Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag begriper inte det här med att rygga hästarna i backar
Vi kanske har olika begrepp om vad som är backar.
Att rygga i ett sandtag är livsfarligt.
Att sen samla hästen där- varför?
Jag vill få långa fina muskler inte korta o tjocka.
Saigon.- Jag har röjt en väg som går mjukt nerför, så nu klättrar t o m travfolket sina hästar med vagn där. Jobbigt uppför, vila nerför.
du ställde den här frågan i ett tidigare inlägg: "Vad är det som gör att det är bra? Som inte ryggning på slät mark ger?"
Då svarade jag på din fråga att du skulle jämföra med att gå baklänges i en uppförsbacke mot att gå baklänges på slät mark, så skulle du förstå "skillnaden".
Jag är inte för att man ska rygga baklänges i uppförsbackar eftersom jag inte tycker att det känns rätt mot hästen..Men jag måste erkänna att det är en otroligt bra övning just pga. vilken enorm skillnad det är.
Får ont i ena knät om jag rider i jockeyläder.
Jockeyläder är väl iofs inte heller min melodi. Men att rida i en flatback med korta läder är som "att komma hem".
Underbart!!
Jag rider helt klart bättre när jag kommer upp och kan ta emot ev stötar med knäna, (trots en knäskada) än att vara rädd om ryggen hela tiden.
Det är mer hämmande än man kan ana....
Är det inga fler som har satt sina hästar på uppbyggnadsträning?
Klättrade val. igår o idag är det den andras tur.
Val. som är erfaren kan klättra utan support från mig o märra börjar att kunna tänka själv.
Skulle även börj gymnastikhoppa, men det är så jobbigt aTT PLOCKA/SLÄPA FRAM/ BORT ALLA HINDER.
dET ÄR VÄL DÄRFÖR SOM DET INTE BLEV NGT HOPPINTRESSE.
Pekfingervalsen o blicken på tangenterna leder till versaler
Du menar rygga uppför?
Då hålller jag med. Jag gillar det inte heller riktigt, tror det är svårt att få rakt och rätt utfört men jag kan ha fel.
Håller också med om att klättra nerför är bra, men inte för mycket för det tar ju också.
Vill bara lägga till att man måste se till att den verkligen kan bromsa upp med baken (samlingsmusklerna) och inte går snett eller sänker ryggen tex.
Om ryttaren tex skulle lyfta huvudet för mycket åker ryggen ner och det är INTE bra.
Jag vet inga som blivit övertränade av klättring i skritt, därmot är det ganska vanligt med överansträngda bakben om man försöker att samla för mkt -för fort.
Min granne som jag har släpat med till backen, fick idag gott betyg vid återbesök av Mossenberg.