Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast helt ärligt. Du flåsar ju som en schäfer runt möjligheten att det går påstått käpprätt för MR och nappar på varje liten hint som så skulle peka liksom. Varför skulle det vara mer ok eller sant för att ngn rider på toppnivå, det är ju precis lika mkt spekulation och flåderingar som om folk har synpunkt på huruvida du rider sämre med graman på din häst år 2 än året innan då du inte behövde graman, eller huruvida du rider ardenner eller ponny liksom. Jag finner det så tröttsamt bara, sensations lystnaden och framför allt att man tydligen så gärna vill att det ska gå dåligt för detta ekipaget att man gör allt från att bara racka ner till att säga att han får skylla sig själv som antog utmaningen osv osv. Tröttsamt. Eller vad jag nu ska kalla det. Läktar ridning? Kanske mera passande, och i just detta fallet på högsta nivå.
Anky ,och blodiga munnar debatten, då är det tvärtyst däremot.
Jag uppfattar det heller inte som en sensationslysten anda kring detta med Totilas. I synnerhet här i denna tråden är det snarare ett rätt enkelt konstaterande om att det inte fungerar så bra ridmässigt. Något det naturligtvis spekulerades om när tränarnyheten släpptes och som till rätt stor del bekräftades av denna visningen.
Det finns väl ingen som kan säga att ekipaget har utvecklats det senaste året? Eller, tycker ni att det gör det??
...och detta är inte ett dussinekipage. Detta är världens bästa dressyrhäst någonsin och den dyraste dressyrhäst till dags dato. Totilas är nog det närmsta superstar hästvärlden har och då blir det naturligtvis nyheter vare sig det går bra eller inte.
Pja - om du red x antal procent på din förra häst ett år och det gick sämre nästa år - betyder det att du var påväg käpprätt åt helvete?
KL
Håller helt med Rumpnissen. kackelsvaller när det är som bäst.
Ja jag har skrivit mer-eftersom DressyrII letar dåligt och inte sett artikeln på Eurodressage. (som jag har länkat till också). En artikel som jag tycker beskriver bra i vad videon visar.
Nej det är nog mera att du har lätt att låta lite besserwisser som provocerar tror jag
Jag ser massor av antaganden, påståeenden och rykten både i denna tråden och andra, du är en som verkar göra egna tolkningar och/eller anta andras tolkningar som sanning. Fast vi inte vet.
Och hur mycket utvecklades du och din förra häst då? Man kan ju knappast ta ett lösryckt tillfälle och jämföra med ett annat lösryckt tillfälle. Man måste ju se utvecklingen över tid, MÅNGA tillfällen, dagligen. Jag tror ALLA har gjort misslyckade uppvisningar och tävlingsstarter någon gång. Det är ett av påståendena jag inte tycker det finns belägg för.
Ja visst blir det nyheter, men att folk ska jaga han med blåslampa som som det görs och uttalas att "ridningen misslyckats" och att "de inte utvecklats". Det får ju stå för varje enskild att göra sådana påståenden, men ofta sägs de som sanning och inte personlig åsikt.
Men sen är jag bara en halvdan ryttare and I know it.
Ja jag har skrivit mer-eftersom DressyrII letar dåligt och inte sett artikeln på Eurodressage. (som jag har länkat till också). En artikel som jag tycker beskriver bra i vad videon visar.
Ja, naturligtvis är det som vanligt mig det är fel på eftersom jag använder ord som tydligen sticker i ögonen. Självklart är det också väldigt nedlåtande av mig att skriva att MAR är en mycket begåvad ryttare och att han har ridit internationell GP i ett par år innan han fick Totilas.