DrÀktiga ston 2021/2022

79 d.kvar 👋

Bifogade filer

• 978C3127-DC2F-412A-8B56-67388C29B480.webp
    978C3127-DC2F-412A-8B56-67388C29B480.webp
    352,9 KB · Visningar: 45
Idag Àr det 3 mÄnader kvar. Hoppas det gÄr hela vÀgen.
Är lite orolig eftersom hon börjat svullna lite i juvret. Ringde veterinĂ€ren idag bara för att checka av. Ska hĂ„lla koll sĂ„ det inte svullnar rejĂ€lt och kommer vĂ€tska, i sĂ„ fall fĂ„r veterinĂ€ren komma ut och kolla pĂ„ henne.
IgÄr nÀr jag red kÀndes det att hon börjar bli tung. Jobbigt med bÄde upp och nerförsbackar sÄ nu blir det inte sÄ mycket mer ridning utan kommer bli tömkörning och promenader framöver.
20220303_142455.webp

Empa bakar pĂ„. Idag fick hon sola lite, 9 grader och strĂ„lande sol dĂ„ Ă„ker tĂ€cket av. Empa verkar bĂ€ra fölungen pĂ„ ett sĂ€tt som gör det vĂ€ldigt tydligt att hon Ă€r drĂ€ktig. Hon har ju "bara" gĂ„tt 215 dygn ish. Men nĂ€r jag kĂ€nner pĂ„ henne Ă€r hon inte överdrivet fet, revbenen kĂ€nns tydligt. Vill inte riktigt tĂ€nka hur hon kommer se ut som högdrĂ€ktig 😬

Aja, hon Ă€r det finaste jag vet 😍

IMG_20220303_152450.webp

Empa bakar pĂ„. Idag fick hon sola lite, 9 grader och strĂ„lande sol dĂ„ Ă„ker tĂ€cket av. Empa verkar bĂ€ra fölungen pĂ„ ett sĂ€tt som gör det vĂ€ldigt tydligt att hon Ă€r drĂ€ktig. Hon har ju "bara" gĂ„tt 215 dygn ish. Men nĂ€r jag kĂ€nner pĂ„ henne Ă€r hon inte överdrivet fet, revbenen kĂ€nns tydligt. Vill inte riktigt tĂ€nka hur hon kommer se ut som högdrĂ€ktig 😬

Aja, hon Ă€r det finaste jag vet 😍

Visa bifogad fil 86817
Åh vad hĂ€rligt vĂ„rigt ni har det. 😊

BD49F3A2-C665-4621-B231-6CAFC0F6A093.webp

JĂ€ser i solen förfullt! Vi har haft nĂ„gra fina dagar och det ser ut att bli fler framöver ☀ men kallt pĂ„ nĂ€tterna, inatt var det -10. Hoppas pĂ„ en tidig vĂ„r, kĂ€nns som tiden stĂ„r still 😆

HĂ€r rullar Mamma mu sakta men sĂ€kert vidare, hon jĂ€ser, Ă€ter, njuter av solen ungefĂ€r nĂ€r hon inte sover 😅 Hon sover bĂ„de mycket pĂ„ dagarna men Ă€ven nĂ€tterna. MĂ€rks att de börjar ta i mot nĂ€r hon Ă€ter för hon orkar bara Ă€ta en liten liten stund sen gĂ„r hon ivĂ€g och vilar sig ett tag innan hon Ă€r tillbaka i hö högen igen. NĂ€r hon inte Ă€r drĂ€ktig Ă€r hon jordens matvrak đŸ€š

Ca 00.50 tittade första fölet för Ă„ret ut ❀
Det blev en liten fuxtjej med tvĂ„ vita strumpor fram och en strimblĂ€s. đŸ„°
Hon var snabbt uppe sjĂ€lv och har Ă€tit osv. Mamman sĂ„g lite fundersam ut nĂ€r fölet kom men verkar axlat sin nya roll direkt med bravur. ✊😊

Ca 00.50 tittade första fölet för Ă„ret ut ❀
Det blev en liten fuxtjej med tvĂ„ vita strumpor fram och en strimblĂ€s. đŸ„°
Hon var snabbt uppe sjĂ€lv och har Ă€tit osv. Mamman sĂ„g lite fundersam ut nĂ€r fölet kom men verkar axlat sin nya roll direkt med bravur. ✊😊
Var Ă€r bilden????😁

Äh, man kanske ska lĂ€sa sista inlĂ€gget ocksÄ  sorry

IgĂ„r fick jag faktiskt se en riktigt puff av den inneboende dĂ€r inne vid lunch 🙈 Det var tydligen mycket irriterande enligt Mamma mu dĂ„ hon högg sig mot magen. NĂ„gon gjorde sig pĂ„mind dĂ€r inne nĂ€r hon stod i solen och sov. Hon gĂ„r under benĂ€mningen tjock Hulda hĂ€r hemma just nu enligt hennes husse ❀

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka