Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul att kunna följa beteendet sådär!Tror inte jag postat bilden här.
Sunny vilar i hagen. Hon vilar mycket mer nu, så visst börjar det märkas att hon är dräktig. Det roliga är att hon är betäckt exakt två dagar efter Ariel var betäckt (fast alltså 2012), så jag kan läsa i Ariels blogg och jämföra beteenden. Just nu är de rätt lika, vilar mycket och är allmänt frånvarande.
Hon är idag på dygn 232. Har haft kontakt med uppfödaren och sist fyllde hon ut juvret helt och fölade dessutom på dagen. Hoppas hon inte gör det i år, jag vill inte ha Ariel som stjäl fölungen (hon är ökänd sedan tidigare ) eller att fölet far omkring i hagen som Ricky gjorde...
Apropå kylskåp, är det nån som har koll på om det är stor skillnad på råmjölk från häst och ko?
Ja flera mils skillnad,så det går iNTE att använda ko råmjölk till föl.
Nova har också börjat stå och drömma i hagen och äter inte heller upp allt hö på nätterna. I och för sig ger jag henne rätt rejält på kvällen för att hon ska ha hela tiden. Vet ju inte exakt hur mycket hon får i sig på dagen eftersom hon går med en kompis!
Hon får även lusern på kvällen ihop med mineralerna.
Men hon är fortfarande en liten surapa! Gillar inte när man grejar med henne i hagen, men står ut under protest i stallgången!
Är också nyfiken om någon använt foalgard?
Funderar på vad man behöver ha hemma till fölningen?
Kommer ju bara ha ett föl i år och planerar inga nya de närmsta åren, så kan kännas lite dyrt att skaffa allt som finns!
Tittade på Pavo s.o.s kit, tycker ni att man ska skaffa det?
Man hoppas ju givetvis att man inte ska behöva använda det men om oturen är framme ångrar man ju sig om man varit snål!
Har ca 40min resa till seminstation där det finns fryst råmjölk och foalcheck om det behövs. Har redan kollat upp att det är ok att hämta om det behövs.