Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Hände det på resan o isåfall VAD hände? Är ju tämligen allvarligt om en sårskada orsakar boxvila...oftast är det ju bättre att de rör på sig.

Vi vet inte vad som har hänt. En god vän till mig hämtade henne då jag var magsjuk. Min vän mötte säljaren och hästen lastades om från liten lastbil till trailer, då hästen står på vår trailer pekar mannen på ett märke fram på skenan på hästen och säger att hon har ett litet skrubbsår - inget farligt. Min vän ser en fläck men det är lite skumt i trailern och svårt att se. När då pållan kommer hem och vi har henne på gången för att kolla så är det minst sagt ett "skrubbsår".. Det är två sår på framsidan men dessvärre också på utsidan av benet en lång reva som när benet svullnat glipar med härlig flik:crazy: Jag har bilder på det men vet inte om det är lämpligt att lägga dessa här.

Enligt mannen har det hänt i boxen under natten, men att ringa mig och informera om detta fanns tydligen inte i tanken hos säljaren.:devil:

Boxvilan blev ordinerad mest för att det är blött och kladdigt ute, handpromenader istället.. Men nu när det snöat och är perfekt halvfruset i marken och inget kladd så har hon fått gå ute fast själv då jag inte vågar släppa ihop förrän det är bättre läkt.
Hon behöver också äta upp sig lite, samt få på framskor innan jag börjar rida henne så det dröjer ett tag till. Men hon är bedårande söt:love: Före hårvård och sårvård. Hennes bebis har ätit tagel så hon såg ut som en liten hottentott

Både hö och spån på gången men det får ni leva med:D

402324_292649247451647_165988060117767_769108_347568100_n.jpg

Sitter och kollar på WDM från Florida. Per Sandgaard, han får inte till nått bra alltså... När Minna red var det sändningsfel såklart :mad: Nu är det Tinne kvar av svenskarna 22.29 och innan har vi Valegro 22.20 !

Stefan är bra :) Tränade mycket för honom när jag var yngre.
Kan det vara Mr Hunt som är på ingång från England?

Kollar också på WDM. Urtråkig arena, dåligt ljud och kass rapportering. Och det här skall vara the cream of the crop - borde inte det matchas av rapporteringen? Grrr. :mad:

Det blev tyvärr ingen träning, hittade min häst med lymfangit och 39,9 i feber istället så det blev raka vägen till apoteket :(

Min engelske tränare är egentligen inte Engelsk utan svensk som är bosatt i England, Chris heter hon :laugh:

KL

Jag har verkligen köpt en ny häst. Helt otroligt!!! Trodde aldrig att jag skulle klara av att hitta en ny, jämförde ALLT med min hingst som vi fick ta bort i oktober 2011.

Det blev en gänglig kille som mest består av 4 långa telefonstolpar till ben. Rörlig, ärlig och mycket motor!

Jag är lycklig! Får jag lov att presentera "Danny" f. 2006 e. Blue Hors Romanov. En dansk kille som anlände igår.

aliive.jpg

Kollar också på WDM. Urtråkig arena, dåligt ljud och kass rapportering. Och det här skall vara the cream of the crop - borde inte det matchas av rapporteringen? Grrr. :mad:

Jag sitter ändå utan ljud så mig spelar det ingen roll.. jag kollar och så ser man ju poängen. Det räcker för mig! Värre blir det när kuren är :p

Åh vad trist, lymfangit är inte roligt.
Min pålle drog en sko idag -eller ja, igår hade han dragit loss så att ena sidan var lös och idag hade han dragit av alltihop. Hoven var hel iallafall och tur att det är snö så det inte sliter så på hoven tills hovis kommer.

Jag får ju skylla mig själv - jag hade fått erbjudande om att följa med som groom den här månaden men tackade nej. Jag kunde ha suttit på läktaren! Naturligtvis funkar inte sändningen bara därför. Nedrans karma. :devil:

Vilken sötnos! Grattis till nya hästen. Spännande. Antar att de kommer mera bilder och film sen.....

Jag får ju skylla mig själv - jag hade fått erbjudande om att följa med som groom den här månaden men tackade nej. Jag kunde ha suttit på läktaren! Naturligtvis funkar inte sändningen bara därför. Nedrans karma. :devil:

Hahaha ja så är det naturligtvis, fy på dig som förstör för övriga tittare :devil:

*kl*
Jag föreslår att man lägger sina bilder i bildtråden som finns på dressyrgnägg.

/break_a_leg, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar