Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller ja 449 dygn är det ju
Det låter precis som min är nu. Men det är bara genomskinlig vätska i juvret. Dock betydligt större juver imorse. Dygn 348 idag. Hoppas vi får föl snartSlappa bäckenband, slapp vulva med läppar som "smackar" (varför vet jag ens sånt här....), juvret är inte mycket att tala om. Grinig häst som går runt och luktar på marken och verkar allmänt off, när jag smög på henne för en stund sen stod hon under ett träd och sträckte på halsen, förvärkar? Kan svära på att om nån lurar byxorna av mig så är det hon.... Den svarta stod med rinnande mjölk i flera timmar och skrek vid grinden att hon skulle in, sån tur lär jag inte ha med denna...
Min är bara på dygn 319 så lite tidigt egentligen men din är förhoppningsvis på G, håller tummarna!Det låter precis som min är nu. Men det är bara genomskinlig vätska i juvret. Dock betydligt större juver imorse. Dygn 348 idag. Hoppas vi får föl snart
Börjar det bli tröttsamt o fölvaka?Eller ja 449 dygn är det ju
Jag är kvar. Dygn 302 nu, så börjar närma sig i alla fall! Juvret är fyllt också, så föl verkar det fortfarande finnas i magen.Min är bara på dygn 319 så lite tidigt egentligen men din är förhoppningsvis på G, håller tummarna!
Jag bad om ett 'expertutlåtande' på min igår kväll, han skulle kika på henne men sen har jag inte hört nåt så antar att det är lugnt. Jag har börjat åka ut en extra gång på kvällen, sen jobbar jag ju några timmar om dagen där ute och då blir det rätt täta tillsyner ihop med att det nästan alltid är nån hemma som kan kolla på dem i hagen.
Hur många är vi i tråden som är kvar i väntans tider?
Hehe det lär bli vi två tappra kvar då i slutet. Vad skönt att slippa behöva sitta och skriva för sig själv här i trådenJag är kvar. Dygn 302 nu, så börjar närma sig i alla fall! Juvret är fyllt också, så föl verkar det fortfarande finnas i magen.
Haha ja, det verkar lite så.Hehe det lär bli vi två tappra kvar då i slutet. Vad skönt att slippa behöva sitta och skriva för sig själv här i tråden
Jag är kvar!Min är bara på dygn 319 så lite tidigt egentligen men din är förhoppningsvis på G, håller tummarna!
Jag bad om ett 'expertutlåtande' på min igår kväll, han skulle kika på henne men sen har jag inte hört nåt så antar att det är lugnt. Jag har börjat åka ut en extra gång på kvällen, sen jobbar jag ju några timmar om dagen där ute och då blir det rätt täta tillsyner ihop med att det nästan alltid är nån hemma som kan kolla på dem i hagen.
Hur många är vi i tråden som är kvar i väntans tider?
Jag har ju inte kollat på henne idag, men igår så tyckte jag ändå att hon var så pass "konstig" att jag räknade med att den kunde komma inom en vecka. Min stallägare däremot kastar knappt ett getöga på dem och han brukar alltid tajma rätt, så frågar man honom lär det dröja ett tag till. Summa summarum : jag har verkligen inte en aning. Ska man följa de teoretiska riktlinjerna så är det sällan de fölar mycket för tidigt som förstföderskor och då är det ca 2 veckor kvar.Haha ja, det verkar lite så.
När beräknar du att din fölar?
Vad spännande! Min hade också släppt banden igår och var så trött så trött, vanligtvis är hon en riktig duracellkanin! Hur ser juvret ut på din?Jag är kvar!
Dygn 337 och igår såg jag en tydlig förändring bara från morgon till kväll. Bäckenbanden är släppta och hon är tröööött. Imorse var hon grinig när man försökte känna där bak, och jag tror inte hon la sig ner när hon var inne och åt som hon har gjort varje gång den senaste veckan, så vi får väl se!
Hon har fyllt juver sedan ca två veckor tillbaka. Det är inte direkt sprängfullt men definitivt påfyllt. Klämde ut några droppar igår men det var bara klar vätska.Vad spännande! Min hade också släppt banden igår och var så trött så trött, vanligtvis är hon en riktig duracellkanin! Hur ser juvret ut på din?
Två veckor till låter vettigt tycker jag, 2,5 v kvar här om hon går lika länge som förra året, så slipper jag sitta här och vänta ensam den sista tiden.Jag har ju inte kollat på henne idag, men igår så tyckte jag ändå att hon var så pass "konstig" att jag räknade med att den kunde komma inom en vecka. Min stallägare däremot kastar knappt ett getöga på dem och han brukar alltid tajma rätt, så frågar man honom lär det dröja ett tag till. Summa summarum : jag har verkligen inte en aning. Ska man följa de teoretiska riktlinjerna så är det sällan de fölar mycket för tidigt som förstföderskor och då är det ca 2 veckor kvar.
Hehe ja givetvis, fölvakarhjärna...349 menar du väl?