Dressyr-VM i Herning

Är det någon som har koll på varför de två övriga ströks?
Csaba Szkola och Gaylene Lennard?

(Såg inte dem rida men ser att de är strukna i resultatet)

Och ändå är det mycket bättre än tidigare! Då uttalade hon det mesta på engelska istället för den tyska som det skulle vara:(

Det går ju dock inte att missa hennes enorma fascination över uttrycket "chef d'equipe" som hon tjatar om hela jävla tiden, det GÅR liksom även att variera med "lagledare" eller "förbundskapten" ibland? Men det känns som att hon tycker det framstår som sjukt insatt och kunnigt att slänga sig med "chef d'equipe" vid exakt alla tillfällen som det går att få in det i något sammanhang. :crazy:

Okej! Såg att man kunde få en gratismånad men det känns viktigare att spara för att kunna se fälttävlan 😊 Jag får fortsätta hänga med Gunilla och Annamaria 😬

Jag tycker iofs att Lars Christensen är den enda hyfsade svenska kommentatoren.
Det är verkligen en enorm kvalitetsskillnad jämfört med de engelska och tyska kommentatorerna. Vet att jag tjatar men tycker det är viktigt att notera att det faktiskt går att göra det på ett HELT annat sätt, på en helt annan nivå, och jag tycker svenska tittare förtjänar bättre. (Det är vi nog alla överens om.) Kanske borde SVT titta på utländska sändningar för att se skillnaden? Om de inte redan gjort det?
Här får jag liksom ingående analyser av varje ekipage, hittar inte namnet på kommentatorn så vet inte hennes bakgrund, men det är en otroligt kunnig person som kan formulera sig snabbt och väl och leverera det hela på ett trevligt sätt. Liksom, har tanken ens slagit de svenska kommentatorerna att researcha ekipagen innan om de inte vet något om dem?

Skulle SVT inte kunna rekrytera någon dressyrdomare som har lätt för att förmedla sin kunskap på ett pedagogiskt och trevligt sätt?

Min killgissning? De är billiga och svt har liten budget.

Egentligen skulle vem som helst med lite googlekunskaper kunna göra det hyfsat. Typ för att få fram stam, gamla resultat och eventuellt nån liten "fun fact". Kommentar över ritten är inte så viktigt faktiskt. Kanske nån kommentar om vad dom händer utanför bild om något missas bara

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 872
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
617
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
583
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama