Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

*kl*

Nu finns hon inte mer min älskade Prinsessa:cry:. Kändes ändå så bra med ett fint avslut för henne och det var veterinären som hon kände och hovslagaren på kliniken som hon också träffat förut som var med i slutet. Är förstås en jobbig dag, men det känns rätt iaf.
284843_2062778820986_1590181870_1919846_1236079_n.jpg

Nu ser jag fram mot att hämta ponnyn nästa vecka. Ponnyn som har det käcka namnet Hollywood Barbie:D!

Huvva, beklagar verkligen att det blev som det blev med Tetris :cry: Men, du har fullföljt din del av avtalet så bra som möjligt, hon slapp lida. Det är de besluten som gör en till en bra hästmatte :bow: Grattis till nyponnyn!

Tänkte så mycket på er hela förmiddagen. Skönt att det blev ett fint och värdigt slut!

Barbie ser vi fram emot, inte minst de tjusiga team-kläderna som är ett måste! ;)

Jag lider verkligen med dig, oavsett hur det grundar sig och allt runtomkring är det så sjukt jävla tråkigt och vidrigt, nu tror jag vi är rätt lika vad gäller inställning om sånt. Hoppas verkligen det blir bra för dig nu och att du kan få ha kul med hästeriet!

Knapplån

När vi i början på veckan hade ett litet dressyrplaneringsmöte inför nästa år insåg vi att vårt meeting hamnar precis före ett annat stort meeting ( den klubben har flyttat fram sitt 2v) Hur vi än gör så kommer det att krocka med någon annans klubbs meeting de veckorna vi kan och lägga samma vecka som falsterboveckan är inte att tänka på.

Nu gäller det att börja ragga sponsorer redan nu i höst så att man kan försöka höja premierna och få ett bra koncept så att folk väljer att åka till oss.

Ni som är vana "sponsorjägare" har ni lite tips och ideer som ni kan tänka er att dela med er?

Och även tips från tävlande som man tycker är trevligt på tävlingsplatser. Kan säga att vi i år har haft våra cuper ( man rider en klass per dag i tre dagar och den med bäst resultat vinner ett designat träns/kandar) som vi utökade till 4st för att det skulle bli mer rättvist, sen hade vi såklart onlineresultat så man kunde följa poängen under ritten och snabba resultat, ryttarmiddag med underhållning på lördagen ( kommer köra det nästa år med och då ha barn och vuxenpriser vilket vi inte hade i år, blir ju lite för dyrt om man har med sig kidsen annars). Till nästa år tänkte jag att man ska försöka få hit lite försäljare med bra hästsportsprylar, shopping kan ju vara ett trevligt tidsfördriv för de tävlande när man väntar på en dressyrtävling ;)

Om någon vet boxuthyrare till bra priser får ni gärna pm:a mig. Den vi har anlitat har bra boxar och bra service men det blir tyvärr lite dyrt...

Så har ni tips och idéer så vore jag tacksam :)

Vet inte ens vad jag ska skriva förutom att jag verkligen lider med dig... Usch! :cry:

Men vad skönt för dig att det kändes rätt och att du kan blicka framåt! :)

Vad sorgligt :cry: hoppas hon har det bra i hästhimlen nu.

Och hoppas du får roligt med ponnyn, ser fram emot bilder när hon kommit :)

Var på era tävlingar i somras och jag åker gärna dit igen! Det enda man kunde klaga på eg var ju vädret ;) gjorde ju att ingen red fram ute= kaos i ridhuset. Sen tror jag Cuperna är jättebra, hade gärna ridit om Klasserna passat bättre. Ser gärna en msvc-msvb2 cup. Dessa klasser är ju väldigt populära! Sälja ridsportprodukter är ju en väldigt bra ide.

Ja vädret va ingen höjdare! Vi ska försöka fixa underlagen på framridningsbanorna till nästa år så de blir bättre med.

Vi har klurat lite på cuperna redan, silver blir la3,la4 och msvc1 som i år. Guld blir msvb1, msvb2 och msvb3 är det tänkt. Vad tror du om det? Vi utökar även med en dag till så vi börjar redan på torsdagen :)

Ja vädret va ingen höjdare! Vi ska försöka fixa underlagen på framridningsbanorna till nästa år så de blir bättre med.

Vi har klurat lite på cuperna redan, silver blir la3,la4 och msvc1 som i år. Guld blir msvb1, msvb2 och msvb3 är det tänkt. Vad tror du om det? Vi utökar även med en dag till så vi börjar redan på torsdagen :)

Om man ska ha en ren mb- cup skulle jag inte ha med mb1. Väldigt många hästar har svårt för kort bana. Hellre då mb2-4 (som i år?) Mb4 är inte så svårt som det låter utan ett väldigt schysst program!Blir det en vilodag i cuperna om den går över 4 dagar?

Okey, vi tänkte att då det var sämre med starter i år i den msv-cupen att det kanske blev för svårt med b4? Men ja ska framföra detta. Bra att få tips när man själv inte rider dessa klasser. Men nästa år ska Norpan hålla sig frisk har jag tänk så man kan få rida någon msv på henne ;)

Det blir ingen vilodag för cup-hästarna. Vi börjar med bronscupen på tordagen och avslutar den på lördagen. De övriga börjar på fredagen. Istället för att ha en lokal lb på söndagen tror ja att vi skulle ha en msvb5 som inte ingår i en cup då det programmet efterfrågades i år på tävlingen :)

Nu ska bara arbetet med att få in sponsorer börja, är ju verkligen skitdålig på detta men man måste ju försöka höja standaren ytterligare på tävlingen. Vi vill ju bli bäst ;)

Guld cup: ta inte Msv b:1 då det är kort bana och Msv b:3 är ett vidrigt program! Ta med ngt av juniorprogrammen, tex fei inledande för juniorer. Där man får välja mellan träns/kandar o det är ingen kvalklass och Msv b:4. B:4 gillar alla!!! :D

Guld cup: ta inte Msv b:1 då det är kort bana och Msv b:3 är ett vidrigt program! Ta med ngt av juniorprogrammen, tex fei inledande för juniorer. Där man får välja mellan träns/kandar o det är ingen kvalklass och Msv b:4. B:4 gillar alla!!! :D

Ja men just det!! Bra ide remmis! Mb2, fei inled och mb4 är ju alla väldigt populära program. Alla är schyssta program som många kan tänka sig att rida= fler starter i cupen.:bump:

(då rider jag lätt hellre cupen än att åka till stortävlingen i Skåne)

Senast ändrad:

Bra tips JoCfin och Remmis! Jag ska ta upp dessa klasser genast med chefen ;)

Tänkte även kolla hur vanligt det är med försäljning på dressyrtävlingar. Pratade med ett företag om de var intresserade av att komma och sälja men han sa att de säljer inget på dressyrtävlingar så det var inte intressant. Funderar på varför då de har bra produkter... Kan det ha med dålig marknadsföring att göra?

kl

kan man ha robyns senast skiva på tävling...? det borde väl inte vara helt fel?
jag har kommit på mig själv med att tycka bättre och bättre om robyn och det slog mig igår att det är rätt bra, inget skrik, ingen extrem takt á la marsch och ja ni hajjar.
vad tycker ni?

kl

kan man ha robyns senast skiva på tävling...? det borde väl inte vara helt fel?
jag har kommit på mig själv med att tycka bättre och bättre om robyn och det slog mig igår att det är rätt bra, inget skrik, ingen extrem takt á la marsch och ja ni hajjar.
vad tycker ni?
Lätt! Jag hade gillat att rida till dancehall queen tex!

Försäljning består alltid av rea skit! Allround schabrak, senskydd, lindor i udda färger. Ta med fina grejer, tävlings grejer! Vita ridbyxor ett regnigt meeting köper ja gärna tillexempel!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar