Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte fått något föl ännu... 340 dygn idag och jag tror hon kniper som attan. Hon blev lite skrämd i hagen idag av något så hon sprang en stund, får hoppas det satte igång det lite :angel: Det såg inte så graciöst ut :D

Hon fyller själv år på torsdag, hon kanske kniper till dess...

341 snart 342 dygn... Törs inte säga om det är nära eller inte men hon har varit lite galen idag. Sprang nästan över mig när jag skulle släppa ut i hagen imorse :eek: Sedan låg hon och hade förvärkar i hagen idag så det borde närma sig.

Jag börjar känna mig väldigt trött och less på att vaka :cry:

Fick en punktlig unge. ca 04:25 föddes min lilla hingst e: Canterbury u: fullblodsmamma :) Han är perfekt å snabb som blixten på å komma upp å äta, skita, sova, sparka mamma osv ;)

13416902_10153521562026962_1466583607031990986_o.jpg

Frågar här, hoppast det är okej - grannens sto fölade vid midnatt, hon har vit, klibbig mjölk i juvret, men spenarna är inte riktigt fyllda och det är jättesvårt att få ut mjölken. Vi har endast lyckats mjölka ur henne 60-70 ml, och ungen verkar inte riktigt hitta....

Är det något man kan göra för att få mjölken att "rinna" bättre?!?

Tror jag ska sluta gå in här och läsa om alla fina föl som fötts... Min är på 343 dygn idag och imorse tyckte jag att juvret hade backat :cry: Känns som att fölet aldrig kommer att komma, mycket sömnbrist här nu :down:

Frågar här, hoppast det är okej - grannens sto fölade vid midnatt, hon har vit, klibbig mjölk i juvret, men spenarna är inte riktigt fyllda och det är jättesvårt att få ut mjölken. Vi har endast lyckats mjölka ur henne 60-70 ml, och ungen verkar inte riktigt hitta....

Veterinären kan ge ett läkemedel mot det tror jag, Partoxin kanske det är jag tänker på?

Håller med @Fritidsryttare ovan plus att jag hoppas ägaren gör en en foalcheck, det där låter inte bra alls.

Passar bättre i tråden om årets föl eftersom det handlar om föl som redan kommit till världen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 971
Senast: Robina
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023