Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Fast det är lång pressläggning på Hippson. Intervjun är redan "gammal" då den publiceras. :laugh:

Ja, det är klart den är, det trodde jag alla fattade ;). Men jag tycker ändå man ser vart det leder, även om inte just Sjef diskuterades då. Hade det varit en ny artikel hade de säkert frågat mer om det.

Fast jag tycker det konstigaste är att det absolut verkar ha hemlighållits - han har ju bott där med 9 hästar? Så en stor grej blir det hur som helst eftersom dom valt att inte gå ut med det. Jag kanske inte läser på rätt ställen men försöker oftast hänga med på holländska och tyska fronten via hemsidor osv och har inte sett något alls. Som sagt, kan läsa på fel ställen.
Men jag undrar om det nu inte är en big deal - varför hemlighetsmakeri?
Ska bli kul att följa ekipaget, jag blir glad när han i tidningar och intervjuer säger att han ser det som en investering för framtiden, han är här för att stanna, även om han inte var en nobody innan Totilas tror jag inte det beror på hypen kring just den hästen.
Fast lite "kul" blir det att Balkenhol inte tränar ekipaget, just med ställningstaganden osv.
Det jag ser mest fram emot nu är dock Gal och Romanovs debut.

*KL*

Nu har mina plågor, men sååå snygga Königs äntligen kommit! :love: De är måttade och sitter som en smäck! Får inte gå upp ett gram i vikt, hah. Hela 54 cm höga, så är väldigt möjd med att jag valde att inte lägga till 1 cm i bågen. Jag misstänker att det sett för högt ut.

32868582.jpg

32868583.jpg

Nä, jag finner det bara roande att spekulerandet och skvallret vänder som kappan efter vinden, enligt det allra senaste ;) Och sen har jag lite svårt för katastrof mentaliteten och skandalismen rent allmänt : )

säger som DressyrIII: jag tycker Matthias är en duktig ryttare och visar en jäkligt stark och lugn mentalitet och inställning rent allmänt. Smart och låter inte skvaller och spekulationer styra sig ö.h.t utan kör på det han tror på som främjar honom och hans karriär bäst - oavsett vad världen förfasar sig över.

Snygga! Vilken modell? Kan aldrig se för högt ut haha. ;)
54 bak eller utsida? Königs mäter ju utsida. De jag hade var 58 höga (måttet i stöveln) vilket låter sjukt högt men det är då utsidan, bak var de bara 52-53.

Ooh, det var höga! Mina är 54 cm på utsidan och bågen är 6 cm hög, är runt 180 cm lång. Just nu går jag runt med dubbla kilklackar men kan knappt gå, mina fötter har blåmärken. För några dagar sedan svor jag över mina gamla, väl inridna stövlar för att de höll på att ramla sönder, men nu har jag verkligen insett hur otroligt sköna de faktiskt är! Hah.

Det är Favorit dressyrmodell i kalvskinn då jag inte ville inte ha allt för hårda stövlar. :)

Sjuuuukt snygga :love: Jag har också Königs i kalvskinn, dom är supersköna! Nä man ska inte underskatta väl inridna stövlar ;)

Hehe ja jag har väldigt långa ben. Jag var "bara" knappa 176 sist jag mätte mig.

De är inte så jobbiga att rida in, blir snabbt mjuka! Men jag är van vid Petrie Anky Elegance och tycker alla andra stövlar är som tofflor. ;) Sålde ju mina FD för att jag tyckte de var lite för mjuka. En veckas ridning så tänker jag de börjar bli lagom. Men rid med dem, gå inte omkring för då får du vecken på fel ställe. :)

Är det någon som har eller har klämt på Petrie Athene Winter btw?

Åh, så skönt att höra! Själv har jag ridit med ett par Petrie mjuka hoppstövlar under en lång period, men nu börjar klacken att lossna, sulan släppa och lädret spricka, trots att de är sparsamt använda (en till två hästar om dagen) i två års tid. Jättetrist! :( Är van vid mjuka stövlar, så dessa är otroligt stela! ;)

Jo, det har du rätt i! Tur att jag inte kunnat gjort mer än att sitta i soffan med stasade fötter, är rättså bred över vristen och det blir ännu värre med kilklackarna. Då är det bara att hoppas på att kylan ger med sig snart.

*kl*

Igår hämtade min mamma min nya Amerigo Vega CC i Danmark:bow:! Ännu ett heltokigt superchans köp från min sida:o. ST från RidIn har visserligen kollat på bilder osv på ponnyn och rekommenderade just en sån (liksom fler här) så jag hoppas på riktigt mycket tur och att den ska passa efter konstens alla regler:p. RidIns utprovare kommer till Sundsvall då och då, men kommer inte förrän senare i vår och jag kan inte vänta så länge på en dressyrsadel! Håller på att bli tokig av att strutta runt i hoppsadeln...

Så nu ska jag också rida in mina nya stövlar. Dock lite lättare än Pommerys (ursnygga!!) stövlar eftersom det är billiga Hööksstövlar:p.

Senast ändrad:

Åh, så kul för er! Hoppas verkligen att det funkar! Du får gärna lägga ut bilder när du provat och passar den inte så har du med stor sannolikhet en köpare här :D ;)

Åh, så kul för er! Hoppas verkligen att det funkar! Du får gärna lägga ut bilder när du provat och passar den inte så har du med stor sannolikhet en köpare här :D ;)

Bilder kommer garanterat;)! Det är en +3 så passar den inte min så borde den vara som gjord för din:p.

Vad är det för stövlar du köpt på hööks?

jag skulle verkligen behöva ett par nya. Red en del med läderstövlar för några år sen, men de tålde liksom inte att man gick i högt gräs vått gräs, eller mockade med dem :angel: så jag gick över till gummistövlar, vilka jag alltid använder både i hopp och dressyr, vardag som tävling. Otroligt hållbara men ganska fula och ger inte mycket stöd.

Men nu vill jag ha ett par enkla läderstövlar och ska försöka vara lite mer rädd om dem...

Jag tar gärna emot tips från fler, dock inte för dyra, har handlat något kopiöst nu denna månaden.

Det var deras utgående dressyrstövel Wilton jag köpte för hava reapriset (379:-= på rean:). Så de finns inte kvar längre. Men jag har deras bruna Venetostövel också som jag verkligen gillar. men det är inte direkt en tävlingsstövel. Ska man köpa läderstövlar från Hööks är det dock en fördel att vara kortbent eftersom de inte är särskilt långa i skaften.

Ok, men då kanske någon modell passar mig. Såg en modell som var snygg men dragkedjan satt på insidan. Blir det inte skav på sadeln då? Victoria High Rider Mountain hette den, tyckte den såg ok. Men vad menas med att den är fodrad med nappa?

Victoria är ju en av Mountain Horses modeller. Den är på tok för mjuk för att ha dragkedjan på insidan. Jag fick ett par, red i dem i en vecka, och gav sedan bort dem till välgörenhet - och jag är faktiskt inte kräsen när det gäller stövlar. Det funkade helt enkelt inte med så mjukt läder och kedjan på insida fram.

Annars skall det inte bli skav på sadeln med en dragkedja fram. Det är ju där vi vill ha vår kedja på dressyrstövlar så att valbenet baktill inte behöver få konkurrens av ett kollapsande blixtlås. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka