Dressyrhäst på Gym.

Sv: Dressyrhäst på Gym.

Min häst som är 184 hög med långa ben har med kraft av tyngdlagen sin tyngdpunkt väldigt högt upp o har då svårare att hålla emot nerför.
Samma fenomen vid transport. Det blir mer vindkänsligt i sidled.

Tittade på min val. igår o såg att han är rätt toppig över ryggen o har en hög manke på det.
Efter vår skrittpromenad o klättring igår, såg han betydligt bättre ut o det satt kvar nu på morgonen.:)

Senast ändrad:

Menar du att hästen ändrar form över natten?

OT
Jag blandar ju ständigt ihop dina hästar och det kanske jag gör nu med - men jag skulle inte klättra nedför med den som hade problem med supraspinatus.

Du hänger inte med i svängarna:D
Det var inte ngn muskel som var förstorad, utan stort fettlager:angel:

en upppumpad muskel är större än en i vila.

*kl*

Måste erkänna... :crazy:

Igår på träningen så sa G att jag måste börja träna mig själv nu. Thobias börjar orka en massa och går riktigt fint nu, även i galoppen (stadig, rund och fin i formen och BÄR sig på ett helt annat sätt)

Men ska jag komma vidare och orka så måste jag ta itu med det som hände vid senaste grav och tiden därefter.. jag HAR INGA MUSKLER. Kändes sådär när min tränare sa det, men det tog!!!

Så nu ska det börja tränas!! På måndag börjar mitt nya liv och ska träna på gym 2gg/v samt fortsätta med mina promenader med shettisen :)

Så det är inte bara dressyrhästarna som bör gå på gym.. det var det jag ville ha sagt.

Mitt nya liv börjar på måndag, hakar du på?? ;)

Vad ska du göra då?

Ja, varför inte,:idea: Vi får jämföra magmuskler som killarna (och tjejerna) med sina tvättbrädemagar:rofl: Långt dit kan jag bara säga...

Ska fundera ut hur det ska gå till bara....

Jag Har börjat att träna själv.
Är lite äldre nu o har inte kunnat träna för ryggen på några år nu, men har tidigare i nästan alla år haft riktiga rutor på magen.

Har sedan 2 v. tränat o det ger snabbt resultat.

Kom på igår hur man ska rida med "bollsätet"- har nog glömt känslan:o , men waow vad häftigt.
Hästen fick mkt beröm o iom att jag inte behövde använda mkt mer - :devil: vad hon trampade på.
Kunde rida henne fri från handen.

Senast ändrad:

Så du hänger på alltså, :idea: fast du har tjuvstartat:devil:

Ja några rutor blir väl inte det lättaste att få till det får väl ni ungdomar hålla på med:rofl:

Ja men jag har inte fyra ben o en lång rygg att hålla reda på:smirk: Och inte är jag säker på att hästen kan det heller.

det är väl klart att hästen kan hålla reda på sina fyra ben?:confused: den är ju född till attkunna göra det, precis som vi är födda till att gå med två ben...

och Axel!

Tänkte börja gå ned i källaren här på företaget där de har ett enklare gym. 2gg/v så SKA jag träna. Lite styrketräning och kanske motionscykel, löpband eller ngt också.

Vad säger ni?

Toppform till nästa tävlingssäsong? :devil:

det är väl klart att hästen kan hålla reda på sina fyra ben?:confused: den är ju född till attkunna göra det, precis som vi är födda till att gå med två ben...
De är knappast födda med att ha en i vissa fall obalanserad klump på ryggen.

och Axel!

Tänkte börja gå ned i källaren här på företaget där de har ett enklare gym. 2gg/v så SKA jag träna. Lite styrketräning och kanske motionscykel, löpband eller ngt också.

Vad säger ni?

Cykling o ridning är kompatila, men inte löpning. har testat.
styrketräning för att få samma styrka i båda sidorna av kroppen-liksidig:D

De är knappast födda med att ha en i vissa fall obalanserad klump på ryggen.

Nä precis, kunde inte sagt det själv.

Till SofiaofSweden:

Och eftersom det handlade om att rygga uppför (har jag för mej,) så har den i naturen inte heller en klump som tynger ner om den nu alls skulle få för sig att springa baklänges uppför:angel:

Senast ändrad av en moderator:

och Axel!

Vad säger ni?

Jag tränar också rätt duktigt :D. Mest kondition dock, försöker springa 2 gånger i veckan+ en gympalektion (styrkepass ofta :eek: ) i skolan. Det ger verkligen resultat. Ridningen blir bättre. Ibland kan jag känna att jag är starkare än hästen :D, det kunde jag inte förut.

Jag får också känslan att jag är starkare än min häst ibland, och det säger väl kanske mer om hästen än om mig...

och Axel!

Vad säger ni?

Ska du tävla i Aerobics eller kroppsbygge:confused: :D

Jag har tränat benmusklerna idag.

Red ett pass i fältsits i sadeln jag köpte till unghästen.
Det är jätte kul!!!!!
Men benen blir lite spagetti.

Jag har absolut ingen möjlighet att få tiden till att åka på gym eller annan träning. Så jag försöker hitta det i vardagen, det är bla därför jag går så mycket med hästarna, i stället för att sitt på dem när man skrittar.

Och lite är faktiskt bukes fel, sedan jag började hänga här har jag gått upp i vikt.

Men jag behöver sätta fart.
I våras slog jag vad med en arbetskamrat, att vi skulle åka tjejWasan nästa år.

Hur :devil: dum får man vara, hon påminde mig idag, jag hade förträngt det. :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·
Hästvård Min häst, SWB född 2004, ser ibland knackig ut i vänster bakben när hon går i vänster varv, och jag blir inte riktigt klok på vad jag...
Svar
14
· Visningar
2 649
Senast: TeamVM
·
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en...
2
Svar
29
· Visningar
4 189
Senast: Mayara
·
T
Träning Jag tänkte ge er ett schema för igångsättning.. Vecka 1-2: Grundträning: Skritta hästen på jämn mark upp till 20 min dagligen, öka...
Svar
9
· Visningar
5 391
Senast: TallYTallY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur