Dressyrkanon!

Mia_R

Trådstartare
Om ni fick välja vilken dressyrhingst som helst som finns i Europa och som går i avel, vilken skulle ni välja då och varför?

Jag har blivit helkär i His Highness (Hohenstein-Donnerhall-Feiner Stern)!

Verkar komplett och sååå snygg! :love:

Sen finns det kanske fler gamla rävar man gärna skulle ta. Men fick jag välja idag så blev det His Highness! :)

hishigh-trab3-400-7.jpg

hishigh-150-txthengste8.jpg

hishigh03_5.jpg

Dornik B!

02ecp_dornik1.jpg

01ecp_dornik1.jpg

:)
bland de stora hästarna gillar jag bl a Rubinroth o D-day.

Jag ska ner till Jens och jobba i sommar. Ska rida lite och hjälpa till under betäckningssäsongen. Jag jobbade där i mitten av 90-talet och fick ett ryck nu igen! :) Jobbar ju som lärare och har sommarlov - vad kan vara bättre än att rida dessa hästar? :)

Men HUR sjutton ska man våga rida och hantera en hingst som His Highness som är värd över fem miljoner kronor?? :crazy: Kommer knappt våga peta på honom. Sist jag jobbade där hade jag ingen aning om vad hingstarna var värda! :D

Om man ska kolla ridponnyhingstar så är faktiskt inte Mandingo dum! Från samma ställe... Oerhört bra temperament, hög ridbarhet, bra rörelser och hoppar okej. Jag red honom som unghäst och han var supertrevlig! :)

mandingokopf2-150.jpg

Åhh så vacker man kan vara :) Men du tror du inte att han är värd mer än 5 miljoner :confused: det där stoet som vann Bundechampionaten Poetin såldes ju för 22 miljoner :o Hur nu en 6 åring kan vara värd dom pengarna :crazy:

Jo han är nog värd betydligt mer idag, men som 2,5-åring såldes han för 513 00 Euro till de amerikanske ägare som äger honom idag. :crazy:

Jättesnygg, vem är pappa respektive mamma/morfar till honom?
Jag har själv två helsyskon som kommer från ett Bönninge sto.
Tyska ridponnyer har en otrolig ridbarhet, mycket bra sportponnyer, men de hollänska är extriört fulländade, så det gäller att blanda så man får bägge!

Ferro, eller någon av hans söner.
Metall, Osmium, Hilltop Rosseau eller den som numer heter Ferro's Sohn.

Att det är hoppblod och att de hoppar lika bra som de rör sig, ser jag som en bonus.

OO Seven för Rubensteinblodet, förnämligt möderna och vackra föl!

Sam Sam för att jag blev fullständigt förälskad, samt att det är ett mycket både lovande och beprövat blod!
Honom ska jag använda vid tillfälle!

Sedan finns det ju fryst Rosenkavalier kvar med..

Jag har svårt att välja, om man ändå får drömma!
Men ett par av dem är ju inte utopiska!

mvh

Du kanske kan gömma undan några små simmare till min Jarrah? :) Han är riktigt fin! :d
I övrigt finns det så himla många fina hingstar att jag inte kan välja ut en enda.

Dornik B är e. Derano Gold u. Dubary - Derbino, prestationsstam! själv har har han vunnit Bundeschampionatet och ponny-EM flera gånger.

Vet du att jag tänkte tanken igår. :D Om man kan smussla med sig några rör hem på något sätt... Skulle faktiskt kunna tänka mig betäcka mitt Landlord-sto med honom. Hon behöver bättre galopp och jag tror han faktiskt fick 8:or på hoppningen.

Ska fundera på det! Du kanske får ett mystiskt brev på posten nån gång i sommar! ;)

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 357
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 934
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar