Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

oki, jag trodde de skulle vara mkt värre, att han liksom blev istadig, men totilas fortsatte bara o trampa på. Men jösses va han gapade hela tiden.. Om det inte går bra på OS för det ekipaget så kan man alltid spekulera i ryttarbyte då det krävs BRA resultat för att 150 miljoner ska bli intjänade..

Jag tycker det gissas och tolkas som aldrig förr. Inte ens när Anky piskade och rollade som aldrig förr, eller när Scandic sprang runt med en blå tunga letades så mycket fel och gjordes så många gissningar och tolkningar.

Herregud, en misslyckad uppvisning, det är väll ingen sådan sensation? Här gör ju folk tolkningen att Rath inte klarar av att rida Totilas för att han är för övertänd en gång. Jag tycker mig se ekipage som har problem med galoppfattningar a var och varannan gp-klass. Jag tycker dessutom det var klokt av Rath att gå ut och sedan rida med hjälp av sin far, tråkigt för publiken kanske, men bättre det än få dåliga erfarenheter.

Jag skulle nog skrivit "delvis knapplån" i början av mitt förra inlägg.

Håller med Rumpnissen. Sensationaliteten runt att förfasa sig och önska olycka åt detta ekipage är verkligen helt fascinerande. Då kan vi väl ta med PKs episod med Scandic som fick tungan klämd också? Eftersom nu Totilas lagt tungan över bettet menar jag. Varför skulle folk vara så snara att just för att det är Matthias och Totilas, ekvivalera det med att det bara leder käpprätt ned till helvetet så fort ngt uppstår? Svar: precis det du säger: allas ögon är på detta ekipaget, och påståendet att man önskar dem allt gott är den största lögn som ngnsin publicerats, haha!

Så att hästen studsar i galoppen, fattar korsgalopp, är extremt kort i nacken-så är det bara för att det finns sensationslystna amatörer som sitter och dömmer MAR and his fabulous ride? Är det också sensationslystet att konstatera att för ett år sen gick det att rida ett program på samma visning-men inte i år? Kan man inte tycka att ekipaget borde ha utvecklats mer ihop på ett år än vad de har gjort? MAR är ung visserligen-men helt oerfaren är ju inte killen. Han har ridit i de högsta klasserna ett par år innan han fick Totilas och han är naturligtvis också en mycket begåvad ryttare. Annars hade PS aldrig ställt BW och Fürstenball till hans förfogande.

Jag har heller inte skrivit att det leder käpprätt åt helvete. Jag har konstaterat att ridningen inte fungerar vid ett par tillfällen. Och well-det är precis vad mitt amatöra sensationslystna jag anser.

Om man inte ser att Rath sätter spänningar i den hästen på det sättet han rider så är man antingen naiv eller jävligt okunnig! Under Gal gick han mkt lägre i halsen och genom ryggen på ett helt annat sätt.

Det tror väl sjutton att han behöver hjälp av Sjef, sen löjligt att skylla på 20min framridning då det handlar om ridningen på den hästen. Inte heller är dom så korkade att det först kommer ut en artikel där dom ber sjef om hjälp och sen visar upp en ritt där det inte finns många rätt på P.S stjärnhingst bara för att dom slarvade till framridningen! Det finns inte på kartan.. Precis som du säger så gick det utmärkt att rida hästen i ett program på visningen förra året och dom missar som då uppstod var för att han inte hittat knapparna än... men nu då? Nej han har fortfarande inte hittat rätt knappar, men han är en hård Tysk så han vet vad han gav sig in i, det är ingen snubbe dom hittade på en bakgata precis

Senast ändrad:

Ja, han har valt att få en helt fantastisk läromästare?!

Men att det ska surras och ryktas så jävla mycket om ett ekipage tycker jag är överdrivet. Det spelar absolut ingen roll om det går bra eller dåligt, för det kommer gissas och ryktas lika mycket ändå.

Ja, jag har sett videon. Vad menar du? Jag citerar dressyrII: "Fast det var ingen tävling och då ser situationen annorlunda ut.
Om vi utgår från att det var så som det beskrevs och det finns inget annat att läsa än vad jag hittat. "

Här har ju skrivits ganska mycket mer...

Jag tycker det gissas och tolkas som aldrig förr. Inte ens när Anky piskade och rollade som aldrig förr, eller när Scandic sprang runt med en blå tunga letades så mycket fel och gjordes så många gissningar och tolkningar.

Herregud, en misslyckad uppvisning, det är väll ingen sådan sensation? Här gör ju folk tolkningen att Rath inte klarar av att rida Totilas för att han är för övertänd en gång. Jag tycker mig se ekipage som har problem med galoppfattningar a var och varannan gp-klass. Jag tycker dessutom det var klokt av Rath att gå ut och sedan rida med hjälp av sin far, tråkigt för publiken kanske, men bättre det än få dåliga erfarenheter.

Jag skulle nog skrivit "delvis knapplån" i början av mitt förra inlägg.

Tja, jag tycker nog att detta "drevet" helt klart är av det mildare slaget i jämförelse med "det stora rollkurkriget" exempelvis. Och om du jämför antalet gånger videon på Totilas visning och på videon av Scandics blåa tunga har visats så ligger fortfarande denna visningen väl i lä.

Jag uppfattar det heller inte som en sensationslysten anda kring detta med Totilas. I synnerhet här i denna tråden är det snarare ett rätt enkelt konstaterande om att det inte fungerar så bra ridmässigt. Något det naturligtvis spekulerades om när tränarnyheten släpptes och som till rätt stor del bekräftades av denna visningen.

Det finns väl ingen som kan säga att ekipaget har utvecklats det senaste året? Eller, tycker ni att det gör det??

...och detta är inte ett dussinekipage. Detta är världens bästa dressyrhäst någonsin och den dyraste dressyrhäst till dags dato. Totilas är nog det närmsta superstar hästvärlden har och då blir det naturligtvis nyheter vare sig det går bra eller inte.

Leta fel?

Det är ingen som behöver leta några fel där inte. Visst killen är ung och ett år tillsammans är inte mycket men han visste vad han gav sig in på, han visste att ALLA skulle ha ögonen på honom, så valet är hans eget.

Har du kollat på videon från hingstshowen?

Jag kan visserligen hålla med Rumpnissen att vissa verkligen frossar i sina negativa förutsägelser, men samtidigt håller jag med dej. Han gjorde valet, och i mina ögon var det otroligt vågat av honom att sätta sej i den situationen som han gjorde. Jag hade nog velat se en helt annan typ av ryttare, jag. Tror inte han passar Totilas alls tyvärr.

Ja, jag har sett videon. Vad menar du? Jag citerar dressyrII: "Fast det var ingen tävling och då ser situationen annorlunda ut.
Om vi utgår från att det var så som det beskrevs och det finns inget annat att läsa än vad jag hittat. "

Här har ju skrivits ganska mycket mer...

Ja jag har skrivit mer-eftersom DressyrII letar dåligt och inte sett artikeln på Eurodressage:p. (som jag har länkat till också). En artikel som jag tycker beskriver bra i vad videon visar.

Pja - om du red x antal procent på din förra häst ett år och det gick sämre nästa år - betyder det att du var påväg käpprätt åt helvete?

KL
Håller helt med Rumpnissen. kackelsvaller när det är som bäst.

Tja, jag tycker nog att detta "drevet" helt klart är av det mildare slaget i jämförelse med "det stora rollkurkriget" exempelvis. Och om du jämför antalet gånger videon på Totilas visning och på videon av Scandics blåa tunga har visats så ligger fortfarande denna visningen väl i lä.

Med all rätt. Jag ser ju en stor skillnad på övergrepp i ridningen och misslyckad uppvisning.

Tyvärr hinner jag inte svara mer just nu men jag återkommer!

Pja - om du red x antal procent på din förra häst ett år och det gick sämre nästa år - betyder det att du var påväg käpprätt åt helvete?

KL
Håller helt med Rumpnissen. kackelsvaller när det är som bäst.

Men jag har ju fortfarande inte sagt någon gång att det är på väg käpprätt åt helvete:grin:. Om du tolkar det så, så kan jag inte hindra dig-men det är inte vad jag menar. Än igen menar jag bara att ridningen inte fungerar. Uppenbarligen.

...och Thank God för kackelskvaller (eller kalla det vad ni vill), nu blir det iaf lite liv här på dressyr:D!! Totilas och att jag vill rida ponny-det upprör känslor:rofl:!

De kom senare tillbaka på banan med istället för att rida küren blev det en träningssession för pappsen.

Just ordet pappsen i sammanhanget tycke jag låter nedlåtande-lika nedlåtande som du skriver i det stora om grabben för övrigt.

Fast helt ärligt. Du flåsar ju som en schäfer runt möjligheten att det går påstått käpprätt för MR och nappar på varje liten hint som så skulle peka liksom. Varför skulle det vara mer ok eller sant för att ngn rider på toppnivå, det är ju precis lika mkt spekulation och flåderingar som om folk har synpunkt på huruvida du rider sämre med graman på din häst år 2 än året innan då du inte behövde graman, eller huruvida du rider ardenner eller ponny liksom. Jag finner det så tröttsamt bara, sensations lystnaden och framför allt att man tydligen så gärna vill att det ska gå dåligt för detta ekipaget att man gör allt från att bara racka ner till att säga att han får skylla sig själv som antog utmaningen osv osv. Tröttsamt. Eller vad jag nu ska kalla det. Läktar ridning? Kanske mera passande, och i just detta fallet på högsta nivå.
Anky ,och blodiga munnar debatten, då är det tvärtyst däremot.

Senast ändrad:

oki, jag trodde de skulle vara mkt värre, att han liksom blev istadig, men totilas fortsatte bara o trampa på. Men jösses va han gapade hela tiden.. Om det inte går bra på OS för det ekipaget så kan man alltid spekulera i ryttarbyte då det krävs BRA resultat för att 150 miljoner ska bli intjänade..

Delvis KL

Jag tycker aldrig så som jag har sett honom att han varit en känslig ryttare och då menar jag även på tidigare hästar. Han är lite av övervuxen tonårskille som har svårt med sin egen kropp på något sätt. Kantig i rörelserna och inte så finstämd. Det går inte på en häst som Totilas tror jag. Jag hade gärna sett en ryttare som Patrick eller Carl Hester tex på Totilas, de hade förmodligen lyckats bättre. Tror jag i alla fall.

Så allt som är tröttsamt för dig får man alltså inte diskutera? Om du tycker det är så tröttsamt så logga ut istället... detta är ett diskussionsforum och inte ett forum där diskussionerna ska anpassas efter ditt tyckande.

Just ordet pappsen i sammanhanget tycke jag låter nedlåtande-lika nedlåtande som du skriver i det stora om grabben för övrigt.

Ja, naturligtvis är det som vanligt mig det är fel på eftersom jag använder ord som tydligen sticker i ögonen. Självklart är det också väldigt nedlåtande av mig att skriva att MAR är en mycket begåvad ryttare och att han har ridit internationell GP i ett par år innan han fick Totilas. Det har absolut inte att göra med att en och annan här redan har bestämt sig för att allt jag skriver är sensationslystet av en amatör som egentligen inte kan rida själv och därmed inte har rätt att egentligen ens öht uttala sig. Är alltid en j-la skillnad på hur jag bemöts vid exakt samma åsikter som andra användare (som alla är betydligt bättre ryttare än mig).

Så då har jag fått det sagt också.

har jag ö.h.t addresserat dig?

sorry Rider. Jag tänker inte nappa på dina små pet. Det är en diskussion och som sagt - du är inte involverad i mina svar ö.h.t.

Men jag har ju fortfarande inte sagt någon gång att det är på väg käpprätt åt helvete:grin:. Om du tolkar det så, så kan jag inte hindra dig-men det är inte vad jag menar. Än igen menar jag bara att ridningen inte fungerar. Uppenbarligen.

...och Thank God för kackelskvaller (eller kalla det vad ni vill), nu blir det iaf lite liv här på dressyr:D!! Totilas och att jag vill rida ponny-det upprör känslor:rofl:!

Nej det är nog mera att du har lätt att låta lite besserwisser som provocerar tror jag:p

Jag tror snarare att du får räkna med att helt enkelt väcka debatt och bli addresserad eftersom du kommer med väldigt starka påståenden och argumenterar väldigt starkt för egen del. Det faller liksom in i den logiska ekvationen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka