Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

hade varit väldigt korkat av mig att köpa häst just nu..

1. är i husköpartagen inom en rimlig framtid.
2. hästen är förmodligen för svår för mig, ffa i den konditionen jag är just nu :o
3. jag har dumma arbetstider vilket hade gjort att jag hade fått ha helinackordering (för dyrt) el gå upp orimligt tidigt el offra hemmatid om kvällarna helt 0 galen sambo

"det gååår verkligen inte!" säger förnuftet.. medans hjärtat skriker "sätt dig i bilen och åk till banken NU!"

tanken har varit att börja på ridskola :o en termin för o komma igång lite.. medryttare är omöjligt här, vet att jag kommer tröttna av att skumpa runt på en travare el nordsvensk i skogen och det är ungefär vad utbudet är..

Punkt 2 tycker jag låter som du kanske ska låa bli ändå ;) ingen idé att köpa på sig problem kanske. Ang husköp så köpte jag häst i samband med hus så det kan jag nog inte avråda :D Förra vintern red jag kl 22 på kvällarna, det kändes orimligt kan jag säga. Som tur var så var det bara en kort period, annars hade det absolut inte funkat. Men att rida tidigt på morgonen är ju ganska skönt om man kan. Det är det många som gör i vårt stall.

Vad tråkigt med Stella. :( Kan hon funka som pensionär då? Eller är det kört?

Roligt med lipizzaner! Min faster hade en lipzzanerhingst. Jag fantiserar om en lipizzaner/arabkorsning (tycker lip ofta har lite för grovt huvud och lite tung), och den skall givetvis vara skimmel och väldigt het. :)

Senast ändrad:

KL

Jag har köpt ett nytt kandar... :love:

dsc_5275_503502ace087c31947000474.jpg

del1_6_5034f419ddf2b320c200029d.jpg

Ååååååååååh det var superfint!! :love:
Kan jag få ärva det av dig när du tröttnat på det :angel:

Sitter alla spännen i nacken?

Alla utom ett !! Nosgrimmans sitter på sidan men är väldigt diskret.. Kan lägga upp någon bild sen.

Tack alla! Ja det är ett premiera, beställde från Holland för några dagar sedan och fick det hemlevererat direkt idag :D

Ja ni var ju mkt till hjälp :angel:

Saken blev inte bättre att en ny annons sattes in idag med betydligt lägre pris :p

Spännande, klart du ska åka och titta på den!

Kan du inte ge några ledtrådar, man blir ju nyfiken:angel:

Verkligen supersnyggt! :love: Går lite i planerna på att klicka hem ett rundsytt Premieraträns till min fyraåring, så tyvärr får kandaret vänta lite ;) Väljer mellan det och ett rundsytt OS.

Hur är det kvalitetsmässigt jämfört med andra märken? Är det värt att köpa med andra ord? :)

Du jag har ingen aning om kvaliten.. Har ju bara haft det i en dag ;) Har hört lite blandat, men det spricker tydligen ganska lätt i både lacken och lädret.. Aja, det är bara 1000 spänn - man hinner använda några innan man är uppe i ett OS rent prismässigt.

Okej, ja, det kan ju vara värt att chansa också, för designmässigt har de verkligen lyckats. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka