Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar ju däremot som att Sjef kan tänka sig att träna Toto efter OS såsom det anges i början på artikeln.
Att man sen inte får det intrycken när man läser Sjefs citat tror jag beror på att den direkt frågan då handlat om han kan tänka sig att göra det redan nu.
Så min gissning är att det nog kan finnas chans att han tar sig an Toto igen längre fram.
Kl
Kolla in denna! Endast 3 år. Toto, släng dig i väggen.
http://www.youtube.com/watch?v=PhSYB5mzAik&feature=youtube_gdata_player
Det behöver inte nödvändigtvis bero på att dom tycker det går dåligt - det kan vara så att det "måste" gå bättre.
Om nu Totilas ska hålla. MAR är väl inte dum i huvudet, och inte PS heller för den delen - dom ser vilka som vinner, vad som går hem ridmässigt och ger högst poäng - holländska ridningen. Klart som tusan att dom ändrar sig till det, jag tror det är mycket vinst mer än bara tävlingar att hämta hem där...
Jag har svårt att bestämma mig för om det bra eller dåligt att Totilas inte tränas av Sjef, å ena sidan får vi nog aldrig mer se dom fantastiska sidorna av hästen - å andra sidan tycker jag inte vi ska "få" det eftersom det var ett drömekipage, Totilas och Gal och man kommer ändå alltid jämföra.
Men den tyska ridningen fungerar ju uppenbarligen inte, det tycker jag helt bestämt, för hästen piafferade bakåt hela förra säsongen.
KvK är väl ändå hos Edward och inte Sjef? Och han ingår inte heller i någon direkt aktiv OS-satsning väl..? Det är han själv som gör den satsningen.
Det är lite märkligt faktiskt. Jag tycker att Tinne rider väldigt trevligt i övrigt, men undrar om hon inte själv har fått lite av en spärr med piaffen? Hon får lasta hästarna och fara ner till Patrick Kittel och göra piaffmaskiner av djuren.
Nä riktigt samma sak skriver ni inte. Du skriver att det inte fungerar och att det är det som är anledningen. Dressyr påpekar att anledningen lika troligt är att ryttaren vill komma längre genom att träna för den "store" . Det är lite skillnad.
Lite av en definitionsfråga, eftersom jag tror att PS och gänget tycker att uteblivna medaljer på mästerskap är synonymt med att det inte fungerar. De köpte inte världens bästa dressyrhäst få 10 miljoner euro för att komma fyra.
Eller hur!!Och jag vågar garantera dig, att hade Mathias ridit Totilas på 90% så hade hästvärlden hittat en anledning att klaga på och skitsnacka om det också - för då hade han ju inte åstadkommit ngt själv utan bara köpt sig framgång eller hur? så hur han än hade vänt sig så har han arslet bak i fråga om folks sensations lystenhet och skvaller antaganden och synpunkter på ditten och datten.
Tycker du har en bra punkt där!Jag har som sagt väldigt svårt för att man gör en tolkning att "Mathias Rath har insett att han misslyckats kopiöst med Totilas och vänder sig till Sjef för hjälp - årets skandal nyhet" när det är en helt objektiv artikel som sakligt bara förkunnar faktum: att Mathias Rath vänt sig till världens främsta mest framgångsrika dressyrtränare och vill med i toppen bland de andra som alla har honom som tränare - även utan Totilas.
Fråga, ang. tyskarnas diss av holländska ridningen (rollkuren), rider MAR enligt tyskarnas klassiska lära eller rider han redan influerat av rollkuren sas?