Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det går bra, så länge det en vettig diskussion utan personangrepp och sånt. (Som det tyvärr blir ibland)
KL
Å tänk att ni alla lyckas ha en så infekterad strid UTAN Novali....fast gänget var ju med förstås...
För er som inte fattar den ironin så får ni läsa tidigare trådar t ex om när fiorano mfl rider påwnie!
Håller med Rumpnissen. Sensationaliteten runt att förfasa sig och önska olycka åt detta ekipage är verkligen helt fascinerande. Då kan vi väl ta med PKs episod med Scandic som fick tungan klämd också? Eftersom nu Totilas lagt tungan över bettet menar jag. Varför skulle folk vara så snara att just för att det är Matthias och Totilas, ekvivalera det med att det bara leder käpprätt ned till helvetet så fort ngt uppstår? Svar: precis det du säger: allas ögon är på detta ekipaget, och påståendet att man önskar dem allt gott är den största lögn som ngnsin publicerats, haha!
Vill man diskutera MAR och Totilas ingående kan man kanske skapa en egen tråd om detta?
/break_a_leg, moderator
Kan ju också passa på att klämma in att Zalzan har idag utfört sina första "riktiga" passagesteg och är därmed påväg att bli "utbildad upp till grand prix"! Ettor finns redan och piaffen är där. Nu ska allt bara upp i sadeln också sedan är hon packad o klar! Det var en cool känsla när hon fick med sig frambenen idag.
Ja det har jag och tycker som vanligt att det är stört löjligt med alla fingervisningar om vad vi får och inte får diskutera för som du säger det är trots allt en pladdertråd...
Men jag såg sedan Totilas tråden och svarade dig där istället, så moderatern inte tjurnar till och börjar dela ut varningar och stänga av hej vilt igen
TYP!
Var på poj med den svarta igår och hon fixar inte det, nu har jag försölkt så länge men det går inte, hon blir så stressad redan innan jag ens kommit upp på henne. Det är inte schysst mot hästen och det blir inget bra av det så nu får hon vara "hemma-ridhäst" och mamma på heltid. Synd, för hon har så enorm kapacitet i både hoppningen, dressyren och terrängen...
Fuxen är ju världens trevligaste individ, med hjärtat på helt rätt ställe, men hon är lite i minsta laget till mig, så velar om jag ska behålla eller sälja... Det är jättesvårt! Tror hon hade gjort ännu bättre ifrån sig med en mindre ryttare.
Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Tror det blir att tävla fuxen lite iaf, sen får jag se vad jag känner, och isf OM jag köper en ny tävlingshäst eller om jag tar mig an en tillridning jag blivit ombedd att rida. Väldigt rörigt i min skalle just nu. Fäster mig så enormt vid hästarna så har så svårt att fatta sådana här beslut. Vill ju inte sälja egentligen, men ibland måste man tänka bortom det emetionella.
Men snälla Lancet du rör dig i restriktionsvärlden här! Den är inte som den Fria Världen utanför där man har tryckfrihet, åsiktsfrihet och diverse andra friheter...