Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Jag älskar när de spelar lite "poppig" musik på dressyrtävlingarna, dödsless på panflöjter och stråkmusik... Jag hade blivit sjukt nöjd om jag fick rida till Robyn!

Alltid kul med ngt nytt! Robyn på tävling hade varit roligt, är dödligt trött på ABBA, panflöjter, Italien hits från tidigt 90tal. Men tråkigast är ändå att nästan alltid så är musiken för låg! Jag har sällan varit på tävling där jag ens hör musiken när ja är på banan! Höj för fasiken :D

Ja det är väl så som du säger att det mest blir rea och uddavaror som tas med. Lite tråkigt får jag hålla med dig med. Man kanske ska tipsa försäljarna att ta med fina tävlingsgrejor för att det efterfrågas.

Angående musik på tävlingar, vi har ju fått en del klagomål från grannarna genom åren när vi haft tävlingarna för att ljudnivån är för hög, vi har ju alltid utomhustävlingar.. Men kommer du ner till oss lovar jag att dra på när du rider ivf ;)

Då tipsar jag dig att komma till oss... ;) Vi har faktiskt hög musik och ingen sån där "döööd" musik som ni pratar om heller...
vad jag vet blir det en blandning av typ Robyn, Lady Gaga, Journey (mitt val :angel: ) och massa sånt, jag vet inte vad hälften heter ens för jag lyssnar inte på det i vanliga fall, men till och med jag gillar o rida till det :p

Hohihihihi :D
Tyvärr kommer ja inte till er, det är för långt för mig att åka till södra sidan om Sthlm. Jag har en regel att inte köra förbi mitt hem med hästen. Dvs jag tävlar bara norr och väster om Sthlm
Men mest i Uppland och västermanland och Dalarna :)

*kl*

Ååååh, nu är det en vecka sen jag bestämde mig för att inte rida mer innan förlossningen..... Å jag har ridanbstinens så det skriker om det :crazy:

Hästen däremot verkar vara helt nöjd med att jag bara borstar honom och kommer med äpplen ;) Han roar sig med sin nya lilla kompis :D

2200593590059748183S600x600Q85.jpg

Själv är jag lyrisk, jag har "fått" en häst att rida hur mycket jag själv vill och orkar hela hösten, vintern och våren.
Det är till och med ett halvblod! :eek: Ägaren har för många hästar och vill lämpa av motionen av en på mig. :banana:

#kl#

Ska åka till Sätila och Strömma narurbruksgymn. och tävla. Har inte varit där tidigare så nu undrar jag om det är någon som vet om det går KOR:crazy: vid dressyrbanan?
Konstig fåga kanske men hästen får ett flyktbetende då kor finns i närheten, inte så önskvärt vid tävling direkt:p

Någon annan som ska dit 18/9?

Jag ska dit men har ingen aning om det finns kossor där har aldrig vart där heller :confused: vad rider du för klass?

Börjar med en LA:4 (brukar rida MSV C också) då jag fick barn för 3 veckor sedan. Vad heter din häst? Min heter Such a Hit.

Oh, grattis till bebben:love: Du är inte dålig som redan är uppe i sadeln:bow:
Själv var jag nog lite bekväm efter förlossningen och överlät ridandet till medryttaren ett bra tag.
Vet inte om jag vill avslöja hästens namn, men spana efter en maffig brun val med massa nacke skenandes på banan om det finns kossor i närheten:angel:

Det är avelsstoet jag har ridit på lite nu under sommaren, eller ja avelssto och avelssto. Hon är varken gammal eller har fått en hel hop med ungar.
Hon har fått ett föl i år och innan dess tävlat upp till hoppning, men är e. Briar och hon är en riktigt, riktigt trevlig häst!

Har sett filmer på henne när hon varit igång, där hon ser mycket tjusig ut!

Jordgubben från skåne, får väl se om man kan få ägarens tillåtelse att visa bild någon gång i framtiden. :)

Idag blev det mer eller mindre bestämt att jag kommer att ha en till häst (ett till halvblod!), som jag inte ens kommer ihåg vad
han heter, efter att han kommit hem från inridningen. Hingsten kallar jag honom för, smeknamnet är så hemskt fult.

En flott 09a, svart med vitt och snart 170 hög. Men han ser ut som en spindel. Långa ben och liten liten kropp.

Just nu håller jag på och longerar och vi ska fixa det mesta hemma så att inridaren inte behöver hålla på med
sadeltämja och dylikt när han åker om en månad.

Hösten kommer att bli såå rolig även om jag inte har min egen att rida på. :banana: Att byta stall till ett utan
ridhus var nog det bästa jag har gjort ;), även om jag hade en del att sitta på i gamla stallet så var det ju mest
när de behövde hjälp och hade tidsbrist, i vissa fall någon stygg ponny som behövdes ridas till!

Senast ändrad:

Knapp

fina hästar alla har och kul att det går så bra för folk!

Har ni upmärksammat att Eskadron har kommit ut med sina nya kollektioner?
Jag beställde just 3 schabrak och 2 par lindro :p

Knapp

fina hästar alla har och kul att det går så bra för folk!

Har ni upmärksammat att Eskadron har kommit ut med sina nya kollektioner?
Jag beställde just 3 schabrak och 2 par lindro :p

:eek::eek::eek:
*klickar in på Eskadrons hemsida snabbar än Bolt springer 100m*

Fanns ju inte på Eskadrons hemsida ännu men på Hansbos fanns det. Snygga färger. Kommer nog bli några nya schabrak

Visst är dom :love:

Jo då, han har mått bra hela sommaren så jag hoppas att han fortsätter med det även i vinter. Att gå ute dygnet runt så han kan röra sig när han vill verkar passa hans gamla ben perfekt. Därför tror jag att det kommer att fungera med lösdrift. I sommar har jag visserligen ridit ca var tredje dag, lugna skogsrundor i alla gångarter och det kommer jag inte göra i höst och till en början i vinter pga av den stora magen som sen blir en bäbis :D
Hoppas han kan röra på sig tillräckligt själv i hagen, annars har han ju denna lilla som håller igång honom och någon gång i december kommer ju även fölet :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2