Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

kl

Vad gulliga ni är.

Det är precis så hemskt som man bara kan föreställa sig. :cry: Kommer precis in från hagen och har kramat om och pussat på mina två resterande pållar och talat om för dem hur fina de är. Det gjorde jag varje dag med Ninni också. Du är bäst Ninni, det bara är så, brukade jag säg till henne :cry: även om vi haft ett mindre bra träningspass.

Tala om det för era pållar också, nästa gång kan vara försent.

Beklagar så hemskt mycket :cry:. Det är så fruktansvärt när de tas ifrån en på det viset. Stor kram till dig

Usch vad hemskt:(. Jag vet hur hemskt det är när de bara rycks ifrån en på det viset och det är verkligen vansinnigt jobbigt att ta sig igenom:(. Men för mig hjälpte det verkligen att ha annan häst kvar för att hitta meningen och glädjen igen. Du har ju hennes supervackra dotter kvar där hon kommer att leva vidare:)

Tack för att ni bryr er. Ja jag har hennes dotter kvar och det är en tröst i det hela. Fast jag tror nog jag kommer köpa en ridbar häst snart igen, jag kommer sakna det för mycket annars. Avkomman är ju bara två och jag vill inte ha bråttom med henne.

Har faktiskt tittat på lite annonser nu men vet inte riktigt vad jag vill ha. Ska det bli ett halvblod eller kanske något annat? Har fastnat lite för två hästar uppe i Sundsvall. Lite långt att åka kanske.

Pratade precis med krematoriet och det så att jag kommer få tillbaka askan och kan begrava här hemma. Det känns skönt på något vis.

Senast ändrad:

Ja jag vet precis hur du mår sassiball.

Här kommer en sista hälsning från min Grå Drömhäst:

33150322.jpg

33150323.jpg

33150324.jpg

I onsdags fick jag ta bort honom efter att han konstaterats ha en obotlig sjukdom. Jag kommer aldrig mer få en så fantastisk häst som Grå.

I onsdags fick jag ta bort honom efter att han konstaterats ha en obotlig sjukdom. Jag kommer aldrig mer få en så fantastisk häst som Grå.

:(

Inte så lätt att få heller, det var verkligen en väldigt, väldigt fin häst, sådana växer inte på träd.

Beklagar förlusten :(

Hur gammal var han?

Så jobbigt det här är. Jag hade verkligen önskat min häst ett bättre slut. Och jag trodde ju att vi skulle bli gamla tillsamman... Hon har ju haft lite problem med sadelknutor och varit halt ett par omgångar, men nu det sista har vi utvecklats tillsammans och hon kändes stark, så stark.

För några dagar sen när jag kollade till pållarna på betet upptäckte jag att hon fått så många "trivselfläckar" i pälsen, hon var ju i princip svart annars men dessa fläckar syntes när solen låg på från ett visst håll. Jag blev glad och tänkte "så skönt de har det på betet, måste ju vara rena vitaminkuren"

Och så sen det här. Svårt att smälta.

Nej inte din fina fina häst också :(
Beklagar verkligen sorgen, vill inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara.

På tok för många hästar som försvinner nu tycker jag.

Blir lite extra många pussar till min fina, man vet aldrig vad om kan hända.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka