Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! :D

Kikar på küren nu, Calecto Vs pannlugg är alldeles solblekt! Underbart att se. :)

Ibland blir man bara så glad!

Jag har bara boxplats till mitt sto till installningen efter sommarbetet vid hösten på stuteriet där jag har henne nu,
får hon ett stoföl så kan hon gå kvar på lösdrift med sitt föl där, men om hon får ett hingstföl så kan ungen gå kvar
men inte hon, så jag har börjat titta lite på stallplatser redan nu. Men idag kom stallägaren och sa att eftersom att
de trivs så bra med att jag är uppstallad på gården(Jag hjälper till med en del insläpp och hoppar in när stallägaren
själv får förhinder och så rider jag hennes dubbeldiplomare :love: på söndagsuteritterna.) att stallägaren kan tänka
sig att öppna upp ett stall till på gården så att Stella kan få bo kvar om vi ville det. :love:

Senast ändrad:

Åh vad roligt! Är guld värt med en bra stallplats:).

*kl*

Nu har jag kollat på Tinnes kür från wdm i Florida. Hmm, Favourit ser ju ut som en köttbulle med klister under fötterna... Gjorde han det innan:confused:? Har för mig att han var mycket ärtigare för ett par år sen.

Sen är jag helt kär i Valegro! ...och Charlotte DuJardins sits i traven. Hon sitter precis blickstilla! Liksom Valegros svans i piafferna-det gillar jag!

+Fenestra,

Det är mycket roligt! Det finns ridbana och ett litet ridhus på gården och ändlösa - jag menar det ändlösa ridvägar och
nästan alla sommarhagar går ner till vattnet, det finns öar att rida på och ett slott i närheten. 50 ha bete, lösdrift för ston
och en för hingstar. Minst 12 timmar i hagen och jättefint grovfoder av olika sorter passande alla olika hästar på gården, som
de själva tar in. Nackdelen är väl att Stella antagligen inte kommer att klara av fri tillgång när hon inte är dräktig, men då får
hon väl gå själv i hagen igen.

Jag håller med, Favourit ser annorlunda ut - fast piaff har väl aldrig varit hans starka sida. Piafferna var ju urdåliga i küren.

Å andra sidan tyckte jag Tinnes nya kür var käck! Musiken är ju kul och koreografin smått oväntad (det var ett par linjer som fick mig att haja till, på ett bra sätt). Kom på mig själv med att dans-gunga med i min stol. :D

Roligast att se den här helgen var annars Paragon! Jag har följt den hästen sedan den gick Third level så det är otroligt kul att se honom i GP nu. Hans galoppökningar får alla dem andra att se ut som taxar. :love:

Har folk redan glömt bort EM? Favourite piafferade sjukt bra på WDM om man jämför - på EM visade dom inte en enda piaff. Förhoppningsvis slipper Auriello och Divertimento samma åkomma som ALLA dom andra GP-hästarna haft = slutar piaffera.
Att folk blir förvånade ens...

Får man fråga ungefär vart i landet detta är? Låter helt underbart:love:

Såg idag (tack vare Fiorano) att Stedinger ska stå i Sverige i år, kan inte låta bli att driva iväg i tanken och fundera på honom till QEtjejen MEN hon skulle ridas och om betäckas så isf med en hopphingst:angel:

Senast ändrad:

Får man fråga ungefär vart i landet detta är? Låter helt underbart:love:

Såg idag (tack vare Fiorano) att Stedinger ska stå i Sverige i år, kan inte låta bli att driva iväg i tanken och fundera på honom till QEtjejen MEN hon skulle ridas och om betäckas så isf med en hopphingst:angel:

Åh fast jag röstar lätt på Stedinger till din gula!! Tänk en gul Stedingerunge som rör sig som Stamina:love:! Risken är väl att det blir en riktig jätte med tanke på att Neo nu är 177cm...

Ja en gul Stamina vore inte helt fel:D

Jag vet inte om Stedinger lämnar så stort? Lilla Q mätte jag häromdagen till hela 1.60 så hon var inte så stor inte. Helt otroligt att hon kunnat få en så stor son som Neo men Camaro lämnar kanske stort?

Har för mig att Stedinger är 180+. Men eftersom Quanta är så liten själv är det väl värt ett försök;). Stedinger har ju Landadel i andraled så det blir lite intressant linjeavel på Landgraf-så egentligen borde ungen kunna hoppa också;).

...och eftersom jag inte har något bättre för mig kollade jag igenom de visade tedingeravkommorna här i Sverige och konstaterade att alla var stora! Endast tre st på 1.60-strecket (162, 164, 168). Annars var de andra över 170 och en på 179! Det intressanta var att de små hade alla Donnerhal på mammans sida.

Kanske blir en hoppkanon:D
Fegar säkert ur och lägger på en hopphingst men lite kul att leka med tanken på "dressyrhingst".

-Gabby han står här iår!!:)

Misstänkte det om de nu skulle visa han för nämnden här :)
Men bara en säsong verkar det som... Och jag ska som sagt inte betäcka igen, hade jag planerat iaf :angel:

Jodå, han piafferade för 10:or innan han kom till Tinne.

Det är lite märkligt faktiskt. Jag tycker att Tinne rider väldigt trevligt i övrigt, men undrar om hon inte själv har fått lite av en spärr med piaffen? Hon får lasta hästarna och fara ner till Patrick Kittel och göra piaffmaskiner av djuren;).

Gud vilken bra ide! Skulle gärna själv sitta med i publiken på Patrik Kittels piaff-fabrik. :D

KL

Är det någon som vet hur länge svenskarna är i Florida? Tinne hela säsongen, antar jag, men de andra? Jag tyckte Per sade i en intervju att han skulle vara där i en månad... eller hörde jag fel? Jag fick nyss erbjudande om ett helgjobb i WPB och funderar på att ta det, men bara om det finns svenska hästar med i klasserna. Hela Florida-cirkusen är urdålig på att annonsera i förtid så man har aldrig någon aning om vem som skall starta och när. Ingen ordentlig tävlingsdatabas här inte. :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka