Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Ush vad energikrävande det där lät!

Hoppas er bekant kommer tillrätta. Hade du inte kunnat åka utan hästskötare? det gör alltid jag. Jag jobbar också en del helger och visst är det typiskt att man jobbar då det finns lämpliga tävlingar att vara med i.

Jag har varit iväg och tävlat idag med min häst, för första gången på länge och det var riktigt roligt! Skrev lite mer i tävlingstråden om det.

Men en kommentar jag fick (bland många haha) var att jag liksom sitter "ovanpå" hästen, jag kommer inte ner i sadeln. Problemet är väl att hästen egentligen är för stor för mig, jag har ganska korta ben som liksom inte hänger så där snyggt som vissa andras utmed hästens sidor. Jag har förut mest ridit i hoppläder så jag är ovan vid långa läder, men försöker lära mig. Ska man rida mer utan läder ?

Please hjälp mig att komma tillrätta med min hopplösa sits, min tränare tjatar på mig att jag måste få fram skänklarna och försöka skjuta fram höfterna och dessutom slappna av i axlarna.

Det där med att vara ovanpå sadeln brukar vara när sadeln helt enkelt är helt fel för ryttarens kropp. Jag hade troligen letat efter en annan sadel som passar dig (och dina korta ben;)) bättre. Jag har också rätt korta ben och i sadlar med långa stöd för knäna framtill så skjuter de bak min skänklar och jag kommer aldrig ner ordentligt i sadeln. Framförallt kände jag det så i min gamla Dominus. Tycker att sadlar med höga knästöd som Dogen och Morris&Nolan är det som passar mina korta ben bäst:). Men sitsträning behövs ändå alltid:p.

Jorå jag åker själv sågott som alltid, men nu skulle jag åka längre och va lite osäker på hur jag skulle hitta. Dessutom var det 3 timmar mellan starterna så då är det roligare att ha någon med sig o fika med:D Nä, tyvärr är den saknade personen inte hittad, suck... Varit borta i 14 dagar nu:o

men hjälp så kan du ju inte säga när jag precis hittat en sadel som passar hästen ! Det får bli sitsträning till tusen här istället.

Ja det är inte helt händelselöst när man har ansvaret för två tvååringar och min egen märra som snart är 18 år. :rofl:

Semlan är lika busig fortfarande. Bockade hela skrittrundan ut, gammeltanten. :love:
Glad att jag hade strypkopplet på som säkerhetsbälte. :d

Det är sån extrem skillnad när man sitter på ponnyer och stora hästar, jäklar vad mycket snabbare dom små djuren är.
Finns ofta inte en chans att hänga med. Ofta så sitter man på backen innan man förstått vad som hänt och ponnydjuren
galopperar bort över närmsta havreåker med svansen rakt upp i sin vackraste sprättigaste galopp.

På de stora åbäkena är det ofta i slowmotion, är det därför man avlar fram så stora hästar? :idea:

Helt ljuvligt!

Men jag blev fan helt jävla förstört sur! Första gången en svensk tar EM-guld i hoppning - vad får han? EFTER de berättat att det SKA berätta om fotboll och allsvenska (ALLSVENSKA vs EM!!! :eek: ) DÅ får han typ en minut! Sjukt, sjukt!

Det är sån extrem skillnad när man sitter på ponnyer och stora hästar, jäklar vad mycket snabbare dom små djuren är.
Finns ofta inte en chans att hänga med. Ofta så sitter man på backen innan man förstått vad som hänt och ponnydjuren
galopperar bort över närmsta havreåker med svansen rakt upp i sin vackraste sprättigaste galopp.

På de stora åbäkena är det ofta i slowmotion, är det därför man avlar fram så stora hästar? :idea:

Nej det är bara flesta halvblod som känns som slowmotion:)

Helt ljuvligt!

Men jag blev fan helt jävla förstört sur! Första gången en svensk tar EM-guld i hoppning - vad får han? EFTER de berättat att det SKA berätta om fotboll och allsvenska (ALLSVENSKA vs EM!!! :eek: ) DÅ får han typ en minut! Sjukt, sjukt!

Som alltid mao! :mad::mad: Egentligen borde man bombardera dom med mail om detta! Typiskt sportfånar till karlar som inte har fattat hur stor hästsporten är idag. :cool:

jag kan ta större hänsyn om det är vid lagtävlingar eller så, men EM är stort, GULD är stort, det här är väl en av de bästa svenska ridsports-prestationerna vi har under de senaste... ja jag vet inte, en jävla många år? jag är inte minsta lilla förvånad, men det är nästan mer störande denna gången.

jag kan ta större hänsyn om det är vid lagtävlingar eller så, men EM är stort, GULD är stort, det här är väl en av de bästa svenska ridsports-prestationerna vi har under de senaste... ja jag vet inte, en jävla många år? jag är inte minsta lilla förvånad, men det är nästan mer störande denna gången.

Själv höll jag mig borta från nyheterna hela dagen igår för att kunna titta på sammandraget på kvällen kl 23. När det är dags för RGB:s sista ritt, tror ni inte att sambon kommer och sabbar alltihopa för mig? :eek:Nästa gång borde jag kanske förvarna honom om att jag inte ville veta hur det skulle sluta.... :idea:

Han RIVER han RIVER han RIVER:rofl: Helt underbart:D Man blir bara såå glad när man hör reporterns glädje. Heja R-G

Han RIVER han RIVER han RIVER:rofl: Helt underbart:D Man blir bara såå glad när man hör reporterns glädje. Heja R-G

Det roligaste av allt var att lyssna på RGB i intervjun i SR´s nyheter varje heltimme igårmorse:D! Har verkligen aldrig aldrig aldrig hört honom så glad och nöjd! Sen måste man ju säga att Henrick von Eckerman också gjorde en fantastisk insats som enda dubbelnolla på söndagen och en slutlig 5e plats. Han lär ta över tronen efter RGB så smånongom:).

Åh, måste bara säga att jag är så glad! Lilla ponnyn är jättetrevlig och idag när vi red ut hittade vi både bjudning och form lite här och var. Härlig känsla och hon gjorde mig på så himla bra humör efter en shitty eftermiddag när livet gick emot mig.

Just nu är lycka en liten brun ponny:love:!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar