Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Lancet, vad är det för material? Min mamma är tygexpert och har räddat åtskilliga jackor och sönderregnade grejer åt mig genom åren - jag kan fråga henne om det finns något du kan göra. Ibland finns det tricks som inte ens kemtvätten känner till (som att koka en uttöjd och sönderregnad yllejacka :eek:).

KL

Nu har nedräkningen börjat till CDI Saugerties! :banana: Åtta hästar åker från stallet i år. Jag har fått äran att ta hand om fyra: två har kvalat till finalen i PSG och en i I1, och där emellan är det starter varje dag eftersom tävlingen pågår onsdag till söndag. Det är en otroligt kul tävling och jag är nästan lite tacksam över att mitt nya jobb bara är deltid än så länge (annars hade jag inte kunnat åka). Skall bli intressant att se hur många av OS-reserverna som dyker upp i år! Förra året startade Catherine Haddad-Staller båda sina GP-hästar. Det var sista gången vi fick se Maximus för sedan avlivades han ju.

Någon som har något tips om hur man får en svart häst riktigt ren? Hur mycket jag än ryktar blir svarta valackens ansikte aldrig ordentligt blankt. Dammråttor vinner inga finaler! :mad:

Tack båda! Skall ladda upp med båda tipsen även om jag faktiskt aldrig annars använder pälsglans. Den svarta valacken kommer inte att känna igen sig i spegeln. :bow:

Och jag vet verkligen inte var jag har huvudet idag - CHSs Maximus? :eek: Menade så klart Cadillac!

Du ringer till Pikeur och så talar du om för dom i väldig bestämd ton var du jobbar någonstans och hur dålig reklam det är för dom att du kommer där med en frack som har dött!! :D

Du ringer till Pikeur och så talar du om för dom i väldig bestämd ton var du jobbar någonstans och hur dålig reklam det är för dom att du kommer där med en frack som har dött!! :D

Det tror jag faktiskt är det absolut bästa att göra:)! Borde väl gå att lösa tycker jag allt.

Lancet: OM det inte går att lösa och du måste ha en ny så kolla på Animos frackar. Deras material är helt överlägset i regn! Dom är skitdyra men med din position borde det inte vara omöjligt att hitta någon åf i Sverige som vill sponsra lite bara de får använda dig som namn och med bilder osv:).

Senast ändrad:

kl

Kanske mer avels- än dressyrsnack, men det är ju en dressyrhäst jag vill ha så :angel:

Har kollat igenom lite fölvisningsresultat och blir typ lika delar glad och ledsen, ledsen för att mitt sto kastade sitt föl e. Floricello i år :cry:, och glad för att hon är dräktig med honom igen :D (eller iaf var det på 16-dygnskollen).

Floricello har nu, av 15 st visade föl som jag hittat resultat på, haft alla i minst klass 1 (45p), hela 10 st kvalde till riksföl (minst 48p), 4 st har vunnit sina repektive visningar och haft 50, 51, 51 och 52 p, och två stycken är uttagna till Elitfölauktionen.

Jag tror aldrig jag har velat ha något så mycket som jag vill ha det lilla fölet som förhoppningsvis fortfarande växer till sig i Molinnas (e. Bernstein - Zinsky xx) mage! :love:

:bump::bump:

Jag rider redan på min Fuxdam som förhoppningsvis är i marsvinsstorlek nu och funderar på lite mer fashionabla namn som passar även utomlands :D

Var ligger kvalgränsen på då?

78%
Kommer troligtvis åka på kvalet i Tingsryd 23/9, om det känns som att det skulle gå bättre där. Då har jag ju iallafall hunnit förbereda honom bättre, denna gång var tänkt mest som övning i "tävlingssituation".

Ah vad roligt!! Så himla skoj att Frida-ättlingarna "stannar på Buke" så att vi får följa deras karriärer! Stort grattis!

Börjar bli ett antal Frida-ättlingar här inne nu! :D Fiorelli (e.Bocelli) är 2½år nu och åkte hem till Stockholm häromveckan - det närmar sig inridning! :banana:

Näh, är det du som köpt Fiorelli?

Jag brukar tänka på honom när Victovie lägger upp bilder på årets och fjolårets föl. Var längesen vi fick se nåt av honom här. :D

(jag läser mer än jag syns här ;))

har nog inte sett nån bild på den herrn, kan ingen slänga upp nån? :)

Själv håller jag på att sätta igång Bammy. Har gått promenader med sadel på, hängt lite, o longerat. Idag var det dags för galoppen då hon blivit så avslappnad i traven. Men det gick inte så lugnt till som jag hade kanske hoppats på :P Hon bockade tills hon blev trött helt enkelt :P Hon fattade galopp, o började skjuta rygg, o sen hoppade hon i princip på stället o när jag smackade så travade hon ur det.. Så 20 galoppfattningar senare så kunde hon galoppera lite mer än ett varv åt varje håll i en galopp utan bock, bus eller spändhet!

På lördag kommer en mkt meriterad ryttare (ridit VM o tom skrivit böcker!) Som ska provrida bammy för eventuellt sammarbete.. Så nu jävlar så får bammy sköta sig ;O

kl

Va kul med så många Frida-ättlingar här ute! Tycker väldigt mkt om Fragrant men inte kunde jag gå o köpa mig en hingstunge när jag har två stycken födda i år. Tror att han kommer bli huuur bra som helst!:)
Finns en annan yngling som är född 11 som väligt gärna skulle få bo i mitt stall.

Vet ni vad, igår for Meja på inridning! Hon är först ut av tvååringarna och det är sååå spännande. Hoppas nu att hon sköter sig bra och har roligt.:banana:

Bilder kommer sen, var så säkra.
:D

Va kul att du minns Fio fortfarande! :bump: Jag får kanske ta en tur upp till Stockholm och hälsa på när Fio är inriden o redo och köra en fotoraid ;) :p

Mariaauto: Så här såg Fiorelli ut som föl :)
31551_387547785950_3065154_n.jpg

28887_392754150950_8220064_n.jpg

Första dagen ute med sin stolta mamma Frida.
Som sagt e.Bocelli - Tip Top
31551_387547795950_3912546_n.jpg

Senast ändrad:

Gud så söt!!:love: Önskar att jag hade haft några kort på min som föl. Har försökt få tag på uppfödaren och skrivit till den jag tror har fött upp min, men jag har inte fått något svar tyvärr. Förmodligen förstår de inte engelska. Och jag pratar ingen portugisiska.

*KL*

Om två veckor skall min vara med på avelsvärdering och utställning. Det är ridprov med i båda klasserna och det är det jag ser mest fram emot. Hoppas vi kan hålla oss i skinnet båda två! Jag har aldrig gjort något sådant här innan, men det skall bli kul i a f! :) Blir förmodligen den enda utflykt vi kommer att göra dessutom - eftersom jag trivs bäst på hemmaplan. Vi har varit iväg en gång bara och den gången skötte han sig, hoppas han gör det den här gången också! :)

Några bilder ifrån häromdagen:

CSC_0840.jpg

CSC_0800.jpg

CSC_0809.jpg

CSC_0824.jpg

Synd att inte bakbenen var med lite bättre här, för annars såg han ju fin ut här:

CSC_0802.jpg

Han går bättre och bättre för varje vecka i a f :)

Vad fina ni är!
Vad det har hänt mycket, han är verkligen jättefin.

Lycka till på utflykten, jag tror att det kommer gå bara bra för er !

Tack så mycket! :) Jag blir grymt besviken om det går dåligt eftersom det är så otroligt sällan det tas hit en portugisisk domare. Tillfällena växer inte på träd att få visa sin häst i västra Sverige. Det finns ju inte så många Lusitanos här och det var väldigt länge sen det var någon delegat ifrån Portugal i vårt område.
Min häst var ju skadad och stod i 8 månader. Nu har han varit igång i 7 månader och börjar bli mer och mer eftergiven och känns bättre och bättre för varje dag! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka