Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nämen, grattis , en sån tur! men vad sa veterinären? vad finns det för risker med att sätta igång en hästförlossning på det viset?Nu har vi fått ut den Och hör och häpna fölet levde. Dock kom den med huvudet först så veterinären fick krångla länge innan vi orkade på ut den.. Dock är både sto och föl trötta efter denna utmaning!! Men fölet är hur pigg som helst nu på kvällen stoet mer medtagen men så nöjd över sin bebis, nu krånglar vi med efterbörden som inte vill släppa
Nu ses vi i fölsidan ist, ska se om jag nån gång kan lära mig hur man får in bilder
Nu har vi fått ut den Och hör och häpna fölet levde. Dock kom den med huvudet först så veterinären fick krångla länge innan vi orkade på ut den.. Dock är både sto och föl trötta efter denna utmaning!! Men fölet är hur pigg som helst nu på kvällen stoet mer medtagen men så nöjd över sin bebis, nu krånglar vi med efterbörden som inte vill släppa
Nu ses vi i fölsidan ist, ska se om jag nån gång kan lära mig hur man får in bilder
Nu har vi fått ut den Och hör och häpna fölet levde. Dock kom den med huvudet först så veterinären fick krångla länge innan vi orkade på ut den.. Dock är både sto och föl trötta efter denna utmaning!! Men fölet är hur pigg som helst nu på kvällen stoet mer medtagen men så nöjd över sin bebis, nu krånglar vi med efterbörden som inte vill släppa
Mina kompisar fick äntligen föl inatt. Dygn 374. En stor och fin hingst blev det.
Dygn 374?!Mina kompisar fick äntligen föl inatt. Dygn 374. En stor och fin hingst blev det.
Det är vanligare tidigt på året, enligt min erfarenhet. Vädret brukar kunna vara en faktor bl.a, så det kan mycket väl bero på kylan som har varit att stona kniper lite extra.Är det många som går över i år? Tycker jag ser det överallt, att stona går 12 månader och mer.... !
Har aldrig varit med om att ett sto gått ett helt år, men nån gång ska vara den första, så då blir det klart i år..... Kornelia är beräknad till midsommar ungefär, vill det sig illa så kommer fölet i augusti....
Men alltså, vad ÄR det där vita äckliga på marken? Ryser bara jag tittar på det... *kollar ut genom fönstret på min nyklippta gräsmatta som just nu värms upp av solen*Här går vi in på dygn 341, och nu har jag försökt snacka med damen och sagt att natten mot fredag vore en optimal tid att födas för på fredag ser det här eländet äntligen ut att vända. Jag ville mest dra täcket över huvudet när det såg ut såhär morse...
Plötsligt dammsuger hon höet i boxen igen, kanske fölis vänt sig så hon har plats igen? Bortsett från att hon lagt säkert fem-sex högar inne igen så var det en lugn natt. Hon varvade att vila med att ligga och sova och äta. Juvret har gått tillbaka lite också. Man kan ju hoppas att hon tänker lyssna på mitt råd.
Men alltså, vad ÄR det där vita äckliga på marken? Ryser bara jag tittar på det... *kollar ut genom fönstret på min nyklippta gräsmatta som just nu värms upp av solen*
Haha kunde inte låta bli, ska försöka undvika att häckla er stackare som dras med skiten. Östkusten är bäst helt enkeltHaha men blä på dig! Nog för att jag är en vintermänniska, men nu är jag less på riktigt!