Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

:cry: Så fruktansvärt hemskt när en kamrat rycks från en på det viset. Kramar till både dig och Novali.

Men allvarligt?? Den här sommaren är värre än förra... Då var vi tre stycken i mitt stall som fick ta bort våra hästar. Men då var det iaf rätt väntat med Tetris och en annan ponny. Nu med Sassiballs svarta och din grå plus en väns fina ettåring som bröt benet på betet förra veckan är det redan uppe i tre... Ibland är det inte så himla kul med häst:(.

usch för att bryta benet! gick inte att rädda? min lyckades ju med det också :crazy:

Nej det var verkligen helt av och vet. gjorde bedömning på plats att den inte gick att rädda:(. Jag har hjärtat i halsgropen vartenda dag jag går till betet för att kolla min ponny-är livrädd att något sånt ska hända:/.

+ novali , beklagar verkligen :( så sjukt sorgligt!
Fick reda på förra veckan att min förra inte heller finns, det är så orättvist. Inte samma sak som när man har dom själv såklart men ja, beklagar verkligen er sorg :(

Fina, fina fuxen. Så synd att det inte gick vägen med honom.

ja man får verkligen hjärtknip när man läser om hästar som lämnar oss.
Min är 18 år så jag inser att hon börjar bli till åren men förtränger det och
tänker minsann fira hennes 30 års dag också!

Beklagar så hemskt mkt till er båda:cry:

Men Novali01 - Grå var inte bara din drömhäst, han var min absoluta favorit här. Så hemskt att han inte finns mer. Tänkte häromdagen att det var länge sen man fick se bilder på den fantastiska hästen:love:. Skönt att han slipper lida men det gör ju inte ditt lidande lättare. Ta hand om dig.

Tack alla, era ord värmer verkligen!:bow: Är nästan lite förundrad över hur bra det känns att ni bryr er....ni är ju "bara" buke-vänner hela högen, å då menar jag inte det som nåt negativt eller att förminska, utan jag är ärligt förvånad över hur glad jag blir över era fina ord.

Tack alla, era ord värmer verkligen!:bow: Är nästan lite förundrad över hur bra det känns att ni bryr er....ni är ju "bara" buke-vänner hela högen, å då menar jag inte det som nåt negativt eller att förminska, utan jag är ärligt förvånad över hur glad jag blir över era fina ord.

Jag instämmer. Det betyder jättemycket. Tack alla som bryr sig.

Men inte fina Grå också:cry:

Håller med Fiorano om att det är ovanligt många hästar som gått bort i år. :crazy:

Novalio01: Åh, så trist för er. :cry:

Jaa, det är det verkligen! Bara i vårt stall på 17 hästar är det tre stycken som tagits bort sen i maj... En avlivades pga ålderdom, 21 årig avelshingst och fick en skada som aldrig läkte ut och de andra två pga förslitningar. Och nu dessa två fina hästar... :cry:

Åh, vad hemskt! Jag beklagar verkligen!

Novali: Detsamma till dig! Jag är verkligen ledsen för din skull!

Halvt KL

Jag har haft mycket såna beslut kring mig nu i form av funderingar kring min 29-åring och arbete med rehabhästar. En häst jag arbetat med togs just bort pga fång. Bara det var jättejobbigt. Trots att det inte var min egen eller en jag hade på heltid. Jag fasar över den dagen jag måste ta det beslutet med min gamling.

Idag hade en jag har i heltidsträning lite märkliga rörelser i ena bak. Bara så man just anade det. Vi ska åka till tränaren på fre-sön. Hoppas hon kan säga att han ser ok ut och att jag inbillar mig! Han kan ju ha träningsvärk eller ngt med. Det värmde ur iaf efter lite jobb. Han ska utvärderas om runt 1-2 mån av veterinären och tränaren ihop om han pallar ridning eller ska tas bort. Han har friskförklarats efter att hela livet varit kass. Så nu hoppas jag att han håller för den ridning han nu utsätts för. Gör han inte det har han fått sina chanser iom omlägg av träning efter behandling. Ägarinnan har gjort vad hon kan iom inhyrning av ryttare, träningsomlägg, behandlingar etc etc.
Jag är lite orolig över hans bakben nu iom att det är just han. Jag kan säkert ha överdrivit det i mig själv iom att det är just den hästen. Jag är lite sån.. Men jag får se imorgon hur han ser ut då.. *peppar peppar*
Hoppas jag nojar i onödan!

KL

Nyss hemkommen från Falsterbo och jag mötte Lassie idag! Dvs jag mötte fiorano men fattade det inte förrän hon redan gått förbi...:o Jag kom gående i en av gångarna när jag möter ngn jag tycker mig känna...kan inte placera ansiktet, tittar på henne igen o när hon gått 10 m förbi mig DÅ kom jag på; fiorano för 17 gubbar! Kändes lite sent att hojta: hej det är Nova då!:rofl::rofl:

KL

Nyss hemkommen från Falsterbo och jag mötte Lassie idag! Dvs jag mötte fiorano men fattade det inte förrän hon redan gått förbi...:o Jag kom gående i en av gångarna när jag möter ngn jag tycker mig känna...kan inte placera ansiktet, tittar på henne igen o när hon gått 10 m förbi mig DÅ kom jag på; fiorano för 17 gubbar! Kändes lite sent att hojta: hej det är Nova då!:rofl::rofl:

Hahahaha:D!! Du skulle sprungit efter mig och ropat "FIORANO, FIORANO, det är jag NOVALIII!":rofl::rofl:

Ni andra som eventuellt känner igen mig kom gärna och hälsa:). Jag är pinsamt dålig på ansikten och har uppriktigt svårt att känna igen folk även om jag träffat dom ett antal gånger:o. (men jag lovar att jag kommer ihåg stammen på er häst och vilka schabrak ni har:p). Har redan träffat och hälsat på Equilina och Charlotte1975:).

Falsterbo måste vara perfekt att träffa bukefolk på, många som reser dit.

Idag ska jag titta på en ny häst.... det är inte ett halvblod, och inte heller en PRE, som jag funderat lite på.

Saknar min Ninni väldigt mycket, men nu är hon förd till den eviga vilan, jag tog hem askan och begravde henne i hagen, under ett träd. Och hennes dotter har slutat gnägga efter henne, men hon spanar fortfarande lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka