Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Kl
beställde en sadel ifrån sadelmagasinet förra veckan men den kommer ju aldrig. :D Någon som vet hur snabba dom brukar va

Ibland tar det bara några dagar, ibland två veckor och senast fick jag ingen sadel eftersom den hade blivit såld i butiken.

Jo de brukar göra det, men jag var tvungen att efterlysa efter 1,5 vecka.

*kl*

Sitter och nattsuddar och borde gått och lagt mig för längesen. Ska rida en klubbis i morgon (L:C1) och har ångest. Jag rider inte så bra som jag borde. Jag är dessutom den enda privatryttaren som är med förutom ett gäng ridskoleungar och jag vet att allas ögon är på en. Just för att det förväntas en massa. Men jag är inte så j-la bra och det stör mig som f-n! Buhu och gnäll. Suck.

Det gick typ sådär att rida i torsdags dessutom och idag var hon sjövild på linan. Jo då så att jag ser fram mot framridningen med ett gäng ridskolebarn som hjälpligt kan styra.

Äsch, se det som miljöträning för sockerponnyn! Var glad och låt det bli en positiv upplevelse för henne. :bow:

Bort med all prestationsångest!

Jag har bestämt mig för att ALDRIG tävla om jag inte redan på förhand vet att jag kommer vara nöjd med min häst. Punkt! :D

I mitt fall innebär det då att jag inte rider klasser där jag "räknar med" att vinna t ex, för skulle jag inte vinna blir jag besviken och vinner jag så är det ju bara "som det ska" och inget jag blir glad över.

Så fundera snabbt på VARFÖR du rider den här tävlingen, troligen för miljöträning och att lära ponnyn det här med tävlings- och programridning.
Och så är du nöjd med att det är vad du ska göra!
Strunta i tanken på andra som tittar, var ska en ungponny vara om inte på klubbtävlingar?

knapplån

Idag var jag iväg och tränade dressyr med den lille förmågan. Det gick strålande och jag är extra nöjd med galoppen idag. Det var tur för den lille marodören att han gick bra på träningen för på hemvägen sparkade han upp skötardörren som är hans lilla hobby och den här gången så ramla låset ur, så numera kan man inte stänga dörren. Bara att beställa ett nytt lås, har en startrailer så har någon tips vart man kan ringa och beställa ett nytt lås till skötardörren är jag tacksam för info :)

KL

Otroligt vad dött det är här?

Det ryktas att det är bukefalister kända från dressyrforumet i nya numret av Ridsport?

Stämmer bra det, stor bild och artikel på IW och Stella och så en liten med Fiorano och Barbieponnyn!

Även stor artikel om Hedwig som hängde här förut...

Den med IW och Fiorano är om vuxna som rider ponny, den med Hedwig är en lite allmän intervju om vardagen med häst, bakgrund, framtidsplaner osv. Trevliga artiklar :)

Trollolol. Hade nästan förträngt att jag och Stella skulle vara med.
Tyvärr har jag slutat prenumerera på ridsport, så vi får väl se om jag lyckas hitta en ridsport någonstans. :p

Men är det nån från Ridsport som håller till här eftersom dom lyckades hitta er båda två som rider ponny :D

Kul i alla fall, grattis till er och Hedwig!

Jag har den inte heller så jag får också köpa:o

Men är det nån från Ridsport som håller till här eftersom dom lyckades hitta er båda två som rider ponny :D

Kul i alla fall, grattis till er och Hedwig!

Jag har den inte heller så jag får också köpa:o

Japp, det var faktiskt så att reportern högg både mig och IW i en tråd om vuxna ponnyryttare:). Jag tackade självklart ja till att vara med eftersom mina tävlingsresultat aldrig kommer att ta mig dit;). För två år sen lyckades jag till och med vara med på framsidan med min lilla drömvinst!

Ja jättekul att de gör reportage om vanliga ryttare med fina hästar, inte bara om tävlings prestationer o proffs.

Snyggo-Hedwig gjorde ju sig kanon på bild o hennes matte likaså...här är en bild på artikeln o GIVETVIS har jag buke-hedwig01:s tillstånd!:cool:

32886073.jpg

:banana::bump::banana:

Jag hämtade mitt exemplar av tidningen på mässan igår :) Jättefint reportage!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar