Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Väntar fortfarande lite nervöst på vet besiktning. Efter att ha studerat alla fina halvblod, pre och andra vackra hästar på salusidorna blev det en korsning :angel:

Uppdaterar så fort jag fått hem underverket :)

Är inte du själv sugen på att köpa en ny? var lite blandade känslor här först, gråter lite över min gamla och sen gläds jag lite åt min nya.

KL

HU, jag kommer nog ha träningsvärk imorgon. Red idag för första gången sedan slutet av maj. Fick låna kompisens varmblod som behövde ridas igenom lite, fd montéhäst som inte direkt dressyrridits ( :angel: ). Både jag och han svettades ordentligt och han tyckte nog stundtals att jag var en rätt jobbig kärring men kämpade på rätt bra ^^

Det låter som en härlig utmaning :) Du kommer garanterat ha träningsvärk imorgon.

Idag fick jag till ett riktigt bra ridpass på Grand Prix. Började med att skritta och trava över lite bommar, det fick nog igång ryggverksamheten på henne för som hon galopperade sedan :love:

Hon är ju annars lite svår att korta i galoppen, älgar gärna iväg lite obalanserat men inte idag. Hon blev så rund över ryggen att hon tom försökte sig på att bocka lite. Jag lät henne hållas för jag tänkte att hon behöver det, drev bara mjukt framåt.

Imorgon får hon vila. Min plan är att rida varannan dag, hon är ju bara 5 år och allt är så nytt än.

*kl*

Jag har köpt en ponny:love:! (Okej jag hoppar händelserna lite i förväg då han ska besiktas till helgen, men sannolikheten att där är något fel på en oinriden treåring som gått på bete sen treårs känns så liten och jag är såååå glad:D!)

Det är helbrodern till min Barbieponny (dock d-ponny) och han ska matchas för bruksprov nästa år:).

Behåller henne ett år till åtminstone. Ett år med två fixar jag och sen får jag se hur bra/dåligt det fungerar. Fördelen med att jag inte äger henne är ju att det bara är att lämna tillbaka:).

Åh berätta mer! :banana: Bilder? :bump:

Jag längtar mig sjuk efter "min" nya. Men det är en del som ska bli klart här på gården, den gamla hingsten ska få
betäcka klart innan den nya hingsten kommer, så att han inte stör gamlingen. Så det blir väl i September.
Och det ska bli sååå roligt!

Har bara denna från treårs uppladdad. Jag har ju aldrig sett honom utan köper honom osedd:o. Han fick 887777/99 på treårs. De som säljer sa dock att de visade honom himla dåligt och hade även fått kritik av domaren för det-så egentligen ska han visst röra sig bättre;).

Haha, nepp:D! Men jag har fått en så himla bra deal på honom att jag inte kunde låta bli. Han är ju egentligen främst hoppeponny med sin förmåga så jag får väl rätta mig lite efter hans talang. Blir han riktigt bra kanske jag säljer efter unghäståren. Men han ska förstås dressyras också.

En bild till, han är sör som socker iaf:).

Åh vad söt! Det är ju verkligen en maskulin Barbie ponny du har köpt dig! Grattis! :)

Haha:D. En kompis tycker att jag måste kalla honom Ken, but that aint gonna happen:p. Han heter Juno Rock n Roll men kallas visst för Åke:love:.

Ja, han är hingst och ska matchas för bruksprov till våren:). Så innan blir det väl en hel del bilder, men sen klassas det väl som reklam om han går igenom:/.

Kollade vad det skulle kosta med bruks för tänkte att det kanske var vansinnigt dyrt att få igenom dom. Halvblodshingstarna är ju skitdyra att visa. Men hmm, det kostar 2.000:-:D! När han är fem får han gå det långa frivilliga provet med testryttare, då kostar det 2.500:-:D:D! ALLT är bättre med ponny;).

Behåller henne ett år till åtminstone. Ett år med två fixar jag och sen får jag se hur bra/dåligt det fungerar. Fördelen med att jag inte äger henne är ju att det bara är att lämna tillbaka:).

Nä så var det , eller hur!! Du äger inte den lilla ponnyn.. säg det till Novalie som är så jävla enveten och alltid tror att hon har rätt :angel:

Skitfin ponny du köpt!! Hoppas den går igenom nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka