Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

vad roligt att ni är på banan igen! Han är så fantastiskt fin din grabb :love: Vart är avelsvärderingen? Lycka till :laugh:

KL jag red i en Childeric i dag :eek: Herregud!! Det var en 18 alt 18,5, jag har 17. Jag satt som ett smäck!!!:eek: Geeeee mig!

Jag tror tyvärr den är för dyr, annars hade jag nog redan suttit i en :D (Anledningen till att jag suttit i en är att en proffstränare kollat på min 08:a, så min plånka kommer snart plånka tom..)

kl

Min lilla pålla som kanske :angel: blir dressyrhäst det vet jag inte än, har ändrat sig lite i kroppen sen jag fick hem henne och det känns bra i alla fall. Hon har fått lite mindre underhals, och börjat fylla ut halsen lite på ovansidan äntligen och fått bredare rygg och manke. Kan det vara all cavalettiträning jag gjort? eller tempoväxlingar kanske? i alla fall kul när man ser en förändring.

Igår red jag mycket tempoväxlingar i skritt och trav och det börjar finnas en liten antydan till längning även i traven, det gillar jag !

Annars funderar jag så mycket på den hästen jag förlorade, tror verkligheten börjar komma ikapp mig nu. Hur kunde det hända? Saknar henne, hon var ju inte bara en häst utan även en riktigt kär vän :cry:

Härligt att det går framåt med din nya :bump:
Speciellt roligt är det ju när framstegen SYNS! :D
Klart hon blir en äkta dressyrhäst!
Du får hitta en ny vän i henne :love:
Fundera inte för mycket på den gamla, det som har hänt har hänt.
Man får sörja och gå vidare även om det vissa dagar känns tungt.

Förresten så hämtade jag min "nya" sadel igår!
Den har ju varit på en spa-resa i England :)
Nu slipper jag rida barbacka hela tiden :p

Tack det var snallt sagt! Du har nog ratt ingen ide att fundera for mycket. Hoppas sadeln funkar bra nu.

KL*

Tänkte bara slänga in en snabb fråga... :D Man får tävla med kavaj i St George väl? Debut på söndag och jag äger ingen frack...

kl

Min lilla pålla som kanske :angel: blir dressyrhäst det vet jag inte än, har ändrat sig lite i kroppen sen jag fick hem henne och det känns bra i alla fall. Hon har fått lite mindre underhals, och börjat fylla ut halsen lite på ovansidan äntligen och fått bredare rygg och manke. Kan det vara all cavalettiträning jag gjort? eller tempoväxlingar kanske? i alla fall kul när man ser en förändring.

Igår red jag mycket tempoväxlingar i skritt och trav och det börjar finnas en liten antydan till längning även i traven, det gillar jag !

Annars funderar jag så mycket på den hästen jag förlorade, tror verkligheten börjar komma ikapp mig nu. Hur kunde det hända? Saknar henne, hon var ju inte bara en häst utan även en riktigt kär vän :cry:

Usch ja det är riktigt svårt att komma över en sån häst :cry: Känner med dej och vet hur det är. Svårt att ta till sej andra hästar också, det tar lite tid innan de får samma plats i hjärtat, eller samma blir det väl aldrig men på samma sätt. Men det blir bättre, ju mer man kommer igång med annat och ser lite framsteg med den nya. Och det gör du ju :idea:

Tack !

Ja jag kommer att komma över det. Hon var nummer 1 för mig under väldigt lång tid så förlusten har varit jobbig.

Jag har två hästar och det är bara den jag skaffade först som har vunnit mitt hjärta. Den yngre, och nummer två, är otroligt talangfull, mjuk och följsam, lättriden, vänlig. Visst hon skänker mig massa glädje men hon har iaf inte än fått en egen plats i mitt hjärta. Så visst är det svårt :/

kl

Jag har börjat rida min hjärtehäst som bara är 16 år gammal och inte riden mer än typ tio gånger de senaste 13 åren:D
Det går väldigt bra hon är bara lite för ambitiös och vill helst trava.

Den ena -10an är numer åkt på och det går bra hos utbildaren. Den andra går i hagen o väntar på sin tur:)
Har också äntligen köpt mig en dressyrsadel och det blev en IW.

Vad roligt, är det Gabrielle som breddar karriären? :)

KL
Jag tar det lite lugnt med min pålle just nu för jag tycker att han känns lite småtrött -kanske ännu lite växande som gör honom trött i kropp och huvud? Annars så räknar jag ner till december när lilla prinsesshästen kommer hem :love:

Kul att ha kommit igång :) Klart hon är pigg, har vilat alldeles för länge ju :p

Min lilla 10a har jag suttit på några gånger och hon är lika cool som hennes mor var så hittills inga problem. Funderar mycket på om jag ska betäcka henne till våren för att få en häst till ur samma blodslinje. Men samtidigt är jag rädd om henne och vill inte att något ska hända henne också. Kanske bättre att köpa ett lämpligt årsföl... Nåja finns tid att fundera.

Gimlan, så är det nog, vissa hästar kommer man väldigt nära men inte alla.

KL

Hoppar in i tråden då jag har dressyrdrömmar, men dessvärre en lång väg att gå :( Min förra häst var jag på god väg med men en senskada stoppad oss. Nuvarande häst(ponny) har jag ägt i 5år, utan att rida för tränare en enda gång:eek: Vilket säger sig självt inte ger någon vidare utveckling. Så vi har stått helt still under alla år och bara luffsat i skogen. Mest på grund av lastningsproblem och sadelproblem och att jag aldrig riktigt har tagit tag i det. Nu har dock situationen ändrat sig eftersom jag flyttat hästen dit jag bor där det både finns ridbana och träningar hos grannen. Så nästa vecka är det dags och jag är så otroligt nervös och på vippen att dra mig ur. :crazy::o Jag vet att dom andra ryttarna som är med är jätteduktig och har tränat och tävlat i mångamånga år. Och så kommer vi, helt okunniga, en ponny med noll framåtbjudning och en ryttare som är för gammal för att ha en häst på 1,40 och som aldrig tävlat... Pepp! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka