Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör på samma attityd till sista stoet att föla på stuteriet (8 av 9), min "extra häst" som jag hjälper till och bevakar. Hon har idag gått 14 dagar över (344 dygn) och ser inte vidare redo ut ärligt talt... Vi hoppas på under helgen, helst i natt!Tur det är helg snart, hoppas hon fölar inatt. Tyckte också ena spenen var lite vit idag i hagen, men kan ju som sagt vara önsketänkande...
Nu ska jag mocka, ser ut som fn i boxen.
Min kompis märr som jag hjälper till med och spanar på i kameran är lite lustig. Hon ligger ner platt på sidan och sover och drömmer tydligt, ser ut som min lille hund där hon ligger och sover och benen går på henne, svansen viftar och hon har sig...
Min märr har inte kunnat ligga ner på sidan emot slutet av dräktigheten (och jag har kunnat se hur trött och irriterad hon är, hon har liksom börjat rulla ifrån upprätt liggande för att komma över på sidan för att få resa sig igen och nästan trillat över när hon försökt sova i upprätt-liggandes läge).
Hur vanligt är det att de ligger ner platt på sidan egentligen?
Hon är på dygn 344-5
Usch vad skrämmandePå tal om liggande märrar.... Var ute på betet igår kväll som vanligt och gav damerna käk. När den gamla hade ätit upp (hon är stor som ett hus!) så får hon för sig att hon ska lägga sig och rulla sig. Problemet är att hon kommer inte upp igen utan ligger som en skalbagge på sidan/ryggen och har panik innan hon typ resignerar och ligger och tuggar frenetiskt i luften och stönar och har sig. Väldigt obehagligt.
Jag försökte vända henne med hjälp av grimskaft men när hon bara låg helt passiv så fick jag inte runt henne. Hjälp var på väg men efter ca 25 minuter lyckades hon få nya krafter och sparka sig upp. Jag vet inte vad som hände då hon låg på plan mark som inte direkt lutade åt nåt håll, tror helt enkelt att vikten och magen blev för mycket för henne.
du måste lägga upp bilderna på någon annan sajt och sedan ta adressen till bilden klicka på "vykorts"-symbolen och klistra in i rutan.Är helt ny här i tråden så är lite grön
Hur lägger man in bilder från mobilen?
Har ett sto som är på dag 338 idag som det nog snart är dags för
Jag har ju tempat Nova morgon och kväll nu i en vecka, hon har legat på 37,6 på morgonen och 37,8 på kvällen. Idag på morgonen var den 37,3 och nu ikväll 37,2!
Har ju hört att tempen kan sjunka innan fölning men hur tillförlitligt är det?
Hon har ju kristaller i juvret men ingen mjölk och jag tycker inte hon har släppt helt i bäckenbanden! Juvret är ju väldigt stort så man tror det ska explodera i och för sig!
Hon har varit lite tjurig ett par dagar och hugger i boxdörren och mot hagkompisen.
Kommer att ställa klockan betydligt tätare i natt i alla fall!
Kan den inte komma snart så man slipper denna nervösa väntan?