Vad skönt att det ändå löst sig så bra med djuren! Det underlättar läkning mycket.Tack alla! Det är fortfarande så overkligt men det landar mer och mer. Allt praktiskt har löst sig väldigt bra hittills och bara hästarna åker i veckan blir det en helt ny tillvaro. Elli blev riden av min fantastiska vän idag och det såg så bra och stabilt ut. Elli verkar ha landat i väderomslaget nu och i efterhand kunde jag gjort rätt mycket annorlunda i onsdags. Men alltid lätt att vara efterklok. Det var oavsett väldigt skönt att både se Elli ridas och tror det var bra även för henne med en bra upplevelse i ridningen. Hon hade varit helt galen när de gick från ridhuset med henne i onsdags .
Hopp om framtiden känner jag iaf! Drömmer om att hitta en riktigt snäll och stadig PRE (så inte ryggen rör sig) som kanske kan lite roliga saker. En snäll kuse med lång fladdrande man att hålla i.
Jag är ju övertygad om att du tar dig igenom och över det här. Du är klok och har förmåga att ta hjälp där och när det behövs.
Och en ev osäkerhet/rädsla tar man sig igenom med lite envishet och ödmjukhet. Du har båda.
Själv fick jag mig en rejäl kalldusch igår när jag var iväg på tävling... Känslan på banan var helt ok och hon var stadig i formen och vi gjorde många bra saker. Ffa har mellangångarterna fallit på plats. Inga stora missar förutom enkla bytena (där jag vet att vi inte är stabila än). Så min känsla var bra och jag var väldigt nöjd med henne.
Så jag höll väl på att trilla baklänges när vi fick 53% med kommentar "Vacker häst, som du för att få mer poäng måste sätta ihop mer i formen dvs samla mer. Visa också mer skillnader och mer energi. Lite avmätt intryck men avslappnad"
Alltså, Så kasst gick hon inte! Hästen innan gick inte i form många steg men fick ändå 58% så det känns jättekonstigt. Dessutom var jag supernoga med ordentliga upptag och nyanser. Tyvärr har jag ingen film så det kanske verkligen såg skit ut. Men känslan var att hon gick i samma form som hemma men spänd (inte avslappnad som domaren skrev)!!
Så det blev ju en rejäl törn på självförtroendet och jag känner mig rejält deppig.
Jag vet att det är en bedömningssport men ffa är jag ledsen över att inte förstå och att vi fick 7or på längningar och skolor första gången vi red programmet. Och nu typ 5 rakt igenom med samma känsla som sist.
Gah! Bryta ihop och komma igen heter det ju men alltså, inte ens när min förra häst dampade ur och gick bananas så fick vi 53%.