Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Men vart står det att det är att inte ridningen på T som inte funkar, är anledningen? Det står ju att de bett Sjef om att få träna för honom rent allmänt inklusive T och att Sjef sagt nej till just T. Det tycker jag dessutom är helt korrekt att han avsäger sig, precis som han säger så blir det en konflikt ur lojalitets aspekt, rent tävlingsmässigt.

Att folk drar slutsatsen att det skulle vara att Mathias inte rider Totilas lika bra som förre ryttaren, förstår jag - det här är ju en riktig liten smörgås för folk att börja dra slutsatser om. Men det står faktiskt inget i artikeln som skulle antyda att det är anledningen. Om man nu ska vara lite PC så att säga.

ang Favourit och piaff: Anky och Sjef kör ju bjällror på benen, kanske det som är receptet ? ;)

Men vart står det att det är att inte ridningen på T som inte funkar, är anledningen?

Men om allt hade funkat peachy så hade dom ju inte bett just Sjef av alla tränare på planeten om hjälp? Som jag förstår artikeln hann dom inte ens fråga om Toto utan Sjef sa direkt att han inte tränar den hästen.

Det står klart och tydligt i artikeln att de bett om hjälp att träna just Totilas ;)

antagandena att det skulle vara för att de inte lyckas med Totilas är ju rena spekulationer, finns INGET i artikeln som styrker det. Jag säger det bara för att påvisa att folks antaganden och spekulationer inte är samma som den nödvändigtvisa sanningen. Du antar att det är därför men varför skulle det vara relaterat? Rath är en satsande ryttare som vill hänga med i toppen, och alla toppryttare tränar för Sjef. Det framgår också av artikeln som framhåller just detta. Varför ska det vara ö.h.t relaterat till unikt Totilas?

Gisses! Helt fantastisk:love:

Själv äger man numera en trähäst om man jämför med den där:angel:

Det står klart och tydligt i artikeln att de bett om hjälp att träna just Totilas ;)

antagandena att det skulle vara för att de inte lyckas med Totilas är ju rena spekulationer, finns INGET i artikeln som styrker det. Jag säger det bara för att påvisa att folks antaganden och spekulationer inte är samma som den nödvändigtvisa sanningen. Du antar att det är därför men varför skulle det vara relaterat? Rath är en satsande ryttare som vill hänga med i toppen, och alla toppryttare tränar för Sjef. Det framgår också av artikeln som framhåller just detta. Varför ska det vara ö.h.t relaterat till unikt Totilas?

Tja, du får ju tolka det precis som du vill. Jag tolkar det iaf som att de inte riktigt får till det med Totilas och därför vill ha hjälp just av Sjef som tränat hästen tidigare. Finns ingen annan tysk ryttare som ens verkar andas tanken att träna för den holländska supertränaren. Den holländska ridningen öht har ju varit extremt kritiserad av tyskarna överlag. Så nog finns det ett samband mellan att de köpt en holländskt skolad häst-inte fått den att gå lika bra i sin tyska ridning och därför vänder sig till Sjef för att få ledning i hur de ska få till en bra ridning på hästen. Samma med Bretton Woods dessutom-han ser inte lika fin ut med MAR som han gjorde med ES.

Hur det än ligger till så kommer Sjef inte få börja träna MAR förrän efter OS eftersom det holländska förbundet slagit bakut. Får hoppas att PK och KvK får lov att fortsätta träna för honom...

Det behöver inte nödvändigtvis bero på att dom tycker det går dåligt - det kan vara så att det "måste" gå bättre.
Om nu Totilas ska hålla. MAR är väl inte dum i huvudet, och inte PS heller för den delen - dom ser vilka som vinner, vad som går hem ridmässigt och ger högst poäng - holländska ridningen. Klart som tusan att dom ändrar sig till det, jag tror det är mycket vinst mer än bara tävlingar att hämta hem där...
Jag har svårt att bestämma mig för om det bra eller dåligt att Totilas inte tränas av Sjef, å ena sidan får vi nog aldrig mer se dom fantastiska sidorna av hästen - å andra sidan tycker jag inte vi ska "få" det eftersom det var ett drömekipage, Totilas och Gal och man kommer ändå alltid jämföra.
Men den tyska ridningen fungerar ju uppenbarligen inte, det tycker jag helt bestämt, för hästen piafferade bakåt hela förra säsongen.

KvK är väl ändå hos Edward och inte Sjef? Och han ingår inte heller i någon direkt aktiv OS-satsning väl..? Det är han själv som gör den satsningen.

Den holländska ridningen öht har ju varit extremt kritiserad av tyskarna överlag.

Var har du fått det ifrån- att alla tyskar skulle kritisera den holländska ridningen???, det stämmer verkligen inte.

KL

Jag var inte helt förtjust i början och är det inte nu heller men helt klart är mannen ett geni.

Han har alltså Furstenball, BW OCH Totilas.. inte att man blir annat än aningens avundsjuk:D

Intressant är att Sjef vägrar träna Totilas. Fast det är klart blir kanske lynchstämning i Holland då.

Jag tolkar det som det är skrivet i artikeln och försöker att inte dra in egna slutsatser, så jag ser som sagt inget samband med att det går dåligt för Rath på Totilas i sig, och att han vill träna för Sjef rent allmänt. Som DressyrIII säger så är det ju helt naturligt - Sjef tränar alla toppekipagen med tydliga resultat, det vore rätt osmart att då inte vara intresserad av honom som tränare oavsett vad man sitter på för häst.

ang. att det Holländska förbundet skulle slå bakut så är det ju isåfall skitlöjligt. De äger väl inte Sjef?

Det verkar ju däremot som att Sjef kan tänka sig att träna Toto efter OS såsom det anges i början på artikeln.

Att man sen inte får det intrycken när man läser Sjefs citat tror jag beror på att den direkt frågan då handlat om han kan tänka sig att göra det redan nu.

Så min gissning är att det nog kan finnas chans att han tar sig an Toto igen längre fram.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka