Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Ja det är Gabrielle, nu har hon ju fått 9 föl och A-premierats så dags för att bli ridhäst:D

Vem är det som kommer i december?

Sassiball, ja men gamla damer ska ju veta hur man för sig:D

Ja du med tanke på risker och kostnader så är det nästa bättre att köpa isg ett föl MEN då missar man ju det spännande med att välja hingst och vänta på resultatet.

Här är det blandade känslor. Stella har ju fång på en hov och är illa däran, vi vet inte om hon kommer att klara sig, men hon står på boxvila
med fångbeslag, får smärtstillande och står normalt på alla fyra, men än vågar jag inte hoppas på något. Hennes fölunge har utvecklats och
ser riktigt fin ut nu.

Och imorgon hämtar jag och stallägaren Lipizzanaren som jag ska rida och tävla.

Vet inte riktigt vad jag ska känna just nu. :p

Hoppas det löser sig med Stella.

Lipizzanare låter riktigt spännande! Förstår verkligen att det är blandade känslor.

KL

Hoppar in i tråden då jag har dressyrdrömmar, men dessvärre en lång väg att gå :( Min förra häst var jag på god väg med men en senskada stoppad oss. Nuvarande häst(ponny) har jag ägt i 5år, utan att rida för tränare en enda gång:eek: Vilket säger sig självt inte ger någon vidare utveckling. Så vi har stått helt still under alla år och bara luffsat i skogen. Mest på grund av lastningsproblem och sadelproblem och att jag aldrig riktigt har tagit tag i det. Nu har dock situationen ändrat sig eftersom jag flyttat hästen dit jag bor där det både finns ridbana och träningar hos grannen. Så nästa vecka är det dags och jag är så otroligt nervös och på vippen att dra mig ur. :crazy::o Jag vet att dom andra ryttarna som är med är jätteduktig och har tränat och tävlat i mångamånga år. Och så kommer vi, helt okunniga, en ponny med noll framåtbjudning och en ryttare som är för gammal för att ha en häst på 1,40 och som aldrig tävlat... Pepp! :D

Fast du, tänk så här, man tränar för tränare för att man ska bli bättre. Inte för att man redan är tillräckligt bra. ;) Det är ju lixom det som är hela poängen med träningen!

Så det är klart att du ska iväg och träna! Alla har varit nybörjare från början. Och tycker du de andra är duktiga så ska du inte se det som ett problem utan snarare som ett kvitto på att det är en bra tränare du valt. :laugh:

*kl*
Tänkte faktiskt presentera mig lite, och inte bara läsa nu! För en vecka sedan hämtade jag hem min nya stjärna, som visserligen inte inte är så ny själv men ändå... En 18-årig gentleman som är utbildad rätt högt, men inte tävlat så mkt. Han är en dröm hanteringsmässigt, och ridmässigt är han rolig men teknisk, jag kommer lära mig hur mkt som helst! Ett av mina bästa beslut någonsin, tror jag, att ta en äldre häst på foder! Har under årens lopp tränat upp till ungefär MSV A men mest tävlat LA på grund av hästmaterialet jag ridit runt på. Jag kommer ju inte tävla så mkt högre nu heller, men det är roligt att kunna träna högre iaf!

KL

Åååh, idag var jag hos min hästs uppfödare med en kompis som ev ska köpa en unghäst därifrån och alltså -vad det kliar i fingrarna när man går omkring bland dessa fina hästar. Visst, ettåringar är ettåringar, men man kan ändå se hur fina de är i grunden. Och träffade på en lillasyster till min, och hon var det mysigaste på länge, helt underbar :love: haha, nån som kan sponsra med en rejäl gård där jag kan ställa alla finingar jag vill ha ;) :angel:

Äsch då..man tränar ju för att utvecklas :) och ponny...spela roll. Jag har själv sålt min stor häst, är för gammal för ponny men har 2 egna ponnysar och hjälper till med en 3:e....

Tack! Jag har ju visserligen smugit omkring i kulisserna i flera år, men nu har jag ju äntligen skaffat häst! Och förresten så läser jag din blogg, jag gillar den!

Klart som sjutton att du ska åka och träna. Säger som de andra här, man tar ju hjälp för att bli bättre.
Jag hör också till dem som inte rider hbl. Min nsv/hbl korsning ser ut som en gigantisk shetlandsponny så det finns säkert de som lyft på ögonbrynen men det bjuder jag på. Det är ju skoj att träna:banana:

Ja tiden går hur fort som helst!
Får hem henne i december och då kommer jag sätta igång henne och se vad som händer. Förhoppningsvis har hon läkt ut och fortsätter vara bra i ryggen (när jag hälsade på henne i maj var hon iallafall helt oöm i ryggen och rörde sig som f*n :p). Funkar det inte så blir hon mamma på heltid.

Ja tiden går hur fort som helst!
Får hem henne i december och då kommer jag sätta igång henne och se vad som händer. Förhoppningsvis har hon läkt ut och fortsätter vara bra i ryggen (när jag hälsade på henne i maj var hon iallafall helt oöm i ryggen och rörde sig som f*n :p). Funkar det inte så blir hon mamma på heltid.

Håller tummarna för att hon ska va helt fräsch nu!

Jag hoppas också på att Stella blir frisk.

Var och hämtade den nya vita idag. Oh så vacker han är! Det är ju såklart inte min häst men jag har fått äran att rida. :love:
Stod som ett ljus hela vägen hem till stallet. :love:

Rory.jpg

kl

åh, jag har ridit två gånger efter ett uppehåll på ca en månad, har haft sån där jävla kristallsjuka och ridning har bara inte fungerat, men i tisdags och igår hoppade jag upp (förutom lite skritt nån gång) och jag är så :love: :love: i min häst! vi kunde kravlöst rida runt och han var mjuk, rund, pigg och kändes typ pepp på att jobba haha! helt ljuvligt!
gud vad det är roligt att rida!!! :love:
snart flyttar jag från stallet jag stått på i över sju år oxå, börjar bli nervös, har ju fyra garderober, en sån där dynlåda, tre andra stora lådor på loftet, ett tävlingsskåp, två garderober i stallet och en halv sadelkammare som jag varit typ själv i att packa ihop... :o jag vet inte vart jag ska börja.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka