Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Såg efter lite research att jag nog hade avstått o köpa den även om jag velat..:crazy:

kanske dök upp ett annat spännande projekt istället så det blev lite rullning i hjärnan iaf :D

Klokt val! Man ska inte köpa på sig bekymmer.
Hoppas att du hittar en annan värdig kandidat för du har ju uppenbarligen fått upp intresset igen :D

Jag har ridit lektion på ridskola idag haha :D det var lite spännande, inte ridit nån häst över 163 på flera år och definitivt inte i allroundsadel :p

Någon kommer inte kunna gå imorgon! :rofl:

En snabb återblick i bloggen visade att det var den 26e december 2009.
Galet va tiden går fort!!

Helt sjukt :D

Och jag kom på att jag ljög.. Har ridit frittans häst ett par ggr med i han e ju nog närmre 170 :eek:

Är så nöjd idag!
Åkte på ett improviserat fyraårskval med grabben, efteranmälda "på skoj" då han kom in från betet för 20 dagar sedan, och slog till med 74% :D Inget kval till Flyinge på det, men jag hade tredje bäst resultat, bara slagen av Stefan Jansson som kom 1a och 2a på 75,6 o 79,2% så jag är nöjd :banana:

Fick riktigt bra kritik och det är ju alltid kul ^^

KL.

Åh, nyss hemkommen efter ett fantastiskt pass. Sitsen lämnade säkert en del att önska, och den lååånga hästen skulle nog kunnat varit mer ihop. Men jag har fan aldrig haft så bra ridkänsla i hela mitt liv! Red massor med övergångar och hade the time of my life typ. :D Hon som äger hästen, och gården där jag hjälper till, satt och kikade och sa att hon aldrig sett mig rida så bra förr. Känns peppande! :bump:

Åh vad roligt! Har du ingen bild på underverket? :) övergångar tränar vi också på. Massor, och jag tycker det redan har gett resultat.

Jag har inga bilder annat än någon taskig mobilbild när jag själv rider, får kanske ordna det inom en snar framtid! Vad roligt. Kommenterade ju aldrig hoppklippet sist tror jag! Jag hade då aldrig vågat skutta över det där själv :D hur ser planen ut framöver då? Är den att ge sig ut på några tävlingar?

Jag kommer nog börja med clear round hoppning mini nivå, det känns hon redo för nu. Sen kanske någon träningstävling i dressyr, måste bara få bättre koll på avsaktningar från galopp till trav, det är vår akilleshäl.

Hon har faktiskt fått lite lite mer muskler på halsen så något måste jag ha gjort rätt. Och gått från normalbom till vid bom i sadel. Kanske bara blivit rund :angel:

Tävlade igår i pissregn!! Och min frack (pikeur) dog :(( den klarade inte regnet, känns ju verkligen roligt, var ska man nu få pengar ifrån till en ny frack? Hatar regn!!!

Tävlade igår i pissregn!! Och min frack (pikeur) dog :(( den klarade inte regnet, känns ju verkligen roligt, var ska man nu få pengar ifrån till en ny frack? Hatar regn!!!

Dog? Hurdå? Min Pikeur frack har varit med om 1000 ösregn men lever fortfarande.. men den fracken går ju fälttävlan och dom är inte lika mesiga som dom som går dressyr :devil:

Ja jäkla mesfrack!! Vet inte hur jag ska förklaring men den ser typ prickig ut och de sim hänger ner har typ rullat sig och den ser för jävlig ut, kemtvätten skakade bara på huvudet- inget hopp. De menade att den borde reklameras, men hur reklamerar man en frack som är typ 3-4 år gammal, har bara aldrig tidigare utsatts för regn..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka