Dräktiga ston 2016/2017

Haha!.
Kom på att jag hade räknat fel på en dag, Cajsa är beräknad till 16/3 (330 d.) och inte 15/3 ;)
Tror hon blir en av de alla första på säsongen som får föl e.Canterbury nästa år, kan vara någon till som är beräknad nästan samtidigt :)

Tänk ändå vilket flyt man har haft hittills, egenuppfött maiden-sto på 3 år som tar sig på första brunsten på en seminering och som nu är dräktig på dygn 192! :love:

Senast ändrad:
Haha!.
Kom på att jag hade räknat fel på en dag, Cajsa är beräknad till 16/3 (330 d.) och inte 15/3 ;)
Tror hon blir en av de alla första på säsongen som får föl e.Canterbury nästa år, kan vara någon till som är beräknad nästan samtidigt :)

Tänk ändå vilket flyt man har haft hittills, egenuppfött maiden-sto på 3 år som tar sig på första brunsten på en seminering och som nu är dräktig på dygn 192! :love:

Får se om Cajsa är lika punktlig som hennes mamma var till att föla på beräknat datum. Cajsa föddes på exakt 330 d. :D

Brukar sånt gå i arv eller är det ren slump hur länge dem går?. ;)

Hon fölade på 332 förra gången så hon var också punktlig. Det blir du och jag som får hålla varandra sällskap i den här tråden nästa år när alla andra har gått över till "födda 2017". :D
Jag är ju inte såå himla långt ifrån er, dygn 98 idag. Går min lite över tiden, lär vi nästan vaka ihop. Det är första gången för mitt sto, så jag har ingen aning om hon går länge eller ej.

Usch! Fick tbx mitt blodprov som dom tog dygn 125.. Det va negativt, å jag blev helt paff. Hur fan kan de vara negativt? Förstår inget alls. Ingen brunst på mils avstånd, hon är jätte trött, äter som en galning. Står å drömmer sig bort. Är så slö vid motion att min medryttare på 14 år för första gången på tre år klarar att rida ut henne själv. Hon har alltid varit en häst som har varit tanig, men är jätte rund å fin nu. Idag är hon i dygn 145. Dom kommer ut å kollar henne ordentligt innan jag vågar lita på provet. Kan ett blodprov visa fel? Usch! Är så ledsen :cry:

Usch! Fick tbx mitt blodprov som dom tog dygn 125.. Det va negativt, å jag blev helt paff. Hur fan kan de vara negativt? Förstår inget alls. Ingen brunst på mils avstånd, hon är jätte trött, äter som en galning. Står å drömmer sig bort. Är så slö vid motion att min medryttare på 14 år för första gången på tre år klarar att rida ut henne själv. Hon har alltid varit en häst som har varit tanig, men är jätte rund å fin nu. Idag är hon i dygn 145. Dom kommer ut å kollar henne ordentligt innan jag vågar lita på provet. Kan ett blodprov visa fel? Usch! Är så ledsen :cry:
Blodproven är inte 100 säkra,så upp med hakan.

Dom kan tyvärr inte få med sig apparaten ut. Men dom kommer den 9 å känner på henne. Tänkte jag skulle lagt ut en bild på henne men har ingen blekaste aning om hur man gör.. :D:confused::confused::confused:

En bild gör ingen skillnad - det syns knappt utifrån på dygn 145 eller hur långt hon ni var gången. När kollades hon senast?

Flyttade hem min märr igår som har gått typ 190 dygn. Nu står hon i sitt gamla vanliga stall. Vaknade i natt helt förstörd av att jag drömde att hon hade kastat p.g.a stress.:crazy:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 008
Senast: cili
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka