Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

KL

Å tänk att ni alla lyckas ha en så infekterad strid UTAN Novali....fast gänget var ju med förstås...:devil:

För er som inte fattar den ironin så får ni läsa tidigare trådar t ex om när fiorano mfl rider påwnie!:angel:

Fast det går bra, så länge det en vettig diskussion utan personangrepp och sånt. (Som det tyvärr blir ibland)

Ja men då kanske det är bra att påpeka det i litet PM från moderatorn till dem som aggressivt strider som om det gällde liv och död i en fråga där finns massor av åsikter och alla har rätt att ha sin, jag tror varken MAR eller Totilas bryr sej:angel:

Varför avbryta hela diskussionen? Här tuggas väl alla möjliga saker både länge och väl emellanåt?

KL

Å tänk att ni alla lyckas ha en så infekterad strid UTAN Novali....fast gänget var ju med förstås...:devil:

För er som inte fattar den ironin så får ni läsa tidigare trådar t ex om när fiorano mfl rider påwnie!:angel:

Hahaha:D Novali du är inte den enda som kan dra igång ett Bukekrig:p. Tror att det kan vara en av mina specialtalanger;).

I vilket fall som har Toto fått en egen tråd (för nej, min senasationslystna amatöra anda kunde inte låta bli:p). Så ni andra som gillar att diskuter det man ser är välkomna dit, medan ni som inte gillar sensationsmentaliteten enkelt kan låta bli att frossa i skvallret:). För vi vill ju inte att buke ska vara tröttsamt.

Ni andra som kommenterat vad jag skrivet får gärna ta det på PM om det känns viktigt för er. Jag lämnar het den diskussionen här i tråden av respekt för b_a_l:).

Btw, borde inte detta även kunna införas även på nationell nivå nosgrimmekoll på tävling.

Håller med Rumpnissen. Sensationaliteten runt att förfasa sig och önska olycka åt detta ekipage är verkligen helt fascinerande. Då kan vi väl ta med PKs episod med Scandic som fick tungan klämd också? Eftersom nu Totilas lagt tungan över bettet menar jag. Varför skulle folk vara så snara att just för att det är Matthias och Totilas, ekvivalera det med att det bara leder käpprätt ned till helvetet så fort ngt uppstår? Svar: precis det du säger: allas ögon är på detta ekipaget, och påståendet att man önskar dem allt gott är den största lögn som ngnsin publicerats, haha!

Vad har det med saken att göra överhuvud taget?

Har jag överhuvud taget nämnt något om att den la tungan över bettet?

Nej det jag ser är en häst som är förvirrad, spänd och inte vet var den ska använda sin energi..

Men det är ju klart vi ska ju inte kritisera, gud förbude!! Det ska man ju inte göra för då är det så smutskastning tillbaka så mycket man bara kan :grin:

Kan du nu som verkar ha så bra koll på läget svara mig på en sak : Om det nu är så att det bara är denna uppvisningen som råkade misslyckas, varför har han då inte startat de senaste två tävlingarna som den varit anmäld till
?

Vill man diskutera MAR och Totilas ingående kan man kanske skapa en egen tråd om detta?

/break_a_leg, moderator

Håller tyvärr inte med dig. Det här är en pladdertråd, som spretar hej vilt, och varför skulle vi inte få diskutera det här?

Att skapa en egen tråd, är att göra en struts av en kolibrifjäder.

Och förresten, MAR kan inte försvara sig, får vi egentligen diskutera honom?

Har du läst BALs avisering? Jag har svarat dig i andra tråden. sen tycker jag för egen del att det är fånigt att vi inte kan få diskutera detta ämne härinne, precis som andra ämnen dragit iväg spaltmeter titt som tätt, men men, om det är det som gäller så har du som sagt svar där.

Ja det har jag och tycker som vanligt att det är stört löjligt med alla fingervisningar om vad vi får och inte får diskutera för som du säger det är trots allt en pladdertråd...

Men jag såg sedan Totilas tråden och svarade dig där istället, så moderatern inte tjurnar till och börjar dela ut varningar och stänga av hej vilt igen ;)

Kan ju också passa på att klämma in att Zalzan har idag utfört sina första "riktiga" passagesteg och är därmed påväg att bli "utbildad upp till grand prix"! Ettor finns redan och piaffen är där. Nu ska allt bara upp i sadeln också sedan är hon packad o klar! :D Det var en cool känsla när hon fick med sig frambenen idag.

Woohoo! :bump::bump::bump:

Ja det har jag och tycker som vanligt att det är stört löjligt med alla fingervisningar om vad vi får och inte får diskutera för som du säger det är trots allt en pladdertråd...

Men jag såg sedan Totilas tråden och svarade dig där istället, så moderatern inte tjurnar till och börjar dela ut varningar och stänga av hej vilt igen ;)

Men snälla Lancet du rör dig i restriktionsvärlden här! Den är inte som den Fria Världen utanför där man har tryckfrihet, åsiktsfrihet och diverse andra friheter...:devil:

KL

Hade ett helt underbart pass på Grå igår! Det har verkligen lossnat nu och både traven o galoppen känns oändligt mycket bättre än för 1 år sedan. Tänk att det gått ett helt år sen jag fick hem honom i så eländigt skick, trodde aldrig vi skulle komma tillbaka, var t om inne på att sälja ett tag för jag tyckte jag kämpade så men bara trampade vatten. Antagligen har det tagit detta året att bygga upp hans styrka för plötsligt satt ju allt bara där t om bättre än vad det gjorde 2009. Ser verkligen fram mot denna säsongen, ska bli kul att se om jag kan få fram hälften av detta på tävling också!:o

Va roligt att det går så bra!! Ska bli kul att följa er den här säsongen! Jag är väldigt kluven i mitt hästande just nu :crazy:

Vadå kluven? Har du ett ben på den svarta o ett på fuxen eller vad?:devil::D

TYP! :D

Var på poj med den svarta igår och hon fixar inte det, nu har jag försölkt så länge men det går inte, hon blir så stressad redan innan jag ens kommit upp på henne. Det är inte schysst mot hästen och det blir inget bra av det så nu får hon vara "hemma-ridhäst" och mamma på heltid. Synd, för hon har så enorm kapacitet i både hoppningen, dressyren och terrängen...

Fuxen är ju världens trevligaste individ, med hjärtat på helt rätt ställe, men hon är lite i minsta laget till mig, så velar om jag ska behålla eller sälja... Det är jättesvårt! Tror hon hade gjort ännu bättre ifrån sig med en mindre ryttare.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Tror det blir att tävla fuxen lite iaf, sen får jag se vad jag känner, och isf OM jag köper en ny tävlingshäst eller om jag tar mig an en tillridning jag blivit ombedd att rida. Väldigt rörigt i min skalle just nu. Fäster mig så enormt vid hästarna så har så svårt att fatta sådana här beslut. Vill ju inte sälja egentligen, men ibland måste man tänka bortom det emetionella.

TYP! :D

Var på poj med den svarta igår och hon fixar inte det, nu har jag försölkt så länge men det går inte, hon blir så stressad redan innan jag ens kommit upp på henne. Det är inte schysst mot hästen och det blir inget bra av det så nu får hon vara "hemma-ridhäst" och mamma på heltid. Synd, för hon har så enorm kapacitet i både hoppningen, dressyren och terrängen...

Fuxen är ju världens trevligaste individ, med hjärtat på helt rätt ställe, men hon är lite i minsta laget till mig, så velar om jag ska behålla eller sälja... Det är jättesvårt! Tror hon hade gjort ännu bättre ifrån sig med en mindre ryttare.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Tror det blir att tävla fuxen lite iaf, sen får jag se vad jag känner, och isf OM jag köper en ny tävlingshäst eller om jag tar mig an en tillridning jag blivit ombedd att rida. Väldigt rörigt i min skalle just nu. Fäster mig så enormt vid hästarna så har så svårt att fatta sådana här beslut. Vill ju inte sälja egentligen, men ibland måste man tänka bortom det emetionella.

Ja det är väl typiskt att du inte kan få en kombination av dom :D men så är det ofta. Man måste välja men det är svårt att välja med hjärnan när man är en sån som väljer med hjärtat:o

Men snälla Lancet du rör dig i restriktionsvärlden här! Den är inte som den Fria Världen utanför där man har tryckfrihet, åsiktsfrihet och diverse andra friheter...:devil:

Nej här finns inte några grundlagar inte, eller jo, men jag törs inte skriva ut vad det står i dom lagarna som gäller här, då blir det väl en varning till:angel:

KL

*gnäll*

Jag är uttråkad och rastlös! Fick ju en månads oplanerad vila för hästen nu och eftersom det inte är en frivillig vila så kan jag ju inte roa oss med tömkörning och sånt där.
Det kliar i "ridhjärnan" :mad:

*gnäll*

Precis! Jag är på tok för blödig för att hålla på med hästar! Är fortfarande grymt imponerad över mig själv att jag lyckades lämna ifrån mig fölet :D haha!

Mmm.. Tips på trick man kan öva "kopplad"? Buga kan han någorlunda redan. Släpper jag honom i ridhuset så tar han chansen till superrejs och det ska han inte syssla med eftersom vilan så att säga är under tvång, och det inte får förekomma alltför häftiga saker på en månad.

Massa stretching. Yoga. Aport. nicka, skaka på huvudet.... and so on. Spansk skritt. Lyfta benen man petar på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka