Hemgång idag för damerna på betet med 3 veckor kvar till bf. Igår stod tanten vid grinden och spejade när vi kom, jag misstänker att hon kommer utvecklas i raketfart så fort hon landar i "fölhagen".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo tack har nu vakat i 6v.... Tur man har kamera så man bara behöver öppna ögonen och kolla... Men det är många i familjen nu som är lite hålögda
Damen fortsätter att hålla på sig....Hur har det gått?
dygn 366... och närmar oss dygn 367 med stormsteg...
Hon visar alla tecken att det är dax... men icke haft vaxdroppar har mjölk och är orolig på nätterna gnuggar svans går om kring med lyftsvans.... föla nån gång då
Läskigt med felläge, hoppas att allt går vägen med både sto och föl.då är min väntan över 4 i natt så kom en stor och rejäl hingst. som trots jobbigt felläge är pigg men kan inte riktigt ta sig upp på grund av frambenen. Frida behövde hjälp med efterbörden och är sköljd mer upp datering och bilder kommer i föl tråden när jag sovit...
Hoppas det går bra för bägge nudå är min väntan över 4 i natt så kom en stor och rejäl hingst. som trots jobbigt felläge är pigg men kan inte riktigt ta sig upp på grund av frambenen. Frida behövde hjälp med efterbörden och är sköljd mer upp datering och bilder kommer i föl tråden när jag sovit...
Jag lider så med er som är uppe i 350 dygn och över. Går min över så länge kommer jag att bli galen på henne tror jag och hon är inte ens på 320 dygn ännu. Era segproppar förstör min teori om att föl som är beräknade senare på året oftast föds i tid medan de tidiga ofta drar över rätt mycket.
Tror inte vi haft nån som dragit över speciellt länge faktiskt. Ena fölet förra året föddes på ca dygn 340 och det andra dygn 342 typ, men då var det både tidiga föl och en av märrarna var förstföderska.
I år har vi nog bara haft punktliga föl, ett runt 330; det andra runt 317, ett på 322 och det senaste på dygn 323 (ungefärliga siffror, har inte stenkoll på datumen).
Haha men eller hur? Jag har precis samma erfarenhet, så har alltid bestämt hävdat att de senare betäckta sällan går över som de tidiga ofta gör.Era segproppar förstör min teori om att föl som är beräknade senare på året oftast föds i tid medan de tidiga ofta drar över rätt mycket.