Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
På söndag är Mandora på 300d, så nu börjar regöringen av box, kontroll av kamera, jag ska även köpa en d-link, så jag kan ha koll om jag åker någonstans...
Jag har lånat grannens dlink kamera, den är kanon!
Här händer det inte så mycket just nu...
Juvret har växt liite till o magen sjunkit ner lite tycker jag.
Annars står damen mest stilla i ett hörn o stirrar in väggen!
Idag gick hon faktiskt fram till mig o satte huvudet mot min mage Det var myyys när hon annars har varit en liten häxa sista tiden
En ny grej hon börjat med är att hon ställer sig i ett hörn med huvudet in mot väggen o bara stirrar!
Kan stå så bra länge, helt tom i blicken
Inatt va hon lite orolig o grävde i halmen, låg ner för att sen studsa upp!
Ringde vet. föresten o frågade om jag bör avmaska efter fölningen.
Hon kollade upp vad de sagt om det senast, ändras ju hela tiden, o tyckte inte att jag behövde ge dom nåt mer än fölets avmaskning vid 8v.
Sålänge man inte har många hästar o får mycket föl ansåg hon att det var onödigt.
Ja just avmaskning... var ju några år sen man hade föl och kommer inte riktigt ihåg hur man gör.
Vad har ni andra erfarna uppfödare för rutiner?
Snart får jag dela av hagen, gör nog det till helgen. Hade iof en jätteduktig tjej här igår som provred ridhästen för ev fodervärdskap och det kändes väldigt bra, men jag letar nog medryttare istället tror jag. Skulle sakna hästen väldigt mycket....
Fendis juver växer lite för varje dag. Verkligheten börjar komma ikapp, det ska ju bli föl här snart
Det var nog en fem år sedan jag maskade i samband med fölning. Fölmasken är väl numer väldigt ovanlig och rekommendationen tror jag är att inte maska. Sedan är det Axilur som gäller på fölet vid 8 & 16 v ålder. Därefter går dom in på dom andra hästarnas schema.
Bara testar om det går att få in en bild direkt istället för länk. Nehe det gjorde det inte... eller vet någon hur man gör, orkar inte lägga in bilderna på photobucket tänkte det borde räcka att ha dem på IG.
Jag tycker också det är lite tidigt.... men inte mycket man kan göra åt det antar jag? hoppas hon inte fölar för tidigt själv föddes hon 2 veckor tidigt och om hon följer det mönstret så har hon ju bara 4 veckor kvar...
Oj vilket juver! Där ligger min i lä
Går det ner nåt när hon varit ute en dag eller är det alltid så stort?
Min har börjat stå typ i kisställnig, bakbenen långt bak o frambenen lite längre fram, så kan hon stå ett tag.
Ibland gräver hon med en hov oxå...
Läste någonstans att det kan vara förverkar?
Hon går ju på lösdrift så juvret ändrar sig inte precis över dygnet, men det är bara de senaste dagarna det har växt.
Jag hade tänkt ta in dem på nätterna när hon har 4 veckor kvar men kanske lika bra att göra det from nästa helg då har hon 5 veckor kvar.. vill ha alla inne när fölningen närmar sig.
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Juridik & Ekonomi Okej. Det är en känsla jag har svårt att sätta mig in i. När jag är borta kan folk göra precis vad de vill med den döda kroppen likväl...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.