Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Jag är hemska tanke så ouppfostrad att jag inte bryr mig om vem du tilltalar eller inte, utan jag svarar på vad jag vill ändå eftersom det är ett diskussionsforum :p

Men feel free att inte svara.. om du klarar av att låta bli.

Fast helt ärligt. Du flåsar ju som en schäfer runt möjligheten att det går påstått käpprätt för MR och nappar på varje liten hint som så skulle peka liksom. Varför skulle det vara mer ok eller sant för att ngn rider på toppnivå, det är ju precis lika mkt spekulation och flåderingar som om folk har synpunkt på huruvida du rider sämre med graman på din häst år 2 än året innan då du inte behövde graman, eller huruvida du rider ardenner eller ponny liksom. Jag finner det så tröttsamt bara, sensations lystnaden och framför allt att man tydligen så gärna vill att det ska gå dåligt för detta ekipaget att man gör allt från att bara racka ner till att säga att han får skylla sig själv som antog utmaningen osv osv. Tröttsamt. Eller vad jag nu ska kalla det. Läktar ridning? Kanske mera passande, och i just detta fallet på högsta nivå.
Anky ,och blodiga munnar debatten, då är det tvärtyst däremot.

...och där kom det. Inlägget som bekräftade allt jag nyss skrev till Ginnies-det är mig det är fel på. Du har bestämt dig för att jag vill att det ska gå dåligt för MAR. Så är inte fallet-men det spelar ingen roll vad jag skriver för du har bestämt att det är så jag tycker. För att klargöra en gång till så ser jag verkligen fram mot hur MAR och Toto ser ut efter ett års riktig träning av Sjef. För nu fungerar inte ridningen.

Jag flåsar inte runt som en schäfer-däremot är jag en uttråkad skåning i Norrland som sitter alldeles för mycket vid datorn och helt enkelt ger mig in i diskussioner och har tid med det. Men som du säger väljer jag att inte ge mig in i diskussioner kring ämnen jag antingen känner mig kluven i eller inte kan tillräckligt mycket om som rollkurdebatter eller bloddebatten. Det gör ni andra så bra utan mig:p. ...och vad jag ändå skriver spelar det inge roll-eftersom jag ändå är en för dålig ryttare själv för att få ha åsikter. Jag må vara en halvdan ryttare, men jag är inte blind.

Btw tycker jag att det är tråkigt att när jag frågat dig rakt ut på pm huruvida du har något emot mig personligen förnekar det, men här kommer det fram. Om jag är så tröttsam i ditt tycke finns det en utmärkt "ignorera"funktion.

Jag uppfattar det heller inte som en sensationslysten anda kring detta med Totilas. I synnerhet här i denna tråden är det snarare ett rätt enkelt konstaterande om att det inte fungerar så bra ridmässigt. Något det naturligtvis spekulerades om när tränarnyheten släpptes och som till rätt stor del bekräftades av denna visningen.

Det finns väl ingen som kan säga att ekipaget har utvecklats det senaste året? Eller, tycker ni att det gör det??

...och detta är inte ett dussinekipage. Detta är världens bästa dressyrhäst någonsin och den dyraste dressyrhäst till dags dato. Totilas är nog det närmsta superstar hästvärlden har och då blir det naturligtvis nyheter vare sig det går bra eller inte.

Jag ser massor av antaganden, påståeenden och rykten både i denna tråden och andra, du är en som verkar göra egna tolkningar och/eller anta andras tolkningar som sanning. Fast vi inte vet.

Och hur mycket utvecklades du och din förra häst då? Man kan ju knappast ta ett lösryckt tillfälle och jämföra med ett annat lösryckt tillfälle. Man måste ju se utvecklingen över tid, MÅNGA tillfällen, dagligen. Jag tror ALLA har gjort misslyckade uppvisningar och tävlingsstarter någon gång. Det är ett av påståendena jag inte tycker det finns belägg för.

Ja visst blir det nyheter, men att folk ska jaga han med blåslampa som som det görs och uttalas att "ridningen misslyckats" och att "de inte utvecklats". Det får ju stå för varje enskild att göra sådana påståenden, men ofta sägs de som sanning och inte personlig åsikt.

Pja - om du red x antal procent på din förra häst ett år och det gick sämre nästa år - betyder det att du var påväg käpprätt åt helvete?

KL
Håller helt med Rumpnissen. kackelsvaller när det är som bäst.

Fast att han inte passar på hästen, tycker jag är rätt så tydligt ändå vid det här laget? Det går inte att komma ifrån. Jag tycker det blir fel att förneka det också.

Men jag ogillar tvärsäkert besserwissrande var det än förekommer.

Ja jag har skrivit mer-eftersom DressyrII letar dåligt och inte sett artikeln på Eurodressage:p. (som jag har länkat till också). En artikel som jag tycker beskriver bra i vad videon visar.

Och jag tycker fortfarande hennes (?) uttalande är bra.

*kl*
Sluta med tjafset.

Vill man diskutera MAR och Totilas ingående kan man kanske skapa en egen tråd om detta?

/break_a_leg, moderator

så kan det mycket väl vara, det säger jag inte ett dyft om. Personligen har jag svårt för skvallerblaskor och tablåer från amatörer när det gäller extrem kritik som själva sitter hemma i paddocken och harvar. Mycket kort och grovt summerat.

edit: sorry Bal - skrev under tiden du postade.

Nej det är nog mera att du har lätt att låta lite besserwisser som provocerar tror jag:p

Det har du med största sannolikhet helt rätt i;)! ...och jag förnekar det inte på något sätt. Jag är rak i det jag skriver och menar det naturligtvis också, men då är det just vad jag skriver jag menar och inget annat. Det tolkas och läses in väldigt mycket mer än vad jag faktiskt menar.

Jag kan säkert vara(är) sjukt tröttsam-men jag tänker som så att ni andra här som hängt här lika länge som jag borde ha vant er vid detta laget:D!

Jag ser massor av antaganden, påståeenden och rykten både i denna tråden och andra, du är en som verkar göra egna tolkningar och/eller anta andras tolkningar som sanning. Fast vi inte vet.

Och hur mycket utvecklades du och din förra häst då? Man kan ju knappast ta ett lösryckt tillfälle och jämföra med ett annat lösryckt tillfälle. Man måste ju se utvecklingen över tid, MÅNGA tillfällen, dagligen. Jag tror ALLA har gjort misslyckade uppvisningar och tävlingsstarter någon gång. Det är ett av påståendena jag inte tycker det finns belägg för.

Ja visst blir det nyheter, men att folk ska jaga han med blåslampa som som det görs och uttalas att "ridningen misslyckats" och att "de inte utvecklats". Det får ju stå för varje enskild att göra sådana påståenden, men ofta sägs de som sanning och inte personlig åsikt.

Jo, men visst tolkar jag artiklar jag läser utifrån vad jag vet sen tidigare. Det gör väl alla? Alla är också fria att tolka hur dom vill, eller?

Vad det gäller mig och Tetris är det ju en sorglig historia. Det var heller inte mycket vi hann tävla. Men först gick det jättedåligt, sen gick det lite mindre dåligt, sen blev hon halt. Efter en vinter gick det typ hyfsat, sen gick det dåligt och sen jättedåligt. Då betäcktes hon. Sen gick det bara dåligt-hon var väldigt ofräsch och jag tog bort henne. Så nej vi utvecklades inte ett jota.

Men sen är jag bara en halvdan ryttare and I know it. Jag gör mitt allra yttersta för att bli så bra som jag kan-har nu bättre tränare och så får vi ser hur det blir. Men utveckling må det ske annars blir jag läktarryttare på heltid:D.

Och självfallet är det jag skriver personlig åsikt. Om ni tror att allt jag skriver är en absolut sanning-då är ni fel på det.

*Flåt Bal-hoppas det var ett okej svar*

Ja :D Och du har helt rätt i att det är mycket roligare när det är lite livat, det är väl bara moderatorn som inte håller med om det:p

Oftast är det så tråkigt så man gäspar bara man tittar in här:devil:

Jag känner mig träffad av B_A_L och tänker sluta "tjaffsa".

Men helt klart är ju att det inte finns mycket vi är överens om.

Men sen är jag bara en halvdan ryttare and I know it.

Du, det är det nog inte bara du som är i så fall även om det kan låta annorlunda här och var så är det nog den bittra sanningen att vi halvdana är i klar majoritet...:eek: Jag uppskattar att du tillhör dem som har lite självdistans ändå, det har inte alla.:cool:

Fast det går bra, så länge det en vettig diskussion utan personangrepp och sånt. (Som det tyvärr blir ibland)

Någon annan får gärna starta en ny tråd men jag och fiarano kommer inte bli mer överens för det. Tror jag inte. Startar någon en ny tråd får vi se om jag har energi nog att ge mig in i den.

Kan ju också passa på att klämma in att Zalzan har idag utfört sina första "riktiga" passagesteg och är därmed påväg att bli "utbildad upp till grand prix"! Ettor finns redan och piaffen är där. Nu ska allt bara upp i sadeln också sedan är hon packad o klar! :D Det var en cool känsla när hon fick med sig frambenen idag.

Ja jag har skrivit mer-eftersom DressyrII letar dåligt och inte sett artikeln på Eurodressage:p. (som jag har länkat till också). En artikel som jag tycker beskriver bra i vad videon visar.

Har du hittat F L E R artiklar? Där är artikeln eller grunden hästmagazinet har översatt, men har du mer än eurodressage att gå på? Vad får dig att anta att jag inte läst den? Och exakt vad ger den artikeln mig för mer information - om jag nu inte hade läst den?
Betackar mig från det här. Hoppas ni att det ska gå dåligt för Biggles och KvK också? Eller det kanske man räknar som att det redan gått käpprätt åt skogen? Hopplöst fall?
Jag har så svårt att koppla EN uppvisning till TOTALT misslyckande.

Jag tror, och hoppas, att med träning för Sjef kommer Totilas kunna (kanske inte göra det för konkurrensen är så mycket hårdare för varje år som går med fina hästar och bra ryttare) ha en möjlighet att bli allra bäst igen, men det krävs att Rath lär sig rida honom i ett läge som skapar avspänning, absolut, inget konstigt med det.

Nu drar jag mig ur, återigen har bukefalos visat att det verkligen kan vara vem som helst bakom en skärm...

Ja, naturligtvis är det som vanligt mig det är fel på eftersom jag använder ord som tydligen sticker i ögonen. Självklart är det också väldigt nedlåtande av mig att skriva att MAR är en mycket begåvad ryttare och att han har ridit internationell GP i ett par år innan han fick Totilas.

Ja, vad är pappsen i detta sammanhang om inte nedlåtande?, och för övrigt skrev jag i det stora.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka