Dressyr-VM i Herning

Har jag räknat rätt om jag säger att Juliette gått vidare till specialen även om alla som är kvar slår henne? Hoppas det, men nån här kanske är bättre på att tänka 😅 för hon är 6a nu och 24 kvar om jag inte räknat helt tokigt

Såg just CDs ritt, fantastisk! Men den svenska expertkommentatorn sa att hästen blev trång mellan fram och bak i piaffen, att hon kommer behöva jobba på att behålla samma avstånd mellan fram och bak in i piaffen. Men är det inte det man vill? Att hästen sätter sig på bakdelen så den kommer in under och framdelen upp? Då blir det ju ett kortare avstånd mellan fram och bak.

Såg just CDs ritt, fantastisk! Men den svenska expertkommentatorn sa att hästen blev trång mellan fram och bak i piaffen, att hon kommer behöva jobba på att behålla samma avstånd mellan fram och bak in i piaffen. Men är det inte det man vill? Att hästen sätter sig på bakdelen så den kommer in under och framdelen upp? Då blir det ju ett kortare avstånd mellan fram och bak.
Tror hon menar att den drar in frambena under sig också och triangulerar

Har lovat att laga middag idag så tog med mig plattan ut i köket och ställde på några kokböcker. Funkar bra! 😀

IMG_20220807_162140886_HDR.webp

Problemet för min del (vet att svaret inte var riktat till mig)var att enda direktflyg hem gick innan klockan 7 på morgonen. Alla andra flyg var typ mellanlandning i Amsterdam eller annan europ3isk stad med minst 5 timmars väntetid. Boenden inne i Herning verkade inte vara något problem mot slutet av veckan iallafall. Biljetter fanns också gott om till tävlingarna.
SAS ställde in vårt direktflyg Arlanda - Billund så jag fick boka till Århus via Köpenhamn ist med 1,5 timmes väntetid.

Det ska gå många tåg bla från Århus - Herning.

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 867
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
617
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
583
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama