Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Ah tack så mycket! Han är verkligen en sockertopp!

Nej jag äger inte Barbie, hon är ju i minsta laget och därför känns det så himla roligt att få hennes helbror istället som är en storlek större:).

KL

Till helgen släpps min skadade lilla kråka på bete. Fy vad tråkigt det är med senskador, men jag är glad att ATG tyckte att han lika gärna kunde gå på sent sommarbete som att gå i sjukhage.

Nån annan som har fått det rådet? I stallet tyckte flera att det lät konstigt att få släppa en häst med senskada på bete, eftersom risken att han kan bralla finns.

Om ett par veckor ska jag med min medryttare och kolla på häst, så får jag förhoppningsvis bli medryttare på min medryttares kuse :) En hoppstammad unghäst ska det bli, jag som är van vid min stabile dressyrgubbe :eek:

Japp, min går också på bete trots senskada. Men har begränsat ytan till typ en fotbollsplansstorlek i år.

KL

Nån som har bra koll på hur TDB funkar? jag har precis knappat in mina första anmälningar på 2 år och är lite osäker på betalningen.
Har pengar på Tdb-kontot, sker betalningen automatiskt då? Det står just nu REGISTRERAD efter de två anmälningarna.

Min har också en senskada och skulle gå i mindre hage tills hon var hyffsat ohalt i skritt och trav.
(Typ ohalt när man leder och springer med henne på rakt spår.) Sen så fick hon gå ut i hur stor hage som helst
bara hon inte tokspringer.

Det skumma var att likviddagarna var helkonstiga. Jag har anmält oss till 4-årschampionatet och det jag anmält är
Deltagarbevis: där är likviddagen 2012-02-17
Kvaltävling (efteranmäld då jag missade när det var, anmälningen gick ut 7e och jag anmälde igår 11e): likviddagen 2012-08-10

Men anmälningarna/beställningarna är ju iallafall registrerade, får väl avvakta nån dag och se om det händer nåt.

Dags att skaffa ponny m.a.o :D

Grattis, han är verkligen jättefin. Supergullig uppsyn :love: Ska bli spännande att se någon film i framtiden!

Måste ju skvallra även här :D Jag har blivit med föl! Och inte vilket föl som helst utan Victovies Fragrant :love:

182116_10151100732436585_929114278_n.jpg

431161_10151100718071585_612988345_n.jpg

Ah vad roligt!! Så himla skoj att Frida-ättlingarna "stannar på Buke" så att vi får följa deras karriärer! Stort grattis!

Grattis :D

KL

och jag fick igår beskedet att jag blir +1 i december. Min lilla rödhåriga dam kommer tillbaka :laugh: :d

Nu är det bestämt, nya hästen kommer i mitten på september! Ska bli roligt.

Något som är mindre roligt är att Stellas ben inte ser bra ut. Hon är halt och senan är ärrig. Hon tokskenade tyvärr i
hagen för ungefär två veckor sen och det är troligtvis därför. Tror även att hon står och belastar det andra frambenet
så att det inte mår så bra heller. Om 3-4 månader så ska vi kolla henne igen, men jag har inget större hopp om att hon
kommer att bli bra.

Har innte varit här på länge och blir helt förskräckt när jag läser!

Sorgligt sorgligt och många styrkekramar till både dig och Novali :cry:

Väldigt fina och modiga hästar båda två...

Stort grattis! Den lilla sötnosen ska det bli spännande att följa, så fin!

Men vad trist att höra om Stella :cry: Är risken att hon är såpass dålig att hon måste lämna över kronan tidigare än väntat?

Vad är det för nytt du har på g?

Jag har faktiskt ingen aning, men när min veterinär som annars brukar vara mycket positiv inte kan svara på om hon kan bli bra
så är det väl risken att hon inte kommer att bli bra. Men jag hoppas såklart på det bästa.

Min stallägare har köpt en ny Lipizzanare som hon bett mig rida och tävla! :)

Tack så mycket.

Det har varit riktigt jobbigt med mycket tankar och saknaden är enorm. Jag har skaffat en ny häst för att lättare komma vidare, men visst tänker man på den man förlorat. Ägde henne sen hon var 6 mån och tanken var att vi skulle åldras tillsammans.

Går det bra med den nya skönheten?

Här verkar det hastigt och lustigt bli så att jag ska bli halvfodervärd åt en pålle istället.:) En tjej som jag hjälper lite har råkat bli med en extra häst och har inte riktigt tid att hålla igång alla. Hon är hoppryttare ut i fingerspetsarna så det blir nog en bra kombination! Hästen är en hoppstammad holländare på åtta år, stor, brun och tråkig :angel: Han stod där innan under en längre period på tillridning och då red jag honom en del och fattade tycker för honom, trots att han är 176 och jag själv bara var 159 med skor när jag mätte mig senast, så känns det ganska hemma att sitta på honom. Red honom igår och ska iväg och rida honom imorgon igen! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka