Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

kl

igår hämtade jag ut mina nya tävlingsbyxor jag köpt av Salinero här på buke! :D
assnygga och sitter som ett smäck, vita pikeur cindy! woho!
tyvärr är jag galet förkyld, mår så dåligt, men är för snål för att avanmäla mig till tävling :o

jag är tvärsjuk också men jag är rätt dum i huvudet så... :p idag blev det dock beridning för hästens del o jag ägnade mig åt att skritta, skritta och skritta lite mer.

Idag hoppade min morrhoppa över staketet på skogshagen. Klippte staketet som om hon aldrig gjort annat. :devil:
Man tycker att hon borde vara lite osmidigare med sin kroppshydda. Får väl se om hon är halt på alla fyra imorgon...

tyvärr är jag galet förkyld, mår så dåligt, men är för snål för att avanmäla mig till tävling :o

det är du inte ensam om, jag har luggit deckad i en vecka och har inte heller ridit hästen under den tiden och ska tävla i helgen. :crazy: iof kan man väl inte räkna med ngt toppenresultat då.

jag har faktiskt ridit måndag,tisdag vilade onsdag, red torsdag och igår red ju då min söta vän och idag ska jag få snikhjälp.
så jag hoppas verkligen verkligen verkligen det ska bli bättre, redan nu känns hostan bättre, men det vet man ju inte, jag kan vara för trött för att känna efter ordentligt också :p

Oftast är det förvånande nog så att de klarar de mest tokiga saker utan skråmor medan de blir (nästan) döende av sådant som kan framstå som småsaker...

Livsglad verkar hon ju vara iaf :D

Idag är jag mest överlycklig för att min sjukgymnast gett klartecken till att börja rida så smått efter knäoperationen i juni. :bump::bump:

Skadade knät i januari och har ridit tre gånger sedan dess, senast i maj.... Nu ska jag bara hitta en snäll häst att ta mig upp på :p

Hon var inte svullen nu på morgonen och ohalt. Hade tänkt låta henne gå i skogshage i fortsättningen,
men nu är hon bannad till sandpaddock. Livsglad? Ohja. Man kan inte tro att matronan snart är 18 år.

Det tycks vara lite så med hästar, i år lyckades hon sparka sig så illa på ett framben i maklig trav att vi fick
åka in och röntga för att veterinären trodde att griffelbenet var av, som tur var det helt, men hon var väldigt öm ett tag.

Men att hoppa över ett eltråd och staket det går bra att göra, utan minsta skråma. :p

På tal om att skada sig i konstiga situationer så för flera år sedan lyckades en av mina slå av griffelbenet i boxen, på natten :crazy:

Min stod på box en dag pga tappsko med trasig hov.
Då kliade hon sönder vattenhinken och lyckades dra sönder
hela nedre frambenet på en kant hon hittade på vattenhinken.
De kan om de vill!

Igår provade vi en ny tränare, herregud så trötta vi är idag :o
Vi fick lära oss vad framåt betyder, det var tydligen inte ...
det vi brukar göra :angel:. Tant blev iaf jättefin på slutet
och det känns så häftigt att hitta en ny nivå på sin 17åriga pålla!
Tänk om vi lär oss detta, wow! :bump:

Vad kul! :bump:

Jag har insett att jag inte kan sitta ner längre. I alla fall inte på något annat än min egen ponny och hopphästar.
Så nu måste jag öva, jag ska enligt ägaren eventuellt få rida någon liten LC när hästen kommer igång och då bör man väl sitta ned i traven. :idea:

Jo sen tror jag iofs inte att tanken är ett bocksprång framåt så matte måste hålla sig i manen
varje gång man lägger till skänkeln men tja, vi väckte hästen iaf! :D

Ja det var riktigt roligt! Ironwill, jag valde min häst pga hon var så lätt att sitta på :o(för nio år sen dock) men i gårdagens trav fanns det knappt på kartan att sitta ned. Tjohejs!

haha dom ska ju reagera, hur dom gör spelar väl mindre roll i början. sen kan man tänka att 17åriga damer har vuxit ifrån bockning :angel:

KL

Hoppar in och presenterar min nya stjärna som förhoppningsvis kommer visa sig på dressyrbanorna nån gång i framtiden.:)
32741122.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2
  • Autistisk bror