Dressyrsnack 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hörrni !

Jag är sugen på att åka på hopptävling 🤣
Hoppade igår och det var superkul! Bana på 80cm kändes enkelt! V41 finns en tävling som har 70 och 80, om jag vågar hoppa 80 på tävling… 🙈

Men då blir det nog väldigt tidig morgon, rida första klassen och runt 1h15min resa 🤣

Men hörrni !

Jag är sugen på att åka på hopptävling 🤣
Hoppade igår och det var superkul! Bana på 80cm kändes enkelt! V41 finns en tävling som har 70 och 80, om jag vågar hoppa 80 på tävling… 🙈

Men då blir det nog väldigt tidig morgon, rida första klassen och runt 1h15min resa 🤣

Det är jättekul!

Och går så himla mycket fortare än en dressyrtävling så man hinner liksom hem tidigt också!

Inga problem att rida Fjord bland de stora, jag har gjort det på ganska många individer genom åren. Lätt klass kan man vara med och slåss, Msv lite svårare men jag har placerat mig i Msv C och även tävlat Msv B på över 60% på två olika Fjordhästar.
Kul!
Jag har inga ambitioner att få placering, bara bli godkänd räcker.

Red ett så härligt pass igårkväll där Zacke bara var enkel och kändes riktigt lydig! Tävling i helgen och han är onekligen spännande att ge sig ut med, vi kan rida på 55 eller 75%😅. Tror detta blir årets sista tävling om jag inte får feeling att prova en MsvB till. Just nu känns det som jag är rätt nöjd med säsongen vi gjort. Ikväll red vi ut och hans ägare har sagt att han inte går att rida på hack för att han bara drar. Men det fungerar alldeles utmärkt! Gör mig så glad att det går att variera med bettlöst.

Jaha, då blev det att avanmäla helt och hållet på söndag :( känner mej fruktansvärt uppgiven och ledsen. Det har bara varit skit I år. Enda undantaget var första tävlingen. Resten har varit helt katastrof. Nu verkar hon ha dragit på sig någon spänning/låsning i fram :cry: så jäkla typiskt. Dessutom fick jag två räkningar från hovslagaren som ska vara inne samtidigt, bara för att hon hade glömt den ena.

Skicka en avanmälan tidigt igår kväll men har inte fått nått svar :confused: Det stod att sena ändringar och sånt skulle skickas till sekretariatet. Gick ju inte att ta sista avanmälan på tdb. Hoppas verkligen att jag får bekräftelse på det sen så jag inte behöver betala ännu mer.

Vi var på tävling idag, red LB2 och lyckades skrapa ihop 62%. Kul! Jag tyckte dock domaren var lite väl snäll, hade trott att vi skulle hamna lägre. Men roligt oavsett!

Nelly var jättefin på framridningen så jag var nöjd med dagen redan där. Bra bjudning från start! Inne på banan var det väldigt läskigt och där försvann all bjudning, men vi höll rätt gångart och gjorde det vi skulle på ungefär rätt plats😁
Mkt nöjd med henne. Stor förbättring sedan sist👍

Film:
https://www.instagram.com/reel/CxiSlazITb8/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

IMG_9662.webp

Så nöjd! Tredje gången gillt skrapade vi hem 61.481, alltså vår första godkända ritt i LC:1. :love:
Hon kändes något seg på framridningen (som var ute) men vi har hittat en fin form. Tävlingsbanan var i ridhus och när vi kom in där tappade hon all framåtbjudning och energi tyvärr. Men vi tog oss runt iallafall. Tyvärr snubblade hon till i galoppvolten åt vänster och tappade galoppen som vi sedan inte riktigt fick fatt i igen (= 3). Annars inga större missar. Som vanligt är hon superbra att ha med sig bort.

Vi fick vinna idag och det var roligt! Men det bästa var utan tvekan att det var så roligt att rida och Zacke kändes faktiskt toppen💙. Lite missar här och var förstås men på det stora hela så mycket lydigare och jag fick lite Barbkänsla💖. Får se om jag vill rida nån mer MsvC i år nu när vi uppenbarligen kan tävla på träns😅.

20230924_174554.webp

Vi fick vinna idag och det var roligt! Men det bästa var utan tvekan att det var så roligt att rida och Zacke kändes faktiskt toppen💙. Lite missar här och var förstås men på det stora hela så mycket lydigare och jag fick lite Barbkänsla💖. Får se om jag vill rida nån mer MsvC i år nu när vi uppenbarligen kan tävla på träns😅.

Visa bifogad fil 128673
Alltså, den rosetten!!! :love::love::love: Jättekul när klubbarna lägger lite extra krut på rosetterna! Grattis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
182 027
Senast: Mineur
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
773
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 785
Senast: sweep
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 394
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar