Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

KL
hur i hela friden får jag över bilder från mobilen?
Har USB kabel men datorn vill inte kännas vid den:crazy:

Här är iallfall bilder från semintillfället på ev. blivande mor o far

2013-08-12113031.jpg

2013-08-12111951.jpg

När hon var i ngt bättre trim:D

101_01802.jpg

Tror att fölis kommer att få ett vackert huvud i alla fall.

Senast ändrad:

Jag tror fölis vänder sig, de kan ha rejält ont nån dag i samband med det. Ungefär en månad innan fölning så det stämmer för ditt sto.

Har du en smartphone? Då kan du ladda upp de Direkt till fb eller instagram eller dropbox tex. Och dela länken därifrån. Eller maial dem till din mail.

Vad har du för telefon? Kan vara usb'n i luren som behöver bytas ut om inte datorn vill kännas vid den :)

Pontevecchio: jo tror med det har varit nåt sånt.
Tre nätter har hon hållit på, hoppas på en lugnare natt inatt!
Vad det än är som händer så sätter det ialf fart på saker o ting ;)
Mer släppta bäckenband nu o större juver!

Don Primus. Don primero- Sandro hit:love:

Även om han inte är sådär jättebra så har man stammen. Han är finast som 3-åring. Ingen ridprodukt, men visst finns det finare. Men med en gammal maidenmärr får man vara glad att det blir ngt överhuvudtaget o jag är förväntansfull som en kär tonåring:o

Älskar det lilla fina S H huvudet o hoppas att bäbis får ett sådant.

Tack för tipsen, men det är krångligt för mig som är så oteknisk o... lat

Senast ändrad:

Kl

Bäst att passa på att rulla sig första dagen utan täcke :) nöjd häst i dagens solsken. Hon vill informera om att hon är precis lika fin på andra sidan! Tycker fortfarande hon är ganska liten, men så är det ju drygt 90 dygn kvar också. Bild nummer två är för några veckor sedan men i en mer rättvis vinkel.

2ni9y80.jpg

2rm2gj6.jpg

Har inte träffat mitt sto sen i sommras men får uppdateringar om att allt går bra. trots det sitter man här hemma och är nästan så nervös så man dör:o

två bilder från denna veckan:
1798695_10152237720048076_1161360210_n.jpg

1618581_10152173463673076_1869563328_n.jpg

och för några år sen var hon en prydlig tävlingshäst de är svårt att tro
988233_10151698038443076_492625923_n.jpg

Kl
Tingelings unge lever rövare!
Förstår inte hur den får plats att utöva dessa konster?
Man ser på långt håll hur hennes mage är med om hela havet stormar!
Hon verkar trött och smått irriterad.
Kan det vara en vändning därinne, brukar det se ut så då?
Som att ungen håller på att bryta sig ut?
Eller är det för tidigt? Är på dygn 315.
Kan tillägga att ingen mjölk finns i juvren än?
Tuttarna är pyttelite större än innan, men inte i närheten av vad jag sett att de "ska" se ut.

Senast ändrad:

Kul axel att äntligen få se bilder på blivande föräldrarna, särskilt mamman då :)

Miss Sixty, så fin hon är ditt sto, ska verkligen hålla tummarna att allt går vägen den här gången :up:

Tingeling, du har ingen bild på juvret? men tydligen kan det skilja väldigt mycket... dygn 315 kan hon föla på rent teoretiskt. Hur mycket har hon släppt bäckenbanden? Fendis föl var också helvild häromdagen :eek: jag försökte filma det men då givetvis pausade det lilla livet.

Jag är osäker. Först trodde jag ju för flera veckor sedan att hon börjat släppa.
Men sedan fick jag hjälp att kolla och då hade hon inte släppt alls.
Det ska tydligen kännas som gelé? Och det tycker jag inte att det gör.
Hon stod i en jättekonstig ställning igår i hagen. Precis som hon skulle bajsa, men det kom inget. Lyfte på svansen och tittade bak?
Man kan ju få tryckningar ner mot bäckenbotten när man är gravid. Undrar om det var något liknande?
Förresten, ska ta bilder. Men ingen vätska kommer ut.

Jag har haft ett sto som inte hade minsta tillstymmelse till vätska i juvret förrän några timmar innan hon fölade.

Ok! Men hade bäckenbandet släppt då? Vad tror du om att fölet tumlar runt där inne? Kan man på något sätt veta när och om det har vänt sig?
Lägger upp en bild på juvren
13zpnhh.jpg

Aha, tyckte väl det såg ut som Lövsta :). Spännande att se dom första fölisarna efter honom (vet att det finns i Tyskland, men har inte sett några). Har en fin efter hans far.

Ni som fått föl innan, har era ston ätit in i det sista?
Mitt sto orkar knappt något foder de senaste dagarna!!
Äter kanske 6 kg nu??? Och pillar lite i kraften bara!!
Är det normalt?? Är rädd att fölet inte får det den behöver. Men har försökt med allt för att få i henne mer!! Hon äter inte ens betfor!!

De stona jag har haft tidigare har ätit med god aptit ända in i det sista. Dock har de varit riktiga matvrak oavsett dräktiga eller inte. Årets sto har jag dock fått mer eller mindre lura i henne mat, hennes dåliga aptit har även funnits tidigare och har än så länge inte påverkats utav dräktigheten.

Min har inte varit något matvrak direkt innan, men har ätit betydligt mer!!
Hon verkar inte vara sjuk, har ingen feber.

Avkommorna är väl sisådär, men har sett en annan som var bra. en svart.
Man får vara vara glad för vad det än blir. Eller JAG blir det.

tingeling. vad spännande:nailbiting:
Det är väl vanligt att de inte äter när det är NÄRA.
Juvret kan väl fyllas på som det allra sista.

När var BF?

Man brukar se att magn har ändrat form från en dag till en annan, då har fölet vänt sig.

Mitt sto åt knappt under ett par dagar strax innan den sista fölningen. Jag var så ovan vid att matvraket inte slängde i sig allt ätbart inom synhåll att jag blev riktigt orolig. Hösilaget boade hon runt med trots att hon fått halm, kraftfodret rörde hon knappt. Då gav jag henne alfa grov som hon älskar och då fick hon i alla fall i sig lite näring.

Om ett sto får i sig för lite näring under dräktigheten tar fölet först det det behöver medan mamman kan bli undernärd. Men det tar lång tid, några dagars matvägran ska man inte bli för orolig över.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30