Dressyr-VM i Herning

Roligt att få se hur Total Hope har utvecklats, jag har följt honom sedan bruksprovet. Tycker dock att kommentatorerna kunde säga att han har varit verksam som avelshingst i Sverige under flera år, och att han är en avkomma till Weihegold som Isabell Werth tävlat.

Ja, det håller jag med om. Jag fick ta del av intressanta jämförelser med både mor och far.
Avundsjuk! Jag har tidigare skämtat om att GB valdes för att hon bor nära tv-huset på Gärdet och att det är därför hon valdes, men har kommit på att Lussan bor ju ännu närmare. Nu har hon kanske elever med på tävlingar som sänts och därför inte har tid eller möjlighet.

På Svanlunds tid brukade jag maila info om olika stammar vilket lästes upp i kommande sändning. Nu för tiden vet jag inte hur man ska lyckas nå fram.

Men måste AM säga Total Hope O L D
Hästen heter väl Total Hope.
Tror inte hon vet vad det betyder. Wikipediade henne innan. Där står säkert inte allt, men där nämndes iaf ingen hästbakgrund. Igår nämnde hon Landadel i någon hästs stam på ett sätt som övertygade mig om att hon aldrig hört namnet förut.

Tror inte hon vet vad det betyder. Wikipediade henne innan. Där står säkert inte allt, men där nämndes iaf ingen hästbakgrund. Igår nämnde hon Landadel i någon hästs stam på ett sätt som övertygade mig om att hon aldrig hört namnet förut.
Men efter drygt fyra års kommenterade borde hon faktiskt ha lite bättre koll om inte annat måste väl GB kunna påpeka vad OLD betyder
Jag nog maila SVT för det är pinsamt dåligt

Och ändå är det mycket bättre än tidigare! Då uttalade hon det mesta på engelska istället för den tyska som det skulle vara:(

Avundsjuk! Jag har tidigare skämtat om att GB valdes för att hon bor nära tv-huset på Gärdet och att det är därför hon valdes, men har kommit på att Lussan bor ju ännu närmare. Nu har hon kanske elever med på tävlingar som sänts och därför inte har tid eller möjlighet.
Ja, hoppas de hittar lite bättre folk snart! Det blir kanske lite orättvist att ställa samma krav på Sverige som på länder som UK och Tyskland, men vi har ju ändå massor med kunniga hästmänniskor och är ju ett land som kan hävda oss internationellt i sporten. Tycker glappet blir för stort.

På Svanlunds tid brukade jag maila info om olika stammar vilket lästes upp i kommande sändning.
Vad underbart det låter ändå ☺️

Om någon är intresserad så kollade jag hur det verkade gå med Klatzkos häst och hittade följande från en artikel i Horse&Hound:
A heartbroken Sorrel, who was making her championship debut, said she thought Turbo possibly bumped himself when he spooked making his way to the arena.

“There were two things just before I went in; somebody walked past and he jumped a little bit in the warm-up, and then on the way down when everyone cheered he jumped to the side again,” she said.

In an update this evening, Sorrell told H&H Turbo has been checked and found “sound and well”.

“On review of the videos it looks as though he lost his balance around the corner resulting in him losing the rhythm of the movement,” she said.

“The main thing is Turbo is ok.”

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 867
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
617
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
583
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama