Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6
Men där har du ju helt fel?
Som jag refererade till högre upp så har såna artiklar gjorts hela tiden, t ex då med fio och det var Emelie Samuelsson som skrev den, webredaktör numera. Att jag minns just den var ju för att det var en FT-ryttare. fio må vara en av det bästa ryttarna just här på forumet men IRL är hon ju precis lika vanlig som Hedwig02, dvs jobbar häcken av sig för att få sitt hästeri att gå runt. När artikeln skrevs hade hon dessutom INTE gjort nån speciell prestation utan syftet var samma som i denna artikeln.
Egentligen hade jag inte tänkt svara på detta men eftersom jag nu kan och eftersom det handlade om mig så tänkte jag att informationen som ligger ute kan ju vara någorlunda korrekt i alla fall.
Nä såklart man kan tycka att prestationerna jag hade gjort inte var något märkvärdigt, jag är långt ifrån ett under av framgång, dock hade jag ridit svår klass nationellt ett tag och ett par svåra internationella klasser dvs CIC3* , jag hade blivit uttagen av förbundet att representera Sverige i ett världscupskval och hade placerat mig internationellt. Sen blev jag arbetslös och hamnade i ekonomisk ruin typ och kunde inte fortsätta tävla, fick låna ut mina hästar osv. Jag hade i vilket fall som helst arbetslös eller ej aldrig haft råd att etablera mig på den nivån.
När artikeln kom ut om mig ett par år senare så hade jag precis fått tillbaka Hille, varit borta över ett år från tävlingsbanorna och tänkte väl satsa igen men det funkade inte rent ekonomiskt så jag tappade väl motivationen någonstans på vägen. Tanken med den artikeln var någon som hade flera hästar i träning och som inte red i landslaget och upplägget runt dessa.
Jag kan inte svara på om dom hade valt mig om jag inte hade någon karriär bakom mig alls men det är väl inte helt omöjligt? Jag tycker personligen det är roligare i många fall att läsa om de som kämpar i bakgrunden, det ska också komma fram i ljuset ibland anser jag och Hedwig är en person som kämpar på och är attans målmedveten, det är ju inte alls omöjligt att dom når sina mål och då kan det vara en jättemorot att få komma ut i ljuset och kämpa vidare! Jag vet att jag fick mkt uppskattning för den artikeln i alla fall av mina ryttarkollegor och andra, dom tyckte väl också det var kul att läsa om någon som inte har några pengar hahahaha.. Nä här kan vi verkligen snacka om inga pengar alls, inte ens en båt i gömmorna att sälja eller andra undanstoppade grejer. Det är ju extremt dyrt att ligga ute på den nivån men det finns bara inte en chans att lägga över halva månadslönen för att kunna rida en enda tävling.
Men jag är glad att jag fick smaka på det och det var det roligaste jag gjort i hela mitt liv, sååå häftigt!
Har inte råd såklart att köpa några egna hästar och mina egna är gamla nu. Jag har ett jättebra samarbete med ett par uppfödare och har 2 unga hästar i stallet som är väldigt lovande och när dom ska komma ut i världen hoppas jag att det ekonomiska får lösa sig på något sätt eller så får man slussa hästarna vidare till andra helt enkelt och börja om med nya unga hästar, det är ganska roligt det också!
Den mörka har dom flesta sätt men den ljusa fick jag i somras , han blir 6 år i år.
Ett litet smakprov även om det inte är inom vita staket.
http://www.youtube.com/watch?v=mEnV7WgTgjw&feature=related
Och en färsk film på mörkgrå
http://www.youtube.com/watch?v=hShgJjyGh6g
Tack för mig /fio