakknäna, han är lite slapp i patellan så då är det nyttigt att gå långsamt nerför.

Det beror på hur mkt det lutar men oftast är jag restriktiv. Är det en svag lutning så samlar jag mer och travar lite saktare nedför.

Jag både travar och galopperar nedför eftersom jag måste vänja mina ft-hästar att göra det men givetvis i balanserat tempo o inte på dåligt underlag.

Varför svarar du mig, jag har inte ställt frågan.

*kl*

Har ni sett det senaste i blingväg?? Blingade elastiska ringar att sätta på knopparna..:rofl: undrar om det verkligen är tillåtet här i sverige.. Börjar det inte gå lite långt nu?!?

Ja, jag kan träna samling i svaga nedförslut i både trav och galopp. Naturligtvis bara korta bitar, mkt effektivt om man vet vad man gör (rekommenderas inte för orutinerade då det så klart kan få tvärtomeffekt om man har hästen på bogarna eller för högt tempo) Man kan även träna att trampa i nedförslut...

Jag brukar rygga korta bitar i backe, så att man ryggar uppför. Det hjälper samlingen lite på traven :) Men det förutsätter ju en välbalanserad och stark häst. :)

Tada:D!

16448_588336787861338_958890583_n.png

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I en kraftsamling och långsiktig satsning på svensk dressyr presenterar Svenska Ridsportförbundet ett nytt upplägg för...
Svar
0
· Visningar
58
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
96
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
214
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka