Dressyrhäst med tuppspatt

Sv: Dressyrhäst med tuppspatt

Det är lite priset jag funderar över, priset är ju dock beroende på så mycket annat, men nog kan man väl ändå få räkna med att få gå ner ganska mycket i pris pga att hästen inte lämpar sig till tävling?

Det bästa är ju om försäljning aldrig blir aktuellt:)

Det finns ju alltid hästfolk som inte är intresserade av att tävla men ändå vill ha en vettig och utbildad häst till träning. Men vad jag märkt är ju då "problemet" att de ju inte vill betala så mycket!
Så om du har en begåvad häst och vill ha lite mer betalt så kanske det vore det bästa att försöka operera?

Det är väl just där dilemmat över operation eller inte operation sitter. För även om jag accepterar hästen med tuppspatt kommer den nog bli svår att få såld med det, eller priset ligger kanske inte mer än på en 20-25 000. (Ingen miljonhäst från början...) Jag tycker mig nämligen se att hästar som har något hinder över lag är billiga. (Med all rätt)

Eller så tänker jag helt fel i prisfrågan, jag vet inte. Det är ja svårt att veta vad folk kan vara villiga att betala. Beror förstås på hästen i övrigt också.

*KL*
Min tränare har en häst med tuppspatt, jättefin och trevlig, från början tänkt som dressyrhäst men hoppar bra så har planer på att ta ut ganska mycket för den som hopphäst. Visades på kvalitén i höstas och fick 8 på traven, 9 på galopp ovch 4 på skritt, så tror domarna ser ner ganska ordentligt på det även i vanliga dressyrprogram.. :crazy:

Vet dock inte hur hållbarheten är efter en sån operation, tror inte att det ska vara några konstigheter men som sagt är osäker.. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 122
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka