Dressyrhästar med fulllbod i?

Sv: Dressyrhästar med fulllbod i?

Hon är väldigt arbetsvillig, om det nu är ett typiskt drag för fullblod? (såg att någon hade skrivit något om det)

Nja, det är väldigt individuellt :D Jag tror det mer handlar om att det är ett sto, dom är mer arbetsamma än valacker och hingstar, många gånger, tycker jag. Men det är ändå mest individuellt. Tror det där lite mer heta och känsliga kan uppfattas som "arbetsvilja", men det är det inte alls alltid. :cool:

Ston rent generellt eller fullblodsston?

Jo, det är nog rätt så många som missuppfattar och tror att en het häst är framåt och arbetsvillig.

Ston rent generellt eller fullblodsston?

Jo, det är nog rätt så många som missuppfattar och tror att en het häst är framåt och arbetsvillig.

Jag tycker nog ston generellt. Fast självklart inte alla, det finns ju alla sorter av båda könen... Jag red tillsammans med en tjej idag som rider ett lättjefullt fullblodssto:cool: Tar inte i om hon inte måste....Så det finns alla sorter. Däremot pinnar hon gärna på framåt...:o

Nja, det är väldigt individuellt :D Jag tror det mer handlar om att det är ett sto, dom är mer arbetsamma än valacker och hingstar, många gånger, tycker jag. Men det är ändå mest individuellt. Tror det där lite mer heta och känsliga kan uppfattas som "arbetsvilja", men det är det inte alls alltid. :cool:
Oj, där måste jag säga tvärtom enl mina erfarenheter. Stona kan om dom vill ungefär...fast det är också tjusningen med dom:D

Hade kunnat köpa med fullblod i om jag tyckte om den, rörelser, personligheter osv.
Har en korsningsponny som jag tror det är fullblod i.

Vi var helt inne på halvblod och kollade på en hel del med bra stam som Briar och co. Sen föll vi för ett fullblod av halvblodstyp trots att vi är dressyrryttare. Han har aldrig gått på löp utan är ridhäst från början. Det som lockade var de långa benen och det fina tempramentet och lättheten. Samt att vissa menar att fullbloden inte har samma skavanker. Nu är vi helt sålda. Det enda som skulle önskas är något bättre trav.

När vi besiktigade på Ultuna sa de att han är den idealiska ridhästtypen: långbent som ett fullblod med vacker sida och litet huvud men med halvblodets temprament :love:

Så kör på...

Självklart, en Henri St Cyr's Juli är nog den framgångsrikaste dressyrhästen Sverige har haft. Och hon hette Juli xx.

jag skulle gärna kolla på den sådan häst.
har själv ett 100% fullblod. /dock är jag väl inte bara dressyr ryttare)

*kl*

Det låter ju kalas :P verkar ju finnas marknad för en sådan avkommr. Frågan är bara vad man ska lägga för hingst på henne..

Är inne på nån med Lauries Crusador blod i eftersom det blir sån fin linjeavel :angel:

ja då blir d nog nått att satsa på, tycker med dem blir fina. har bara sett ngr..

Min elr syrran är ju ägare men jag har han som min, ;P.
Han är aldrig startad, men är efter Lotus pool, U; catina sacc.
Hittade en annan avkomma från lotus pool, o den kostade visst 100;000. :eek: hehe.. o fiin va den =)

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 673
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 537
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 822
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar