Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
25k7ipf.jpg

Här har det ÄNTLIGEN slutat snöa! Har vräkt ner konstant i tre dygn, nu är det ännu mer än det var innan det tinade... Tänk om det inte hade tinat. Då hade det varit minst en meter nu! Där hästarna inte gått i hagen är det till mitten på låren på mig. :crazy: De har gått upp stigar och shettisen kan knappt ta sig fram.

Men idag, dygn 307, är det äntligen uppehåll!
DSC_0015_zpsq02po3nj.jpg

Kan lägga in lite bilder igen, stackars ponnyn och denna papparazzimatte. :p

DSC_0047_zpsfei4xj2s.jpg

DSC_0053_zps1gpdlppg.jpg

DSC_0050_zps53rjmjpb.jpg

Också första tuttbilden för oss! Lite har det börjat hända, plus att bäckenbanden börjar mjukas upp. :) dygn 308 idag!
DSC_0041_zps7cl2shut.jpg

Fick loss typ en halv kärra päls och fick faktiskt tvätta juvret utan sura miner. :)

Här börjar det också hända lite.
Juvret växer och hon äter mycket mindre.
Idag har hon börjat gå runt och lyfter svansen. :confused:
Bäckenbanden tycker jag är svårt att se.
Kanske att det känns lite mjukare.
Hoppas hon går några veckor till.
Det är bara lera överallt här.

Hej! Här väntas det två föl i början på maj. Har ett dräktigt russ e. Jupard ue. Grane betäckt med Njord e. Patron ue. Toker samt en Dartmoor e. Shilstone Rocks Mountain King ue. Hisley Prospect betäckt med Stjärnsunds Starden e. Vean Traveller ue. Shilstone Rocks Darkness.

Min tjej är beräknad till början av juni och har de senaste dagarna börjat lyfta bakbenen en del. Är det för att fölis sparkar eller vad kan det vara?

Tack allihop! :) Å glad påsk!

Kl
Idag är vi på dygn 310. Tog in och borstade damen och upptäckte lite blodrester vid vulvan, såg ut som att hon blött och det hade torkat allra ytters liksom. Vad kan det vara? Har aldrig sett innan... Liten levde rövare som bara den när jag borstade, hela magen hoppade så tillåme sambon såg en bra bit bort! :p

Imorrn ska vi försöka få hem och halma upp boxen. Hon har börjat bädda lite om nätterna och håller sig undan för sig själv i hagen på dagarna. Igår hade hon kliat rumpan ute så det var alldeles ruggat just över bäckenbanden, de blir mjukare för varje dag. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 978
Senast: Robina
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka