Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frida idag dygn 360.... :arghh:
Har ett jätte juver men bara "vatten" :banghead: ja det blir då inte en om betäckning i år inte. Jaja betäcka tidigt nästa år istället... :laugh: Jag som hade hoppats på att få ha 2 föl nästa år.... :love:

Bild på Fru elefant som hon nog tror att hon är... :angel:
Fy fasiken, stackare! Jag kommer bli halvt knäpp bara mitt sto går så "länge" som till dygn 330. :D

På dygn 293 nu...

Hur kan man inte kunna betala för det planerade fölets vård? Jag har ett föl i hbg nu som står under intensivvård och för tre dagar sedan var vi uppe 40.000. Vill inte ens tänka på vad vi är uppe i nu. Hon är försäkrad i 150.000 i veterinärvård. Tack och lov!

upp datering och bild bomb :angel:

dagens juver

bild på "vattnet" :mad:

bild bevis på att hon läcker som ett såll.... :banghead:

eftersom damen inte vill ha föl i år så är ju bilder det enda jag kan roa mig med :yuck::laugh:
Nån annan som varit med om ett sto som gör på detta viset? Hon gick över 10 dar i fjol

Min är på 331.... heja torsdag... för 2v sen så ändrades hon jättemycket på bara 4 dagar så jag fick panik å tänkte på sööööndag (för jag skulle jobba då...)... men nä... psyksjuk snart.

Lana dygn 327 - fyller juver sakta men säkert :love:

2v9rnld.jpg

Min kompis häst som jag stirrar i kameran på är på dygn 348 och vi fortsätter konstatera att hon inte ser vidare klar ut.. Vi vill att föl ska komma någon gång nu!

Vet hur det är vi har haft Frida tv nu i 5 veckor..... :banghead: hoppas eran inte väntar lika länge som Frida:laugh:

håll tummarna nu bukefolk och kör en liten föl dans för mig :laugh:

Heja heja! :bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Här har vi en dam som varit rastlös idag och kliat rumpan. Hon har gäspat/gapat/smaskat mycket också, är det vanligt? Blir inte klok på hennes juver, tycker det ökar och minskar hela tiden! Vid insläpp 0,3 grader lägre i temp, inte så mycket men man lever fortfarande på hoppet!

Hur kan man inte kunna betala för det planerade fölets vård? Jag har ett föl i hbg nu som står under intensivvård och för tre dagar sedan var vi uppe 40.000. Vill inte ens tänka på vad vi är uppe i nu. Hon är försäkrad i 150.000 i veterinärvård. Tack och lov!
Som i ditt fall när det handlar om många dagar med intensivvård så förstår jag absolut att plånboken säger stopp för vissa, men i det här fallet hade de knappt "börjat" och behövde ändå pengar, det reagerade jag på (och fler med mig).
Minimum vore väl att man har ekonomi för att bekosta nödslakt av djuren tänker jag. Eller hur gör man annars tänker jag om hästen står med avslaget ben i hagen? Har man inte råd då heller?

Som i ditt fall när det handlar om många dagar med intensivvård så förstår jag absolut att plånboken säger stopp för vissa, men i det här fallet hade de knappt "börjat" och behövde ändå pengar, det reagerade jag på (och fler med mig).
Minimum vore väl att man har ekonomi för att bekosta nödslakt av djuren tänker jag. Eller hur gör man annars tänker jag om hästen står med avslaget ben i hagen? Har man inte råd då heller?
Ja precis. Jag håller ju med er om det inte framgick. :)
Man får ju se till att ha pengar för sådana här situationer.

Nu är jag i samma träsk som så många andra här... Kornelia har inte fölat i natt. Suttit vid skärmen och sett henne vanka runt, skrapa i ströet, lägga sig, stampa och trampa, slå med svansen och däremellan stå och äta eller vila.
Vid halv tre tog maken över, och nu är hon ute i hagen som jag ser från fönstret.
Kan inte komma ihåg att hon höll på så här vid de andra två fölningarna. Men, ingen fölning är den andra lik!!

Det har varit en låååång natt med en mycket orolig dam som inte legat ner.... vandrat och mycket orolig idag på dygn 361 :yuck:
Men i dag så fanns dessa där kan detta vara mina efter längtade vaxdroppar lite oskarp bild och dom är mer gula i verkligheten.... :bow:
Hon har inte rört sitt kraftfoder (frukosten)....:cautious:

Men det kommer väl i så fall i natt när jag är på jobbet! :rofl::devil: som den elaka dam hon är. Har ju bara varit hemma i 2,5 v:meh: :banghead: och haft en liten mini semester.....:D
Ifjol så gick hon över 10 dar och födda mitt på dagen med hovslagarn i stallet och jag låg och sov (jobbat) och när min andra hälft skulle byta häst så stod den där i hagen.... (hade inte visat några tecken på att det var dax...) så på ca 45 min hade damen ifråga fått ut bäbis och den stod upp och sökte juver...:nailbiting:

Min är på dygn 339 idag och här händer inte så mycket. vax proppar typ varannan dag. Men är bara genomskinligt gult. Kliar lite rumpa och tittar på magen när hon ligger ner. Ser inte alls klar ut. Blä vad tråkig väntan. . Har bara 2v semester pga nytt jobb. Har en vecka kvar så vore ju trevligt om den kunde tänkas komma snart.

Idag kunde jag jobba hemifrån, även om jag måste erkänna att det inte blir mycket jobbat....! ( Säg inget, men jag springer mest och tittar i fönstret ut mot hagen..!)
Men jag bävar lite för hur det blir i morgon, när jag måste iväg.... Har skräckminnen från en annan fölning för två år sedan då jag var tvungen att åka till jobbet en sväng, bad grannen titta till stoet och får ett telefonsamtal; "det står ett jättevackert svart föl på ena sidan staketet och Plannja springer fram och tillbaka på andra sidan....!" Inga hastighetsbegränsningar hölls den hemresan!!
Klok och rådig granne som fick in sto och föl i boxen innan jag hann hem. Men det vill man ju inte vara med om fler gånger....!

Ja precis. Jag håller ju med er om det inte framgick. :)
Man får ju se till att ha pengar för sådana här situationer.
Jo jag förstod det; men kände ändå att jag ville förtydliga vad jag menade, så att ingen tror att jag rackar ner bara för att man inte har råd att lägga hur mycket pengar som helst, självklart spelar ekonomin in för oss vanliga dödliga. Det var det här "specialfallet" som jag lackade ur på. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 971
Senast: Robina
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023