Dressyrskydd?

LilaTiger

Trådstartare
Jag är på jakt efter nya dressyrskydd och sadel och träns är mörkbruna och därför skulle jag gärna även vilja ha skydden i brunt.
De flesta skydden verkar dock finnas enbart i vitt och svart.

Är det någon som kan tipsa om bruna dressyrskydd?

Och om det nu inte finns bruna dressyrskydd så får ni gärna ge en åsikt om ni tycker att jag ska välja vita eller svarta dressyrskydd i stället.

I-lands problem, jag vet... :grin:

Sv: Dressyrskydd?

Jag postade nyss angående ett par fina från Protector, men mitt svar togs tydligen bort. Det var inte tänkt som reklam, dock verkar det bara finnas en enda bild på dem i brunt på hela nätet och den råkade finnas hos en återförsäljare.

Jaja, de är jättefina, likaså Professional Choice.

Läste forumreglerna och tydligen var det mer ok att länka till tillverkaren än återförsäljaren, så här är en bild på Professional Choice, direkt från tillverkaren.

Tyvärr verkar jag inte få länka till de från Protector, men de ser ut som PC, bara att luddet är naturfärgat och priset är betydligt lägre..

Jacson har förresten liknande, men inte alls lika snygg brun färg, plus att luddet är kritvitt..

Finns Professional Choice i brunt?

Jag har just nu ett set från Jacson men efter ett års rätt flitig användning börjar de säga upp sig... :)

Kolla bilden jag länkade till.. Det är alltså inte de vanliga man tänker på när man tänker PC, mer åt Jacson-hållet, fast betydligt snyggare.

Tror faktiskt jag ska införskaffa mig ett set, har haft samma i-landsproblem som du.. :P

Jacsons är väl okej men luddet är tunnt. Känns inte som dom skydder särskilt bra, men okej att rida ut med o så.
Jag har vita från Event. Du ser ut att ha en brun häst och då kan det ju funka med svarta. Men jag tycker vita är snyggast.

Det har kommit några nya från Källquist som är exakta likadan som dom från Event, fast dessa finns även i brunt. Ser fina ut! Funderar på såna själv. :)

Jag har fått för mig att JHL, Event och Jacson är samma luddskydd bara med olika märken påsydda.

Har till och med en uppsättning själv och kan inte på rak arm säga vilket av märkena det är, haha.. eller ja, det är nog Jacson när jag funderar lite. Kanske.. ;)

Det jag inte gillar på de bruna av den sorten är att de ser så plastiga ut, sen gillar jag inte det vita luddet, blir så stor kontrast mot det bruna plus att det blir så smutsigt.

Senast ändrad:

Det har kommit några nya från Källquist som är exakta likadan som dom från Event, fast dessa finns även i brunt. Ser fina ut! Funderar på såna själv. :)

Undrar om de är samma som jag har försökt tipsa om, tror att Protector är Källquists märke.

Men det är en envis moderator här som rensar varje försök till bildvisning av dem.. :D

Jaja, de är fina i alla fall, ser inte så plastiga ut plus att luddet är naturfärgat.

Event är jättebra :D Finns i brunt me, dock är det ljust ludd men de gör kanske inget, snygga är de iaf och sitter kanon :d

*kl*

Tack för alla tips!
Jag ska helt klart kolla runt på dessa skydd och se vilka jag lättast kan få tag i.
PM på inköpsställen mottages tacksamt!

Nej dom är inte ALLS likadana! Har alla tre märken och dom är helt olika i båda material, utseende och passform.

Jacsons är ganska tunna och sladdriga, JHL mer rejäla men luddet är mer som teddy än fårskinn och Event är mjuka men med väldigt kraftigt ludd som ser ut som äkta fårskinn. :)

Ett plus för Jacson är dock att dom kostar hälften och finns i flera stl.

Senast ändrad:

*kl*

Puttar på tråden.. Någon som har dressyrskydden från Protector (Källqvist) och kan svara på hur dessa är i storlek? Kan man ha samma storlek fram o bak eller man får ta en storlek större?
Tål de en häst som stryker sig lätt ibland, eller går sönder direkt?

Samma erfarenheter men av Jacsons?

PC är inget alternativ, ska ha vita skydd o endast användas på framridning till tävling.

Jacsons är värdelösa. Deras karborrband blir dåliga väldigt fort och materialet är dåligt. Ska man bara ha på framridning kanske det går men de är sämre efter tvätt.

Jacsons är ju hemska, dom är mycket sladdrigare och jag vet inte, jag har haft mina JHL sen 2006 och mina Jacson sen 2009 och de är typ likvärdigt slitna och då används de vita Jacson INTE ofta alls.
Jag gillar Eskadrons & Catago, de har en modell som liknar varandra. De kanske inte är absolut dressyrskydd men jag gillar dom.
EskadronAllRoundFore250.jpg

EskadronAllroundM.jpg

(Fast de här kanske är bruna? Ser fan inte bra för fem öre)
Bild-1625.jpg

Jag är grymt trött på allt ludd och fix, jag är inte säker men jag TROR att iaf Catagos variant finns i brunt. Är ganska säker på att jag sett dom.
Nästa set skydd jag köper blir iallafall ett gäng sådana!

*kl*

Puttar på tråden.. Någon som har dressyrskydden från Protector (Källqvist) och kan svara på hur dessa är i storlek? Kan man ha samma storlek fram o bak eller man får ta en storlek större?

Köpte dem i julklapp till en vän och tyckte att det såg rätt små ut. Tror inte det finns i XL som en lite större halvblod nog skulle kräva bak. annars ett prisvärt skydd.
Jag gillar också Cartago skydden och vet att det finns i brunt. PC skydden är också kanon men kostar ju en slant. Jag blev inte helt glad när jag köpt mina och upptäckte att det är i läder. Går ju inte att kasta i maskinen, får bli tävlingsskydd.
JHL finns också i brunt och är lite tjockare och bättre än tex Jacson tycker jag.

Jodå dom finns faktisk i XL nu. Dom är små i stl pga luddet är så tjockt, men inte lika små som JHL.

Jag har köpt dom bruna (har vita sen tidigare) och dom är väldigt röda i färgen. Inte mörkbruna som dom såg ut på bilden. Men annars är dom snygga o bra. Klart snyggaste modellen!

Jag har luddskydd från JHL/Topline och tycker att de är jättebra. Rejäl kardborre, tjockt ludd och stadigt konstläder på utsidan.

11831915.345984cb.560.jpg

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 363
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 672
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 039
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Rehabtid dragna tänder